beantwoord

Kids vrij

• 6 januari 2016
  • 8 reacties
  • 476 Bekeken

Ik kom er niet uit probeer nu het forum maar,
Ik Opa die ook een OV kaart heeft en kleindochter die ook een ov kaart met kids vrij erbij heeft willen met de trein mee,met kids vrij is dat gratis,nu de vraag,hoe doe ik dat?kan ze gewoon inchecken met de kids vrij kaart?of staat er op de automaat ergens wat ik moet activeren.
Had verwacht dat dit bij de demo automaten zou staan bij NS maar helaas.
icon

Beste antwoord door Tochjo 6 januari 2016, 21:56

Staat Kids Vrij al op de OV-chipkaart van uw kleindochter? Dan kan zij inderdaad gewoon in- en uitchecken met haar kaart. Als uw dochter al een persoonlijke OV-chipkaart had en u Kids Vrij alleen nog maar hebt besteld via de website, dan moet dit product eerst nog op de kaart geladen worden bij een kaartautomaat. In dat geval houdt u de kaart van uw dochter voor de kaartlezer, kiest u voor Ophalen bestelling en volgt u de instructies op het scherm. Als u via de website Kids Vrij hebt besteld en daarbij ervoor gekozen hebt om een persoonlijke OV-chipkaart mee te bestellen omdat uw kleindochter er nog geen had, dan staat het product al op de kaart. U hoeft dan geen product meer op te halen.

Bij twijfel kunt u voorafgaand aan uw reis de kaart van uw kleindochter bij een kaartautomaat voor de kaartlezer houden en kiezen voor Tonen alle producten op kaart. Als Kids Vrij er al staat, dan kan uw kleindochter direct in- en uitchecken. Zo niet, dan kunt u dan alsnog het product op de kaart laden met de optie Ophalen bestelling.
Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3
Staat Kids Vrij al op de OV-chipkaart van uw kleindochter? Dan kan zij inderdaad gewoon in- en uitchecken met haar kaart. Als uw dochter al een persoonlijke OV-chipkaart had en u Kids Vrij alleen nog maar hebt besteld via de website, dan moet dit product eerst nog op de kaart geladen worden bij een kaartautomaat. In dat geval houdt u de kaart van uw dochter voor de kaartlezer, kiest u voor Ophalen bestelling en volgt u de instructies op het scherm. Als u via de website Kids Vrij hebt besteld en daarbij ervoor gekozen hebt om een persoonlijke OV-chipkaart mee te bestellen omdat uw kleindochter er nog geen had, dan staat het product al op de kaart. U hoeft dan geen product meer op te halen.

Bij twijfel kunt u voorafgaand aan uw reis de kaart van uw kleindochter bij een kaartautomaat voor de kaartlezer houden en kiezen voor Tonen alle producten op kaart. Als Kids Vrij er al staat, dan kan uw kleindochter direct in- en uitchecken. Zo niet, dan kunt u dan alsnog het product op de kaart laden met de optie Ophalen bestelling.
Tochjo,alvast bedankt voor de reactie,dochter heeft ov kaart al een jaar,kleindochter haar ov kaart met kids vrij is onderweg.
Maar laat ik het anders vragen,als kleindochter incheckt gaat er dan saldo van haar af?en hoe kan de automaat zien dat ik met kleindochter reist?
Met Kids Vrij reist uw kleindochter altijd gratis met de trein, er hoeft dus geen saldo op de kaart gezet te worden. De in/uitcheckapparatuur kan niet controleren of ze inderdaad met een begeleider meereist, die controle zal door een conducteur moeten worden uitgevoerd.
Theofiel,als ik het goed lees dan check ik in en kleindochter checkt in en alleen een conducteur controleert dat dus bij de automaat hoef ik niets te activeren?
Theofiel,als ik het goed lees dan check ik in en kleindochter checkt in en alleen een conducteur controleert dat dus bij de automaat hoef ik niets te activeren?

Als Kids Vrij is besteld op een nieuwe ov-chipkaart dan is het product al geactiveerd op het moment dat uw kleindochter de ov-chipkaart ontvangt. Zij kan dit eenvoudig controleren door hiermee te proberen in te checken. Wanneer de melding Kids Vrij ingecheckt (of iets vergelijkbaars) in het scherm verschijnt dan werkt het product zoals bedoeld.
Ik denk dat ik de vraag niet goed gesteld heb,het gaat erom wat moet je doen als ik met kleindochter een trein reis gaat maken,ik heb een OV kaart en kleindochter ook met kids vrij erop.
Moet je wat activeren of invullen ergens op internet/automaat?
Als Kids Vrij al op de OV-chipkaart van uw kleindochter staat, hoeft u alleen nog maar beiden in en uit te checken om te mogen reizen. Zij heeft daarvoor geen saldo nodig en er zal ook geen saldo worden afgeschreven.

Er hoeft geen koppeling aangegeven te worden tussen uw vervoerbewijs en haar OV-chipkaart. Alleen bij controle in de trein wordt gecontroleerd of uw kleindochter met een volwassene met een geldig vervoerbewijs meereist. Het is dan voldoende dat uw kleindochter u kan aanwijzen en dat u op hetzelfde station bent ingecheckt.
Oke,iedereen bedankt voor de antwoorden.

Reageer