Keuzedagen beëindigen | NS Community
beantwoord

Keuzedagen beëindigen

  • 20 June 2022
  • 5 reacties
  • 351 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

k heb een dalvoordeelkaart met de optie keuzedagen

Deze optie wil ik niet meer.

Hoe moet ik dit doen?

icon

Beste antwoord door Robert B 20 June 2022, 19:37

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt ook uw Dalvoordeelabonnement via de site omzetten naar Flex en dan krijgt u geen keuzedagen meer, want die zijn alleen bij een jaarabonnement Dalvoordeel op saldo beschikbaar. Flex Basis is een gratis abonnement en Flex Dalvoordeel kost €5,10 per maand. Dan houdt u dus uw 40 procent korting en dat is zo te zien wat u wilt. U mag ook na het opzeggen van Dalvoordeel de keuzedagen nog opmaken. U krijgt een evenredig deel van uw huidige abonnement terug. Zie ook voor restitutie van de keuzedagen verder het verhaal van @Robert B 

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Wilt u het abonnement (Dal Voordeel) niet meer of de optie Keuzedagen niet meer? Edit: aan de topic titel te zien het laatste 😃

Als u het in zijn geheel wilt stoppen kan dat via de Klantenservice. Niet gebruikte maanden van het abonnement krijgt u terug (plus Keuzedagen die nog beschikbaar moeten komen).

Wilt u Dal Voordeel (op saldo) behouden, dan kan dat volgens mij door https://www.ns.nl/webshop/nieuwproduct?0&product=DVD te bestellen en dan de optie Keuzedagen uit te laten.

Een overstap naar een NS Flex abonnement kan ook, via de Webshop.

In alle gevallen blijven de Keuzedagen die al beschikbaar zijn geldig.

ik heb vorige maand geprobeerd mijn keuzedagen op te zeggen. Toen kreeg ik via de chat te horen dat dit pas na 20 februari 2023 mogelijk was. Vandaag telefonisch contact kunnen maken, keuzedagen opgezegd, maar dat gaat pas in vanaf 2024. In 2023 nog hele jaar keuzedagen. Opzeggen kan vlgs medewerkster alleen op jaarbasis. Heb nu opgezegd, maar toch de chat weer eens geprobeerd. Daar staat dat ik geld terug krijg voor de keuzedagen die nog niet klaar staan op een kaart automaat. Weer gebeld, medewerkster zegt ik zet u in de wacht en zoek het uit. Na 20 minuten wordt de verbinding verbroken en blijf ik zitten met mijn probleem. Chat werkt niet mee want niemand beschikbaar en telefoon idem

Welkom bij de NS Community, sip.

 

Wat naar dat dit zo gaat. Helaas kunnen wij je hier niet helpen. Je dient dit via onze klantenservice te regelen. Naast chat en telefoon zijn wij ook via Twitter en Facebook bereikbaar. Wellicht is dat een optie.

Badge +3

Het makkelijkste is om via Mijn NS of de webshop over te stappen naar Flex Dal Voordeel. Dat geeft ook nog eens 3 maanden lang € 3,10 korting.

De rest gaat vrijwel vanzelf. Resterende dagen van het abonnementsgeld (€ 67,20) krijgt u terug. Keuzedagen (van het vorige contractjaar) mag u houden. U moet nog wel bij een automaat (station, supermarkt) de overstap naar NS Flex bevestigen.

Een andere optie is om uw abonnement dat tot 2024 loopt te herroepen. Dat moet wel via de Klantenservice en kan to 14 dagen na de verlengdatum (dat zal wel 20 februari zijn als ik het zo lees). Korting voor eventueel gemaakte reizen moet dan wel bijbetaald worden.

Reageer