beantwoord

keuzedagen niet gebruikt, geld terug?

  • 21 October 2020
  • 43 reacties
  • 2202 Bekeken


Toon eerste bericht

43 reacties

In 2021 kan je niet meer tijdens de spits inchecken met een keuzedag, maar daarvoor hebben wij de geldigheid verlengd naar een jaar zodat je meer vrijheid hebt om je reisdagen te bepalen. In juli en augustus kan je de keuzedagen ook niet meer tijdens de middagspits gebruiken.

wie is dat trouwens??

 

https://nieuws.ns.nl/contactpersonen/

 

Ja ik zie heel veel woordvoerders en ene meneer Kroeze. Hoofd Media Relaties, maar gaat die ook over de foute emails??  

Reputatie 7
Badge +3

Mja, dat vroeg ik me inderdaad ook al af. Mevrouw Reshef misschien?

Reputatie 7
Badge +3

In 2021 kan je niet meer tijdens de spits inchecken met een keuzedag, maar daarvoor hebben wij de geldigheid verlengd naar een jaar zodat je meer vrijheid hebt om je reisdagen te bepalen. In juli en augustus kan je de keuzedagen ook niet meer tijdens de middagspits gebruiken.

Dat is natuurijk niet het werkelijk verlengen van de geldigheid. Dat is het geamputeerd verlengen van de geldigheid.

Ik zou daar als gedupeerde reiziger niet mee akkoord gaan.

Veel discussie over de keuzedagen maar feit is dat het afgeraden is om met de trein te reizen alleen noodzakelijk. Een goede actie was de couponcode tot 31 dec. maar de resterende dagen lopen toch af op 31 dec. Het wordt nog steeds afgeraden om te reizen. We zitten in de risicogroep en al het hele jaar thuis. Nu die dagen niet opgenomen kunnen worden lijkt het me redelijk het geld terug te storten. We hebben in feite op voorhand al moeten betalen. Tevens loopt de service erg achteruit nu ook in de middagspits het verboden is om te reizen. Het wordt er niet beter op. Begonnen met gratis dagen en in juli augustus voor enge uur, en moet je zien wat er nu van over is. NS wordt er niet populairder op

Welkom bij de Community, Bobenke.

Ik kan me voorstellen dat je het jammer vindt dat er geen compensatie is voor de verlopen Keuzedagen of verlenging van de couponcodes die geldig zijn tot en met 31 december 2020. Er is in de zomermaanden geen negatief reisadvies geweest, sinds kort is het advies weer om alleen te reizen indien noodzakelijk. Keuzedagen die zijn uitgegeven vanaf 30 oktober hebben allemaal de geldigheid van 1 jaar. Om deze redenen is gekozen om de uitgegeven couponcodes niet verder te verlengen of vervallen Keuzedagen te compenseren. Ik had graag positiever nieuws willen brengen, maar helaas...

Reputatie 1

Niet normaal eigenlijk ik en mijn man hebben ook nog 6 kaartjes over en volgens mij was er in de zomer maanden wel een negatief reisadvies als ik het verkeerd heb sorry ,maar dan nog begrijp ik dat de ouderen waaronder ik huiverig waren om te reizen . het zou NS sieren als ze coulanter waren wat betreft de keuzedagen. Ik ben voor 2 abonnementen meer dan 200 euro kwijt en dat is niet niks. ik heb een abonnement met keuzedagen omdat ik weinig te besteden heb net als vele ouderen denk ik

.Ben ook al zeker 15 jaar klant van Ns dus ze mogen gerust wat terug doen vind ik. Tja ik verwacht wel weer een paar negatieve  reacties maar dat moet dan maar 

Reputatie 1

Je hebt volkomen gelijk, i.p.v. uitbetalen van de niet opgenomen keuzedagen in 2020 kan de NS ervoor kiezen ze over te hevelen naar 2021. Een win-win situatie voor iedereen! En een imago opsteker!

Reputatie 1

Je hebt volkomen gelijk, i.p.v. uitbetalen van de niet opgenomen keuzedagen in 2020 kan de NS ervoor kiezen ze over te hevelen naar 2021. Een win-win situatie voor iedereen! En een imago opsteker!

Ik schrijf naar https://www.rijksoverheid.nl/contact/contactformulier

 

Reputatie 1

Dat lijkt me een goed idee, ik doe mee. Dat is nog het enige wat we kunnen doen om gerechtigheid te krijgen.

Reputatie 1

Joset Ja als er meer mensen een bericht sturen is altijd beter dan een alleenstaande

 

Reputatie 1

Veel discussie over de keuzedagen maar feit is dat het afgeraden is om met de trein te reizen alleen noodzakelijk. Een goede actie was de couponcode tot 31 dec. maar de resterende dagen lopen toch af op 31 dec. Het wordt nog steeds afgeraden om te reizen. We zitten in de risicogroep en al het hele jaar thuis. Nu die dagen niet opgenomen kunnen worden lijkt het me redelijk het geld terug te storten. We hebben in feite op voorhand al moeten betalen. Tevens loopt de service erg achteruit nu ook in de middagspits het verboden is om te reizen. Het wordt er niet beter op. Begonnen met gratis dagen en in juli augustus voor enge uur, en moet je zien wat er nu van over is. NS wordt er niet populairder op

Misschien ook bericht sturen naar https://www.rijksoverheid.nl/contact/contactformulier

Gewoon stoppen met de keuzedagen is het beste. Ze leveren een hoop ellende en nauwelijks inkomsten op voor NS.

Reputatie 1

Gewoon stoppen met de keuzedagen is het beste. Ze leveren een hoop ellende en nauwelijks inkomsten op voor NS.

Wat is dat nou voor een antwoord? Nauwelijks inkomsten voor NS zei u? u vergeet zeker dat het abonnement ook  geld kost,voor mijn man en ik zelfs 2008 euro voor de papieren kaartjes betaal ik 10 euro meer, Ik vind he schandalig dat u zegt gewoon stoppen en voor ns weinig inkomsten

@isaha

Voor een abonnement met 7 keuzedagen betaalt u ruim €80. Dat is nog geen €12 per keuzedag. Als u dan bijv. van Groningen naar Den Haag gaat of van Alkmaar naar Roermond betaalt u 2.5 cent per km. Dat is gewoon een afbraaktarief, dat zoals gezegd NS nauwelijks iets oplevert.

Je hebt volkomen gelijk, i.p.v. uitbetalen van de niet opgenomen keuzedagen in 2020 kan de NS ervoor kiezen ze over te hevelen naar 2021. Een win-win situatie voor iedereen! En een imago opsteker!

Ik schrijf naar https://www.rijksoverheid.nl/contact/contactformulier

 

NS is een NV, derhalve een bedrijf en geen overheidsinstelling.

Reputatie 1

@isaha

Voor een abonnement met 7 keuzedagen betaalt u ruim €80. Dat is nog geen €12 per keuzedag. Als u dan bijv. van Groningen naar Den Haag gaat of van Alkmaar naar Roermond betaalt u 2.5 cent per km. Dat is gewoon een afbraaktarief, dat zoals gezegd NS nauwelijks iets oplevert.

Nee hoor ik betaal dit per persoon 

Betaalwijze:

Jaarlijks via automatische incasso

Prijs hoofdabonnement:

€ 104,00 per jaar

Badge +3

Dan zal je een Voordeelurenabonnement hebben met de Keuzedagen op papier (chipkaartjes)?

Reageer