beantwoord

Kids Vrij

  • 15 September 2023
  • 4 reacties
  • 163 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Hallo,

Ik heb van de week een OV-chipkaart besteld voor mijn zoon van 5 jaar oud met NS Flex product. Nu begrijp ik dat kinderen tot 12 jaar gratis reizen met Kids Vrij abonnement. Maar ik kan nu dat Kids Vrij abonnement niet bestellen. Bij het betalen krijg ik een melding. 

Er zijn nog openstaande orders voor deze kaart. 

Kom dat door de NS Flex product? Moet ik dan eerst die annuleren voordat ik Kids Vrij bestel? Waarom krijg ik die melding? Hoe kan ik Kids Vrij bestellen? 

icon

Beste antwoord door Momo 15 September 2023, 17:29

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Kids Vrij en NS Flex kunnen niet op dezelfde kaart, want welk product moet dan worden gekozen bij inchecken voor de trein? Alleen zou ik dan een andere melding verwachten. Wanneer je al Flex hebt en OV-fiets wil aanschaffen krijg je de melding dat OV-fiets niet kan worden gecombineerd met Flex, dat zou met Kids Vrij ook de juiste melding.

Heb je de meebestelde OV-chipkaart al binnen en is NS Flex is ingegaan? Bij meebestellen van een nieuwe kaart is de vroegst mogelijke ingangsdatum altijd 7 dagen in de toekomst. Misschien is Flex nog niet ingegaan en krijg je daarom de melding dat er nog openstaande orders zijn. 

Ik zou het NS Flex product herroepen, daar heb je 14 dagen de tijd voor.  voor. https://www.ns.nl/klantenservice/opzeggen-of-annuleren/bedenktijd.html

Ik heb de kaart al ontvangen. NS Flex gaat in op 19 september. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb de kaart al ontvangen. NS Flex gaat in op 19 september. 

Dan kun je flex herroepen. Daarna van de kaart halen en als dat gebeurd is kofsvrij bestellen.

Badge +3

Ik heb de kaart al ontvangen. NS Flex gaat in op 19 september. 

Dan per 19 september even contact opnemen (eerder lukt niet) om het te herroepen. Via een herroepingsformulier (per post) kan nu ook al, zie instructies in de bevestigingsmail.

Heb onlangs hetzelfde gedaan (besteld 31 augustus op nieuwe kaart, per 7 september een berichtje gestuurd en 2 dagen later het geld terug).

Zie 

 

Reageer