beantwoord

keuzedagen opgezegd, geen restitutie ontvangen

• 25 juni 2020
  • 4 reacties
  • 99 Bekeken

Oorspronkelijke tekst

Van: ###
Aan: noreply.ns@ns.nl
CC:
Verzonden: 25.06.20 14:45:55
Onderwerp: Re: Bevestiging wijziging NS-abonnement (Referentienummer: ###) Geachte dames, heren,

Mijn VDU-abonnement werd verlengd per 10-5-2020 en per 10-6-2020 zodanig gewijzigd dat ik geen keuzedagen meer kan opnemen. Op 15-5-2020 werd een bedrag van € 93,- van mijn rekening afgeschreven (het bedrag inclusief keuzedagen). Het verbaast mij dat ik voor de niet opgenomen keuzedagen geen restitutie heb gekregen. Wijziging tussendoor is toch altijd mogelijk? Dan moet dat toch ook gevolg hebben voor de financiële afhandeling?

Met vriendelijke groet, Ben, Breda

Bericht aangepast door moderator i.v.m. persoonsgegevens

icon

Beste antwoord door Denice NS 25 juni 2020, 17:24

Welkom bij de Community, benmoelands.

Begrijp ik het goed dat je per 10 juni 2020 je Keuzedag hebt opgezegd? Als 10 mei de verlengdatum van jouw abonnement is geweest dan hoor je inderdaad een deel van de kosten van de Keuzedagen terug te krijgen. Deze krijgt je terug binnen 30 dagen na het doorgeven van je wijziging. Als je 2e klas Keuzedagen hebt zal het gaan om zo'n € 18,50. Indien de 30 dagen reeds zijn verstreken kan je het beste contact opnemen met onze Klantenservice. Dan kan het verder uitgezocht worden.

Bekijk origineel

4 reacties

Uw topic staat vol persoonsgegevens. Iedereen kan hier meelezen. Misschien adres in ieder geval weghalen

Reputatie 7
Badge +3

Dit is een openbare community. U kunt uw persoonlijke gegevens binnen een uur weghalen door op de puntjes onderaan rechts te klikken en kiezen voor wijzigen.

Wij kunnen bij deze community niet bij uw klantgegevens. Op uw e-mail gericht aan een noreply zult u geen antwoord krijgen.

Wat heeft u precies gewijzigd aan uw abonnement en heeft u de wijziging bevestigd bij een automaat?

Welkom bij de Community, benmoelands.

Begrijp ik het goed dat je per 10 juni 2020 je Keuzedag hebt opgezegd? Als 10 mei de verlengdatum van jouw abonnement is geweest dan hoor je inderdaad een deel van de kosten van de Keuzedagen terug te krijgen. Deze krijgt je terug binnen 30 dagen na het doorgeven van je wijziging. Als je 2e klas Keuzedagen hebt zal het gaan om zo'n € 18,50. Indien de 30 dagen reeds zijn verstreken kan je het beste contact opnemen met onze Klantenservice. Dan kan het verder uitgezocht worden.

Badge +3

Ik neem aan dat er een wijziging gedaan is naar NS Flex, en dan vervallen de keuzedagen inderdaad.

Voorheen kreeg je bij een overstap naar Flex de reeds betaalde kosten vrijwel meteen terug, maar het lijkt er op dat dit de laatste tijd steeds vaker via de reguliere maandfacturen gaat.

Bij een overstap op 10 juni zal dat dus rond 10 juli zijn. Kijk vooral ook even op je Mijn NS Startpagina (het kostentellertje huidige periode) en in je Reishistorie. Staat daar een regel € Klanten Service met een negatief bedrag? Dan is dat je restitutie.

Couponcodes voor keuzedagen van vóór 18 mei kan je gewoon gebruiken tot 31-12-2020.

Reageer