beantwoord

Keuzedagen aanvragen

• 4 mei 2019
  • 8 reacties
  • 418 Bekeken

Waarom kan mijn vrouw met Dal voordeel abonnement geen 7 dagkaarten aanvragen terwijl ikzelf met een voordeeluren abonnement dit wel kan, terwijl mijn vrouw ook geen voordeeluren abonnement meer kan aanvragen. wij reizen wel altijd samen met deze keuzedagen.
icon

Beste antwoord door Robert B 4 mei 2019, 12:50

Normaal gesproken kan je de 60+ keuzedagen ook gewoon bij een Dal Voordeel bestellen. Zie http://ns.nl/keuzedagen (niet bij NS Flex, wellicht heeft uw vrouw dat?)

Edit: Bij Dal Voordeel zijn geen papieren keuzedagen (chipkaartjes, € 1,50 extra per stuk, en dan heel het jaar geldig) te bestellen, maar krijg je er eentje per 2 maanden plus een keuzedag die heel het jaar gebruikt mag worden (laden op ov-chipkaart).
Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3
Normaal gesproken kan je de 60+ keuzedagen ook gewoon bij een Dal Voordeel bestellen. Zie http://ns.nl/keuzedagen (niet bij NS Flex, wellicht heeft uw vrouw dat?)

Edit: Bij Dal Voordeel zijn geen papieren keuzedagen (chipkaartjes, € 1,50 extra per stuk, en dan heel het jaar geldig) te bestellen, maar krijg je er eentje per 2 maanden plus een keuzedag die heel het jaar gebruikt mag worden (laden op ov-chipkaart).
Keuzedagen heeft ze wel, maar je kan ook 7 dagkaarten kopen ipv keuzedagen dan ben je niet gebonden aan keuze dag om de twee maanden, en die kan je alleen maar bestellen als je voordeeluren abonnement heb
Reputatie 7
Badge +4
U kunt met een Dalvoordeelabonnement gewoon keuzedagen aanvragen voor het restant van het abonnementsjaar. U krijgt dan geen zeven, maar naar rato. Als het jaar op meer dan twee maanden na om is, moet het kunnen. U kunt geen keuzedagen aanvragen voor de periode na de einddatum. U krijgt gedurende het loopjaar dan beperkt aantal keuzedagen en als u verlengt, krijgt u er weer zeven.
Reputatie 5
Het lijkt dat bamger iets anders bedoelt:
HIj kan met zijn VDU oude stijl wel i.p.v. de online 2-maandskeuzedagen (weliswaar tegen iets extra) die als aparte het hele jaar door bruikbare chipkaartjes aanrvagen.
En inderdaad: dat kan dus enkel en alleen met die VDU oude stijl en niet met DV, ook al ben je al 60+ geworden. Dat noemen ze vooruitgang!
Reputatie 7
Badge +4
Toen ik het typte, stond het er nog niet, maar het is helder. Het antwoord is simpel. Een VDU wordt niet meer verstrekt, en wie die niet heeft, krijgt geen papieren keuzedagen. Het zijn nu overigens kartonnen chipkaartjes.

Meneer zijn probleem kan nu niet worden opgelost. Wat de toekomst brengt, weten we niet. Men werkt nu aan een oplossing voor Keuzedagen met Flex. Samenreizen is geen probleem maar degene met de papieren keuzedagen moet zich aanpassen aan degene met de tweemaandelijkse.

Het voordeel zou zijn dat er geen rekening meer hoeft worden gehouden met die periode.
Badge +3
Hmm, een Dal Voordeel met Flex (€5 per maand) en dan ook nog vrij te gebruiken Keuzedagen erbij (€ 3,50 per stuk voor een dag vrij reizen) zie ik niet snel gebeuren!

Als het aan NS lag zou het VDU al lang niet meer bestaan immers...
Reputatie 7
Badge +4
Sivan gaf aan dat er aan werd gewerkt, maar ik vraag me eerlijk gezegd af hoe dat dan zou moeten. Keuzedagen met een jaarabonnement ligt meer voor de hand. Flex dalvoordeel voor een jaar is niet echt Flex 😉 maar wel haalbaar als het Dalvoordeelabonnement voor een jaar dat werkt met reizen op rekening.

Laten we gokken: Elke 60 plusser die FlexDalvoordeel houdt, krijgt na elke twee maanden een keuzedag, elektronisch op te laden, en na een jaar eentje extra? Het is geheel geautomatiseerd te doen,
Badge +3
Van Sivan zullen we niet veel meer horen helaas, maar Flex en Keuzedagen gaat het niet worden denk ik.

Beter richten op die gezinsabonnementen, want de jongeren (12-17 jaar) die graag na de examens goedkoop willen reizen (totdat ze in september weer moeten beginnen met school, en mogelijk een SRP krijgen) vallen nu totaal buiten de boot, en moeten dus een klassiek jaarabonnement of (duur) Traject Vrij of Altijd Vrij maandabonnement aanschaffen, voor die paar maanden.

Reageer