beantwoord

keuzedagen en OV chipkaart

• 21 januari 2019
  • 4 reacties
  • 112 Bekeken

Ik heb een OV chipkaart met daarop een voordeeluren abonnement met keuzedagen. Heb de keuzedag al geladen en ga nu met de trein naar Utrecht voor 9 uur. Wat is het gevolg als ik mijn ov chipkaart nu gebruik?
icon

Beste antwoord door Tochjo 21 januari 2019, 12:46

Uw Keuzedag wordt pas aangesproken als u incheckt op een tijdstip dat deze geldig is. Als u eerst een reis maakt waarvoor u in de ochtendspits incheckt, dan betaalt u die reis vol tarief. Als u daarna voor een andere reis buiten de ochtendspits incheckt, dan wordt voor die reis uw Keuzedag gebruikt.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
Uw Keuzedag wordt pas aangesproken als u incheckt op een tijdstip dat deze geldig is. Als u eerst een reis maakt waarvoor u in de ochtendspits incheckt, dan betaalt u die reis vol tarief. Als u daarna voor een andere reis buiten de ochtendspits incheckt, dan wordt voor die reis uw Keuzedag gebruikt.
Reputatie 7
Badge +4
Even als aanvulling op Tochjo: U kunt na het uitchecken in de daluren meteen weer inchecken met uw keuzedag en hoeft niet 35 minuten te wachten.

Voor de meelezers: Dit geldt alleen bij een keuzedag.

In zijn algemeenheid doet u er beter aan de keuzedag pas te laden als u er daadwerkelijk mee gaat reizen. Dat voorkomt dit probleem.
Ik heb een voordeeluren abonnement. Ik ben 60+. Maar het lukt mij dus niet om eenvoudig via mijn NS account die keuzedagen te realiseren. Hoe krijg ik dit voor mekaar???
Reputatie 7
Badge +4
Het VDU wijkt in een aantal opzichten af. Het is eenvoudig op te lossen door contact op te nemen met Klantenservice. Bellen kan op 0307515155.

Ik wijs u op de optie van papieren keuzedagen. Het voordeel is dat die elke dag van het jaar op te nemen zijn, dus niet tweemaandelijks. Het nadeel is dat u ongeveer 12 euro meer betaalt.

Reageer