beantwoord

Keuzedagen icm Weekend Vrij

• 29 October 2014
  • 10 reacties
  • 530 Bekeken

Ik heb een bijkaart op een Weekend Vrij abonnement. Ik wil dit graag combineren met Keuzedagen want ik ben 61. Dit kan niet omdat Keuzedagen alleen met een Daluren abonnement te combineren zijn. Dat moet ik dan afzonderlijk afsluiten. Dat kan echter niet op mijn OV Chipkaart want daar staat al een abonnement op. Je daarom dan een tweede kaart bestellen. Bovendien betaal je dan twee keer voor de korting tijdens de daluren. Eigenlijk te zot voor woorden.
icon

Beste antwoord door Anonymous 29 October 2014, 09:42

Bekijk origineel

10 reacties

Het is inderdaad niet mogelijk keuzedagen te bestellen bij een Weekend Vrij abonnement. Dat zijn nou eenmaal de voorwaarden van het abonnement. Met die voorwaarden ben je zelf akkoord gegaan. Als je kiest voor een bepaald abonnement, kun je natuurlijk geen gebruik maken van de voordelen die een ander abonnement biedt, maar dat je niet van plan bent daarbij aan te schaffen.

Als je naast je Weekend Vrij wel een Dal Voordeel abonnement aanschaft, kun je inderdaad wel Keuzedagen aanschaffen. Het Dal Voordeel abonnement kost op dit moment 29 euro voor een jaar en bij het bestellen wordt de OV-chipkaart gratis meegeleverd.
Hallo,

Keuzedagen krijgt u enkel bij een Dal Voordeel of Altijd Voordeel abonnement.

Neemt u Weekend Vrij zoals u gedaan heeft dan krijgt u daar eigenlijk een gratis Dal Voordeel bij in verwerkt. (20% korting in de spits en 40% korting in de daluren.)
Dit heeft in feite meerwaarde dan 7 vrije reisdagen.

Mocht u toch nog informatie willen over keuze dagen die vind u hier: http://www.ns.nl/reizigers/producten/abonnementen/keuzedagen.html

Fijne dag toegewenst.
Dat is niet correct NSgids, met een Weekend Vrij krijg je inderdaad in principe een Dal Voordeel-abonnement meegeleverd, maar jij noemt de voordelen van het Altijd Voordeel-abonnement.
Ik benoem informatie over beide abonnementsvormen. Maar ook bij Altijd Voordeel kun je keuze dagen krijgen.
Nee, je zegt: "Neemt u Weekend Vrij zoals u gedaan heeft dan krijgt u daar eigenlijk een gratis Dal Voordeel bij in verwerkt. (20% korting in de spits en 40% korting in de daluren.). Dat klopt niet, want met Weekend Vrij en Dal Voordeel krijg je geen 20% korting in de spits.
Nu zie ik mijn fout, inderdaad "In de daluren (ma t/m vr): 40% korting (9.00 - 16.00 uur en 18.30 - 6.30 uur)". Ik ging per ongeluk even vav Altijd Voordeel uit.
Reputatie 4
Badge
De losse dalvoordeel biedt dezelfde korting als de bij Traject en Weekendvrij geïncludeerde dalvoordeel. Je ging dus niet van een losse dalvoordeel uit maar van een altijdvoordeel.
Ja inderdaad. Zo zie je maar dat we allemaal mensen zijn.
Weekend vrij geeft al een dalvoordeel. Het is vreemd dat je dat een tweede keer moet bestellen omdat met een tweede product te kunnen combineren. Nog vreemder is dat je om de zelfdereden met twee kaarten moet rondlopen. Daar kan toch wel even over nagedacht worden zonder meteen naar de voorwaarden te verwijzen.
Die andere discussie tussen NSGids en Luchtmacht vindt ik minder relevant. Dat ik op dit moment geen andere keus heb begrijp ik ook wel. Dat dit niet logisch is probeer ik de NS aan het verstand te brengen.
Reputatie 7
Badge +4
Hierover loopt al een oud topic, is wel verhelderend:

https://forum.ns.nl/abonnementen-2/weekendvrij-keuzedagen-1054

Er ontstaat een conflict op de kaart als je in het weekend met een keuzedag wil reizen. Het automatisch verschuiven naar de eerste vrije dag waarop de keuzedag wel te gebruiken is, was niet (meer) mogelijk.

Logisch is in dit geval logisch vanuit het systeem van inchecken gedacht. Zelf heb werk ik ook met verschillende kaarten voor Weekendvrij en Dalvoordeel voor de keuzedagen.

Reageer