keuzedagen verdwenen | NS Community

keuzedagen verdwenen

  • 27 May 2022
  • 6 reacties
  • 454 Bekeken

Met de NS kaart reizen we (mijn vrouw en ik) uitsluitend op de 7 keuzedagen, want we reizen verder met de auto of de fiets. Door corona lange tijd niet gereisd. Maar dat hoeft geen probleem te zijn, want de geldigheid van de keuzedagen is tegenwoordig één jaar. Met name dit jaar dus flink ingehaald. Bij elke oplading steeds goed gekeken of het klopte. Dat was steeds het geval. Onze laatste dag die is geladen was geldig t.m. 8 mei 2023, hiermee gereisd op 22 mei 2022. Deze week hebben we geprobeerd de nieuwe dag te laden, geldig vanaf 9 mei 2022. Maar er staat niets klaar. En ook de extra (zevende) dag staat niet klaar. Met andere woorden: tot de ingangsdatum van de verlenging op 9 juli 2022 zijn twee keuzedagen helemaal verdwenen. En dat geldt voor beide abonnementen die we hebben. Heb al 2x de klantenservice gebeld, maar ben daar niets mee opgeschoten. Die weet niet meer dan je zelf ook kunt zien in MijnNS. Nu formele klacht ingediend. Zijn er meer die hiermee geconfronteerd worden?


6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De jaarkeuzedag wordt als eerste aangesproken die heeft u al opgebruikt de eerste keer dat u na 9 juli 2021 ging reizen op een keuzedag. De dag geldig vanaf 9 mei 2022 heeft u op 22 mei j.l. opgemaakt, toen bent u gaan reizen op de dag geldig tot met 8 mei 2023. Tegenwoordig staat de keuzedag die als eerste gaat vervallen klaar om op te halen als u de keuzedag ophaald via een NS-automaat. U heeft tot de verlenging ingaat geen keuzedagen meer over. Alle keuzedagen van het abonnement zijn inmiddels verbruikt. Ik kunt dit nakijken in MijnNS. Daar staan alle keuzedagen die u nog zou moeten hebben en de keuzedagen die u verbruikt heeft. Dit kun je ook nagaan in de reisgeschiedenis in MijnNS.

De reactie van MoDe is niet goed: immers, mijn abonnement loop tot 9 juli 2022. De laatste keuzedag die ik gebruik hebt, was inderdaad die tm 8 mei 2023. Maar daar gaat het niet over.

Er moet nu een nieuwe keuzedag staan geldig van tm 8 juli 2023. Maar die staat er niet. En waar is de 7e keuzedag (die is in vorig tijdvak trouwens ook al niet verschenen op het oplaadscherm)?

Er is echt iets ernstig mis bij NS. Zie ook items van anderen over de keuzedagen. En juist vanochtend sprak ik iemand die ook al 2 keuzedagen ineens kwijt was. Rara, wat is er aan de hand. 

Ik heb de klantenservice 2x gebeld, maar die kunnen niet meer zien dan ik zelf ook kan zien. Is goed balen zo. 

Reputatie 7
Badge +3

De keuzedag geldig tot met 8 juli 2023 komt pas op 9 juli 2022 klaar te staan. Samen met de jaarkeuzedag. U ontvangt dan 2 keuzedagen tegelijk.

We kunnen hierover blijven speculeren, maar ik geef graag het verlossende antwoord. Zou je mij een privébericht willen sturen, HansVos? Hou er wel rekening mee dat ik niet dagelijks hier actief ben en het soms een week kan duren voordat ik een reactie terug geef.

Ik ben nog met Hans in gesprek om meer duidelijkheid te krijgen over zijn Keuzedagen.

Het inmiddels 2 weken geleden dat ik voor het laatst een bericht van Hans heb ontvangen. Ik kan daardoor helaas geen update geven, maar hoop dat Hans er alsnog uit is gekomen met mijn collega's van onze klantenservice.

Reageer