beantwoord

Keuzedagen activeren lukt niet

Ik heb op 30 mei via mail de bevestiging ontvangen van het toevoegen van "Extra optie en klasse: Keuzedagen Voordeelurenabonnement, 2e klas" bij mijn abonnement.

In de mail staat vermeld dat ik deze wijziging definitief kan maken door deze vóór 27 augustus 2017 te activeren (bij de NS-kaartautomaat, keuze ‘Ophalen bestelling’). Er staat ook nog bij dat dit al gedaan kan worden 15 minuten na ontvangst van dit bericht.

Vandaag bij de NS-kaartautomaat geweest, maar ik kreeg de melding dat er geen bestellingen gereed stonden. Hoe kan dit? Wanneer kan ik deze optie activeren?
icon

Beste antwoord door Thomas NS 8 juni 2017, 18:14

Begrijpelijk dat je daar raar van opkijkt. Ik heb ook geen bevredigend antwoord, want het is een probleem wat langer speelt bij ons. Deze e-mail wordt namelijk automatisch verstuurd wanneer wij of de klant een wijziging doet in zijn/haar product. Bij de keuzedagen gaat het echter op een toevoeging op een bestaand contract, waarbij de bevestiging bij de kaartautomaat niet nodig is. Je zult te zijner tijd een servicebericht ontvangen wanneer jouw keuzedagen klaarstaan, waar je verder niets voor hoeft te doen. Dit zal rond eind augustus zijn, aangezien de eerste keuzedag op te halen zal zijn per 27 augustus 2017. Excuses voor de verwarring, het is bekend, maar op korte termijn wordt dit niet aangepast vrees ik.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Begrijpelijk dat je daar raar van opkijkt. Ik heb ook geen bevredigend antwoord, want het is een probleem wat langer speelt bij ons. Deze e-mail wordt namelijk automatisch verstuurd wanneer wij of de klant een wijziging doet in zijn/haar product. Bij de keuzedagen gaat het echter op een toevoeging op een bestaand contract, waarbij de bevestiging bij de kaartautomaat niet nodig is. Je zult te zijner tijd een servicebericht ontvangen wanneer jouw keuzedagen klaarstaan, waar je verder niets voor hoeft te doen. Dit zal rond eind augustus zijn, aangezien de eerste keuzedag op te halen zal zijn per 27 augustus 2017. Excuses voor de verwarring, het is bekend, maar op korte termijn wordt dit niet aangepast vrees ik.
Hallo Thomas,

Bedankt voor je antwoord. Het is helemaal duidelijk.

Het was overigens geen groot probleem; ik was toch al op het station, dus ik ben er niet voor nop naar de kaart-automaat gegaan.

Ik ga t.z.t. gewoon mijn eerste keuzedag ophalen en ik ga er van uit dat dit dan goed gaat.
Reputatie 7
Helemaal goed, laat ons ook maar weten of de Keuzedagen bevallen!
Inmiddels twee jaar later, maar die mail is nog steeds niet aangepast. Een kennis van mij heeft deze week keuzedagen besteld en ook in haar mail stond dat zij de keuzedagen bij de automaat moest activeren...
Reputatie 7
Badge +2
Inmiddels twee jaar later, maar die mail is nog steeds niet aangepast. Een kennis van mij heeft deze week keuzedagen besteld en ook in haar mail stond dat zij de keuzedagen bij de automaat moest activeren...

Inderdaad worden er nog steeds mails gestuurd dat de bestelling van keuzedagen bij de kaartautomaat geactiveerd moeten worden..,
Reputatie 7
Badge +4
Bedoeld wordt waarschijnlijk dat de Keuzedag per keer opgehaald moet worden op het automaat. Daarvoor is een speciale optie en dat is 'Ophalen keuzedag'.

Hoe dan ook, het staat er fout. Zeker voor senioren zou het ondubbelzinnig moeten zijn
Reputatie 7
Badge +2
@Thom

Geachte xxxxxxx,

Wij hebben een wijziging van u ontvangen voor uw abonnement. Deze wijziging is nog niet definitief. U leest verderop hoe u uw wijziging activeert.
U heeft de wijziging aangevraagd voor het volgende abonnement:
OV-chipkaart:
**** **** **** xxxx

Abonnement:
Voordeelurenabonnement, 2e klas

Extra optie:
Keuzedagen Voordeelurenabonnement, 2e klas
Betaalwijze:
per jaar
Prijs:
€ 25,50 per jaar
Te betalen bedrag tot de verlengingsdatum:
€ xx,xx

