beantwoord

kids abbonement

• 27 april 2021
  • 7 reacties
  • 110 Bekeken

Ik heb een kids abonnement (kids vrij)deze staat ook geactiveerd op de kaart; echter wordt er steeds geld afgeschreven van zijn kaart (hebben ook automatisch opladen) hoe kan dit en hoe krijg ik mijn geld terug? 

icon

Beste antwoord door Robert B 27 april 2021, 18:52

Welkom bij de NS Community!

Je bedoelt dat je kind (4-11 jaar oud) een Kids Vrij abonnement heeft op zijn/haar persoonlijke ov-chipkaart en er geld afgeschreven wordt voor treinreizen?

Dat zou niet moeten kunnen, maar wel voor bus/tram/metro want daar is Kids Vrij niet geldig.

Je zou kunnen kijken op https://www.ov-chipkaart.nl/ov-chip-en-gebruik/gebruik/hoe-werkt-mijn-ov-reishistorie.htm (de kaart koppelen aan een account) voor wanneer er precies automatisch opgeladen wordt en bij welke vervoerder.

Of neem contact op met de Klantenservice (chat, telefoon, Twitter of Facebook).

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Je bedoelt dat je kind (4-11 jaar oud) een Kids Vrij abonnement heeft op zijn/haar persoonlijke ov-chipkaart en er geld afgeschreven wordt voor treinreizen?

Dat zou niet moeten kunnen, maar wel voor bus/tram/metro want daar is Kids Vrij niet geldig.

Je zou kunnen kijken op https://www.ov-chipkaart.nl/ov-chip-en-gebruik/gebruik/hoe-werkt-mijn-ov-reishistorie.htm (de kaart koppelen aan een account) voor wanneer er precies automatisch opgeladen wordt en bij welke vervoerder.

Of neem contact op met de Klantenservice (chat, telefoon, Twitter of Facebook).

Reputatie 7
Badge +4

Heeft u het abonnement voor Kidsvrij echt wel geactiveerd op een automaat? Ik zou dat even checken. Activeren moet ook binnen een maand. Reist uw kind er mee zonder dat u dat weet? Het wordt automatisch afgeschreven. U kunt op Mijn NS onder reishistorie het eventueel inzien.

Het is me niet helemaal duidelijk wie met welke kaart reist en om welke kaart het verder gaat. 

Hoi het gaat om kaart 3528 **** **** ****

kids abonnement heb ik op een station vorig jaar (22 mei 2020)door een ns medewerker laten zetten op deze kaart omdat het mij niet lukte 

En nee mijn kind van 8 reist niet alleen afgelopen zondag weer ingecheckt met hem en weer gaat het fout dit heeft me toch al wat geld gekost...

Reputatie 7
Badge +4

Het is hier een openbaar forum. U kunt het kaartnummer beter even verwijderen. Dat moet binnen een uur. Als u dat niet meer lukt, doet een moderator het. 

Reputatie 7
Badge +3

Wordt er geld afgeschreven als je alleen met de trein reist? Of reizen jullie ook met de bus/metro/tram?

Ben je ooit met de kaart langs een automaat geweest?

Hoi Paradox9, welkom op onze NS Community!

Misschien is het slim om even contact op te nemen met onze klantenservice. Mijn collega kan je dan helpen door te kijken of alles wel goed gekoppeld staat. 

Reageer