beantwoord

Keuzedagenprobleem i.v.m. coronavirus

• 1 oktober 2020
  • 6 reacties
  • 280 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Wij missen dit jaar onze eerste twee keuzedagen i.v.m. het coronavirus. De keuzedagen drie en vier hebben we reeds gebruikt. Waar zijn onze keuzedagen een en twee???

Onze kaartnummers zijn: 3528 xxxx xxxx xxxx 

3528 xxxx xxxx xxxx

Ze waren geldig vanaf maart 2020.

icon

Beste antwoord door Momo 1 oktober 2020, 13:50

Voor Keuzedagen die u voor 18 mei heeft ontvangen gaf NS de mogelijkheid om hiervoor couponcodes aan te vragen die tot 31 december 2020 geldig zijn. Uit andere berichten zoals deze en deze blijkt nu dat voor het aanvragen van deze couponcodes een uiterstere termijn was, die echter nooit aan klanten is medegedeeld. Hierover wordt nu door een moderator van deze community navraag binnen NS gedaan.

Dat het vanaf maart wel mogelijk was om deze couponcodes aan te vragen heeft op de website en op deze community gestaan en is volgens mij ook aan de abonnementshouder gecommuniceerd. Op welke manier weet ik niet aangezien ik zelf geen Keuzedagen heb, dat kan per mail, per post en/of via een (algemene) nieuwsbrief met link naar de wesbite zijn geweest.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Voor Keuzedagen die u voor 18 mei heeft ontvangen gaf NS de mogelijkheid om hiervoor couponcodes aan te vragen die tot 31 december 2020 geldig zijn. Uit andere berichten zoals deze en deze blijkt nu dat voor het aanvragen van deze couponcodes een uiterstere termijn was, die echter nooit aan klanten is medegedeeld. Hierover wordt nu door een moderator van deze community navraag binnen NS gedaan.

Dat het vanaf maart wel mogelijk was om deze couponcodes aan te vragen heeft op de website en op deze community gestaan en is volgens mij ook aan de abonnementshouder gecommuniceerd. Op welke manier weet ik niet aangezien ik zelf geen Keuzedagen heb, dat kan per mail, per post en/of via een (algemene) nieuwsbrief met link naar de wesbite zijn geweest.

Hoi Leig, welkom op de NS Community. 

Het antwoord van Momo klopt. De eerste twee keuzedagen tussen automatisch te vervallen zijn gekomen na twee maanden en op dit moment kunnen er geen vervangende couponcodes meer aangevraagd worden via de klantenservice. De informatie over deze regeling heeft online gestaan en in een aantal nieuwsbrieven is verwezen naar de pagina's over Corona met alle relevante informatie. In Keuzedagen mails of brieven heeft dit niet gestaan, daar heeft enkel de notificatie gestaan dat het enkel de bedoeling is om te reizen indien dat strikt noodzakelijk is.

Reputatie 7
Badge +3

Waarbij het wel zo is dat alleen informatie dat couponcodes aangevraagd konden worden online heeft gestaan maar dat er een uiterste termijn was die nu verstreken blijkt te zijn NOOIT online heeft gestaan of op enige andere wijze aan klanten kenbaar is gemaakt anders dan dat individuele klanten die contact opnamen met de klantenservice dit te horen kregen. 

Reputatie 7
Badge +3

Er is geen communicatie geweest naar abonnementhouders dat voor gemiste Keuzedagen verlopen na half maart en uitgegeven voor 18 mei couponcodes aangevraagd konden worden. Er is wel een bericht geweest dat Keuzedagen uitgegeven vanaf 18 mei tot het eind van het jaar geldig zouden zijn. In dat bericht stond niet wat men kon doen met ongebruikte keuzedagen die voor 18 mei waren uitgegeven. Bericht kwam via e-mail. Ik weet niet of en hoe mensen zijn bericht zonder email.

Er is tot op heden geen bericht geweest dat couponcodes voor verlopen Keuzedagen niet meer aangevraagd kunnen worden. Niet naar abonnementhouders, niet op de website, niet in deze community in het vastgezette bericht.

Reputatie 7
Badge +3

OK, dan was er geen mail aan abonnementhouders maar er is wel een nieuwsbrief of servicebericht (ik vind er in mijn trash sowieso al 2, zowel in april als juni) verstuurd met daarin een link informatie op de website over kostenbeperking bij abonnementen, uitstel van Keuzedagen en losse kaartjes. De informatie stond wel duidelijk op de website. Mijn bezwaar blijft alleen dat de informatie over de uiterste termijn er weer niet stond / staat.

Persoonlijk vind ik het ook rijkelijk laat om nu pas vragen te komen stellen over Keuzedagen die tot maart/april/mei liepen, al kunnen er allerlei redenen voor zijn.

Persoonlijk vind ik het daarentegen onwaarschijnlijk dat de NS niet zou kunnen en had kunnen signaleren welke keuzedagen door welke abonnementhouders wel en niet gebruikt zijn. Om vervolgens alle keuzedagen van 2020 open te laten staan. Dat de bereikbaarheid van de NS, om mijn vragen te bespreken, beslist verre van toegankelijk was, dat het een chaos was of we wel/ niet met de trein konden, mochten, dringend geadviseerd werden te reizen - terwijl de keuzedagen ook niet bepaald door werkgebondenen worden gebruikt.

Het gebrek aan coulance heeft mij aldoor verbaasd. 

Ik ondersteun graag de NS, maar vind het niet terecht dat ze op deze manier, over de ruggen van abonnementhouders hun financiële balans proberen optimaal te houden. Ik heb ook een financiële balans, die het in deze tijd maar moet zien te redden. En vele mensen met mij. 

Reageer