beantwoord

Keuzedagen voor de 60e verjaardag aanvragen.

• 10 juni 2014
  • 8 reacties
  • 867 Bekeken

en het abo zou 1 dag later moeten ingaan. Ik krijg echter de mededeling dat ik nog geen 60 ben en kan het nog niet bestellen. Lijkt mij foutje in de software. Wat moet ik doen om toch op tijd mijn abo te hebben ?

Harry
icon

Beste antwoord door Herman NS 10 juni 2014, 19:21

Hallo Harry,

Allereerst welkom op het NS serviceforum. Bij NS is het inderdaad pas mogelijk om dit abonnement te bestellen vanaf het moment dat je 60 jaar bent geworden. Indien je een persoonlijke OV-chipkaart hebt, is het mogelijk om op je verjaardag zelf het abonnement te bestellen en op dezelfde dag in te laten gaan. Indien je geen OV-chipkaart hebt, zou je deze alvast via deze link aan kunnen vragen. Zo kun je alsnog op je verjaardag het abonnement in laten gaan.

Indien je het abonnement telefonisch besteld, zal het sowieso 10 dagen duren voordat het abonnement in kan gaan. Bij het telefonisch bestellen dien je in het bezit te zijn van een persoonlijke OV-chipkaart die minimaa acht weken geldig is.

Je topic heb ik naar het subforum 'abonnementen' verplaatst om de vindbaarheid te vergroten. Alvast een hele fijne verjaardag gewenst!

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dan kwamen ze toch nog goed terecht. Het verbaast me een beetje dat men bij controle niet naar uw leeftijd keek. Het klopt natuurlijk niet maar het was u wat mij betreft gegund in deze omstandigheden 😉 Een beetje duf van NS was het wel maar het zal er door geslipt zijn.
Oke, bedankt voor de reacties. Ik had dus niet door dat het voor 60+ was, omdat dat er niet bij stond in die brief. Van de week nog zo'n dag gebruikt en de conducteur keek er helemaal niet van op. Elke keer.

Gek zeg.

Ik ging erop googlen, omdat ze op waren en ik ging zoeken hoe ik nieuwe kon bestellen, toen vond ik alleen maar 60+ informatie.

Ik zit onder het bestaansminimum, dus ze waren erg welkom.
@Lorelai De keuzedagen zijn inderdaad alleen geldig voor reizigers die 60+ zijn. Ik weet niet hoe je in die tijd toch aan keuzedagen bent gekomen, maar als dat nu via de klantenservice of de website wordt aangevraagd krijg je de melding dat je nog geen 60+ bent. Het is dan ook niet mogelijk om ze toe te voegen aan je abonnement. Zoals Thom ook aangeeft in zijn post kun je het beste even contact opnemen met de klantenservice, zij kunnen dit weer voor je verwijderen. Na je zestigste is het dan weer mogelijk om ze aan te vragen.
Een NS-medewerker heeft onlangs op dit forum aangegeven (ik kan de post zo snel niet vinden) dat NS ten onrechte ook aan mensen onder de 60 de keuzedagen heeft aangeboden. Ik interpreteerde die tekst als het uitsluitend verstrekken van onjuiste informatie, maar had niet gedacht dat het daadwerkelijk mogelijk zou zijn deze te bestellen. Ik verwacht dat u geluk hebt gehad, iets soortgelijks speelde eerder ook bij mensen met Dal Vrij die door een fout van NS veel goedkoper dan bedoeld hun abonnement konden uitbreiden met Bus Tram Metro Vrij.
Reputatie 7
Badge +4
Het is voor jongeren niet mogelijk en u heeft er pas recht op na uw zestigste. Het is een klaarblijkelijke vergissing. Men had u die dagen ook niet mogen verstrekken. Het is ook niet fair denk ik, u lijkt me ook zeker nog geen zestig 😉 dus ik zou de Klantenservice even vragen de fout te herstellen.
De conducteur is nogal in de war, denk ik. Wat hij zegt, is complete onzin. Keuzedagen op uw leeftijd zijn uitgesloten. U kunt het over 21 jaar weer eens proberen, het is niet anders.
Hoi,
Ik ben 39 en een aantal jaren geleden kreeg ik een brief dat ik keuzedagen bij mijn voordeelurenkaart kon bestellen. Er stond niet bij dat het voor 60+ was, dus ik heb het besteld. (Wist ik veel). Sindsdien heb ik automatisch 7 keuzedagen op mijn kaart staan. Is dat niet een foutje? Want ik lees overal dat dat voor 60+ is. Ik ben er erg blij mee hoor. Van een conducteur hoorde ik echter dat het niet alleen voor 60+ is en dat het dus klopt dat ik die dagen erbij kon kopen. Hoe kan het dan dat ik op geen enkele website kan lezen dat het ook voor 'jongeren' mogelijk is? By the way heb ik al vele jaren een voordeelurenkaart (al voordat die werd afgeschaft, nieuwe worden niet meer verstrekt, behalve dan voor 60+, en mensen die hem voor de afschaffing al hadden mochten hem houden, zoals ik).
Hallo Harry,

Allereerst welkom op het NS serviceforum. Bij NS is het inderdaad pas mogelijk om dit abonnement te bestellen vanaf het moment dat je 60 jaar bent geworden. Indien je een persoonlijke OV-chipkaart hebt, is het mogelijk om op je verjaardag zelf het abonnement te bestellen en op dezelfde dag in te laten gaan. Indien je geen OV-chipkaart hebt, zou je deze alvast via deze link aan kunnen vragen. Zo kun je alsnog op je verjaardag het abonnement in laten gaan.

Indien je het abonnement telefonisch besteld, zal het sowieso 10 dagen duren voordat het abonnement in kan gaan. Bij het telefonisch bestellen dien je in het bezit te zijn van een persoonlijke OV-chipkaart die minimaa acht weken geldig is.

Je topic heb ik naar het subforum 'abonnementen' verplaatst om de vindbaarheid te vergroten. Alvast een hele fijne verjaardag gewenst!

Vriendelijke groet,
Herman NS
Reputatie 7
Badge +4
Het overkwam me ook. Het is een kwestie van afwachten tot u zestig bent. U kunt het dan het beste telefonisch regelen. Doe u het via Internet dan gaat het na een maand in. Doet u het via het servicenummer dan heeft u ze waarschijnlijk veel sneller.... Bovendien heeft dat het voordeel dat u de eerste keuzedag niet binnen een maand hoeft op te maken in plaats van de twee die u normaal heeft. Het is een soort extra service voor reizigers ouder dan 60.

De software geeft u deze rechten niet zolang u geen zestig bent, dat is helaas zo. Als u het zo doet als hierboven aangegeven, kunt u meestal na een paar uur al een keuzedag opnemen.

Alvast gefeliciteerd met uw verjaardag en die zeven keuzedagen vormen echt een leuk cadeau.

Reageer