beantwoord

keuzedagen niet gebruikt, geld terug?

  • 21 October 2020
  • 43 reacties
  • 1869 Bekeken


Toon eerste bericht

43 reacties

Ik heb het even nagekeken en alle brieven die wij na 1 november sturen zal een correcte data weergeven. Volgens mijn informatie zullen alle keuzedagen die na 30 oktober zijn uitgegeven een geldigheid hebben van 1 jaar.

Ik snap jullie allemaal en wij hadden dit liever ook anders gezien. De data in de mail is inderdaad niet correct.

Ja dit is een leuke dooddoener, maar gaan jullie überhaupt er nog iets mee doen. Of krijgen we morgen weer het volgende bericht van iemand die een foute mail heeft gehad. Wordt er nog gesproken over een correctiemail?

We communiceren dit als wij zien dat er een brief is gestuurd of gaat worden. Ik durf niet te zeggen of wij hier een correctiemail over gaan sturen. Ik snap dat dat wel wenselijk is.

Reputatie 7
Badge +3

En mogen die verlengd geldige keuzedagen tegen dezelfde voorwaarden gebruikt worden als nu? Dus met inchecken in de middagspits en de de gehele dag geldig in juli en augustus?

We communiceren dit als wij zien dat er een brief is gestuurd of gaat worden. Ik durf niet te zeggen of wij hier een correctiemail over gaan sturen. Ik snap dat dat wel wenselijk is.

Ja zo komen we dus weer geen steek verder. Jullie zetten de klant wel op 1, 2 en 3 maar als de daad bij het woord gevoegd moet worden laten jullie het weer afweten. Dit moet toch eens met het hoofd communicatie (wie is dat trouwens??) worden besproken. Ik vind niet dat je zo met je klanten kan omspringen.

Reputatie 7
Badge +3

wie is dat trouwens??

 

https://nieuws.ns.nl/contactpersonen/

In 2021 kan je niet meer tijdens de spits inchecken met een keuzedag, maar daarvoor hebben wij de geldigheid verlengd naar een jaar zodat je meer vrijheid hebt om je reisdagen te bepalen. In juli en augustus kan je de keuzedagen ook niet meer tijdens de middagspits gebruiken.

wie is dat trouwens??

 

https://nieuws.ns.nl/contactpersonen/

 

Ja ik zie heel veel woordvoerders en ene meneer Kroeze. Hoofd Media Relaties, maar gaat die ook over de foute emails??  

Reputatie 7
Badge +3

Mja, dat vroeg ik me inderdaad ook al af. Mevrouw Reshef misschien?

Reputatie 1

Joset Ja als er meer mensen een bericht sturen is altijd beter dan een alleenstaande

 

Reputatie 7
Badge +3

Gewoon stoppen met de keuzedagen is het beste. Ze leveren een hoop ellende en nauwelijks inkomsten op voor NS.

Reputatie 7
Badge +3

@isaha

Voor een abonnement met 7 keuzedagen betaalt u ruim €80. Dat is nog geen €12 per keuzedag. Als u dan bijv. van Groningen naar Den Haag gaat of van Alkmaar naar Roermond betaalt u 2.5 cent per km. Dat is gewoon een afbraaktarief, dat zoals gezegd NS nauwelijks iets oplevert.

Reputatie 7
Badge +3

Je hebt volkomen gelijk, i.p.v. uitbetalen van de niet opgenomen keuzedagen in 2020 kan de NS ervoor kiezen ze over te hevelen naar 2021. Een win-win situatie voor iedereen! En een imago opsteker!

Ik schrijf naar https://www.rijksoverheid.nl/contact/contactformulier

 

NS is een NV, derhalve een bedrijf en geen overheidsinstelling.

Reputatie 1

@isaha

Voor een abonnement met 7 keuzedagen betaalt u ruim €80. Dat is nog geen €12 per keuzedag. Als u dan bijv. van Groningen naar Den Haag gaat of van Alkmaar naar Roermond betaalt u 2.5 cent per km. Dat is gewoon een afbraaktarief, dat zoals gezegd NS nauwelijks iets oplevert.

Nee hoor ik betaal dit per persoon 

Betaalwijze:

Jaarlijks via automatische incasso

Prijs hoofdabonnement:

€ 104,00 per jaar

Reputatie 7
Badge +3

@MoDe maar dan maak je toch zelf een afweging dat je het abonnement behoud en weet je vooraf dat er een risico is dat je geen gebruik wil maken van de keuzedagen terwijl je er wel gebruik van kan maken.  Dit jaar is er Corona en kon je al in het voorjaar je abonnement stoppen om kosten te besparen, als je dat niet doet is dat een geheel eigen keuze en moet je niet naderhand gaan wijzen naar de NS.

 

@Jeroen Ik geef een algemene reactie op @bahnrider en jij maakt daar een persoonlijke reactie van?

Topics zoals deze blijven terugkomen zolang er op de website het advies blijft staan om VDU, keuzedagen-, 65+ en bij-abonnementen niet op te zeggen omdat deze niet als Flex-abonnementen te verkrijgen zijn.

Onduidelijkheid over tot wanneer deze abonnementen (muv VDU) nog te bestellen zijn maken de keuze voor wel of niet opzeggen niet makkelijker.

 

Badge

@MoDe ik gebruikte jouw tag omdat ik op jouw bericht reageerde, verder niets persoonlijks.

Maar de abonnement houder bepaalt nog altijd zelf of deze wel of niet opzegt en accepteert dus ook de kosten bij niet opzeggen omdat de abonnementshouders bepaalde voordelen wil behouden.

Dat is gewoon een bewuste keuze van de abonennementshouder en dat moet je niet het kosten verhaal bij de abonnements verstrekker neerleggen als je geen gebruik maakt van dat abonnement. Dat werkt nergens zo dat je achteraf geld terug kan vragen voor een abonnement welke je niet hebt gebruik maar niet hebt opgezegd.

Veel discussie over de keuzedagen maar feit is dat het afgeraden is om met de trein te reizen alleen noodzakelijk. Een goede actie was de couponcode tot 31 dec. maar de resterende dagen lopen toch af op 31 dec. Het wordt nog steeds afgeraden om te reizen. We zitten in de risicogroep en al het hele jaar thuis. Nu die dagen niet opgenomen kunnen worden lijkt het me redelijk het geld terug te storten. We hebben in feite op voorhand al moeten betalen. Tevens loopt de service erg achteruit nu ook in de middagspits het verboden is om te reizen. Het wordt er niet beter op. Begonnen met gratis dagen en in juli augustus voor enge uur, en moet je zien wat er nu van over is. NS wordt er niet populairder op

Welkom bij de Community, Bobenke.

Ik kan me voorstellen dat je het jammer vindt dat er geen compensatie is voor de verlopen Keuzedagen of verlenging van de couponcodes die geldig zijn tot en met 31 december 2020. Er is in de zomermaanden geen negatief reisadvies geweest, sinds kort is het advies weer om alleen te reizen indien noodzakelijk. Keuzedagen die zijn uitgegeven vanaf 30 oktober hebben allemaal de geldigheid van 1 jaar. Om deze redenen is gekozen om de uitgegeven couponcodes niet verder te verlengen of vervallen Keuzedagen te compenseren. Ik had graag positiever nieuws willen brengen, maar helaas...

Reageer