Looptijd:
Doorlopend

Ingangsdatum:
27 april 2019

Verlengingsdatum:
xx xx xxxx
Totaal van de wijzigingen:
Totaal eenmalig te betalen:
€ xx,xx
De incasso zal ongeveer zes dagen na het activeren van de wijziging plaatsvinden van rekeningnummer xxxxxxxxxx ten name van xxxxxx.
De incasso vindt altijd op een werkdag plaats. U herkent de betaling op uw bankafschrift aan de volgende incassogegevens:
Naam incassant:
NS groep iz NS Reizigers

Creditor ID:
xxxxxxxxxxx

Referentienummer:
xxxxxxxxxx
Wijzigingen activeren
Uw wijzigingen maakt u definitief door deze vóór 27 mei 2019 te activeren. Dit kunt u doen bij de NS-kaartautomaat of een ander ophaalpunt. Kijk voor een overzicht van de ophaalpunten op ov-chipkaart.nl/adresvinder. U kunt 15 minuten na ontvangst van dit bericht uw wijzigingen activeren.
Hoe activeert u uw wijzigingen bij de NS-kaartautomaat?

Houd uw OV-chipkaart voor de kaartlezer rechts onder het scherm.

Kies ‘Ophalen bestelling’ en volg de aanwijzingen op het scherm.

Vergeet niet in en uit te checken tijdens uw reis.
Let op: Activeer uw wijzigingen in elk geval vóór 27 mei 2019. Als u dit later doet, komen uw wijzigingen te vervallen en moet u opnieuw uw wijzigingen aanvragen.
Op het vervoer met NS zijn van toepassing de Algemene Voorwaarden voor het vervoer van Reizigers en Handbagage van de Nederlandse Spoorwegen (AVR-NS). Reist u met een andere vervoerder dan zijn van toepassing de Algemene voorwaarden stads- en streekvervoer. Zie ns.nl/voorwaarden.
Heeft u nog vragen?
We helpen u graag verder. Kijk op www.ns.nl of stel uw vraag op de NS Community (www.ns.nl/community). U kunt ook contact opnemen met NS Klantenservice (www.ns.nl/klantenservice). We staan dag en nacht voor u klaar.
Ik wens u veel reisplezier!
Met vriendelijke groet,

Paulette van den Broek
Hoofd NS Klantenservice
Reputatie 7
Badge +4
Was het de eerste keer dat u keuzedagen aanvroeg en ging dat niet in per de normale vervaldatum? Bij het VDU is dat een afwijking. Indertijd kon dat niet, en nu wel. Het blijft raar, maar mogelijk verklaart het de gang van zaken.

Ik heb even zitten graven maar de eerste keer keuzedagen met het VDU was toen ook wat gedoe. Bij mijn weten heb ik het toen moeten activeren.

Bij vrijwel niemand komen de zestigste verjaardag en de vervaldatum van het VDU overeen en dan moest je daar op wachten. Een rare zaak natuurlijk, en daar werd dan wel weer een mouw aan gepast. De papieren keuzedagen vereisen ook wel eens dat je ze niet automatisch krijgt, en er nog even achteraan moet. Het VDU en de keuzedagen geven wel eens meer wrijvingen.

Ze worden bij mijn weten inmiddels naar rato verstrekt voor de te overbruggen periode. Het principe is dat de jaarkaart plus een keuzedag per twee maanden wordt verstrekt. Normaal haal je die op met 'Ophalen Keuzedag.'

U heeft helemaal gelijk. Klantenservice zal het verlossende woord moeten spreken.
Reputatie 7
Badge +2
@Thom 3 pogingen gedaan om te activeren, maar er was geen bestelling. Op 27 mei stond de 1e keuzedag klaar. Brief klopt niet, want er is niets te activeren.
Reputatie 7
Badge +4
Als u wel uw keuzedag heeft kunnen ophalen, blijft de gebrekkige brief over en dat moet aangepast. Daar waren we het al over eens. Brieven en de site worden niet of te laat van de correcte informatie voorzien. Dat is een constant gegeven.

Het nare is dat senioren de dupe zijn, de weerbaarheid neemt nu eenmaal maar al te vaak af met de jaren.
Wat vervelend dat dit nog niet is aangepast! Voorheen moest bij een Dal Voordeel abonnement de wijziging wel bij een automaat worden opgehaald. Inmiddels dus niet meer. Ik zal het doorzetten en hoop dat de mails snel worden aangepast! Excuses voor het ongemak.
Reputatie 7
Badge +2
Wat vervelend dat dit nog niet is aangepast! Voorheen moest bij een Dal Voordeel abonnement de wijziging wel bij een automaat worden opgehaald. Inmiddels dus niet meer. Ik zal het doorzetten en hoop dat de mails snel worden aangepast! Excuses voor het ongemak.

De brief die ik deelde was gestuurd naar iemand met VDU (= voordeelurenabonnement). Een VDU wordt niet meer verkocht en heeft andere voorwaarden dan een Dalvoordeel abonnement.

Reageer