beantwoord

kids vrij abonnement

Ik wil graag voor mijn kindje een kids vrij abonnement afsluiten.
Ik wil voor hem een eigen kaart zodat hij ook met opa en oma mee kan reizen.
Kan dit en wat zijn de kosten hieraan?
icon

Beste antwoord door Thom 29 juni 2016, 20:04

Als uw kind nog geen twaalf jaar is, mag het. U moet wel een persoonlijke ov-chipkaart aanschaffen ten behoeve van het kind voor 7,50, zie de link. Er komt nog een cent bij als uw banknummer wordt gecontroleerd. Beneden de vier reist uw kind gratis.

https://www.ns.nl/producten/vrij-reizen/p/kids-vrij
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als uw kind nog geen twaalf jaar is, mag het. U moet wel een persoonlijke ov-chipkaart aanschaffen ten behoeve van het kind voor 7,50, zie de link. Er komt nog een cent bij als uw banknummer wordt gecontroleerd. Beneden de vier reist uw kind gratis.

https://www.ns.nl/producten/vrij-reizen/p/kids-vrij
En als ik dan zelf een ov chipkaart koop en kids vrij erbij laat zetten.
Krijgt hij dan ook een eigen kaart zodat hij ook met opa en oma mee kan reizen?
Reputatie 7
Badge +4
Hij krijgt een eigen kaart en kan daarmee met iedere volwassene gratis en onbeperkt meereizen, ook met opa en oma.

Op een chipkaart kunnen er geen kinderen bijgezet worden. Iedere reiziger, ook een kind van boven de vier, moet met een eigen chipkaart reizen. U kunt dus niet zelf een ov-chipkaart kopen en het abonnement van uw kind er ook op zetten.

KidsVrij is natuurlijk wel het mooiste abonnement, u hoeft voor uw kind tot het twaalf wordt, niet meer te betalen in de trein, mits het met iemand meereist.
Super dank je wel voor je antwoorden! 😃
Reputatie 7
Badge +4
Veel plezier met KidsVrij. Als opa en oma toevallig eerste klas reizen, mag uw spruit eerste klas mee.
Hallo svennie29 en welkom op het NS Serviceforum.

Ik zie dat Thom je vraag heeft beantwoord. Ik wil daarbij nog even toevoegen dat het mogelijk is om persoonlijke OV-chipkaart te bestellen voor het kind tijdens de procedure van het bestellen van een Kids Vrij abonnement, dit kan op onze website.

P.S. Ik heb je topic naar het subforum Abonnementen verplaatst om de vindbaarheid te vergroten.

Reageer