beantwoord

Kids Vrij abonnement

• 17 februari 2014
  • 19 reacties
  • 917 Bekeken

In oktober 2012 een Dalvrij abonnement aangeschaft, en direct een Kids Vrij abonnement voor mijn dochter aangevraagd. Een paar maanden geleden heb ik een mail gekregen dat mijn abonnement zou worden verlengd. Vandaag met m'n dochter van Rotterdam naar Schiphol gereisd. Moest ik opeens 11.60 euro afrekenen!
Waarom is dat Kids Vrij niet meer actief? En, belangrijker nog, hoe krijg ik die 11.60 en de kosten van het railrunner kaartje van de terugweg retour?
icon

Beste antwoord door Thijs NS 17 februari 2014, 15:52

Hoi HPSD2014,

Welkom op het forum!
Waarschijnlijk heb je het abonnement als bijabonnement gehad, dan is het niet doorlopend. Het beste kun je het opnieuw aanvragen via je MijnNS. Ik heb je vraag even verplaatst naar 'abonnementen'.

Groetjes,

Thijs
Bekijk origineel

19 reacties

Raar, het lijkt er op dat Kids Vrij niet doorlopend is maar slechts geldig voor een jaar. Op ns.nl kan ik daar echter niets over vinden. Sterker nog, wanneer is via de pagina (link webshop op de Kids Vrij pagina) een Kids Vrij aanvraag staat er notabene doorlopend.
Hoi HPSD2014,

Welkom op het forum!
Waarschijnlijk heb je het abonnement als bijabonnement gehad, dan is het niet doorlopend. Het beste kun je het opnieuw aanvragen via je MijnNS. Ik heb je vraag even verplaatst naar 'abonnementen'.

Groetjes,

Thijs
Hoi HPSD2014, welkom!
Groetjes,
Thijs

Hallo Thijs,

Een los abonnement is dan kennelijk doorlopend, maar een bij-abonnement slechts 1 jaar geldig.
Dan zou je verwachten dan je bij een bij-abonnement enkele weken voor het verlopen van de geldigheid bericht daarvan krijgt, zodat de ouder(s) van de houders van een niet-doorlopend Kidsvrij abonnement tijdig een nieuw kunnen aanvragen.

Nog mooier zou natuurlijk zijn - al is het maar om verwarring te voorkomen - dat Kidsvrij abonnementen in alle gevallen doorlopend zijn.
De desbetreffende kids zullen toch altijd vergezeld moeten zijn van een volwassene. Dus waarom verschil.

Overigens mis ik jouw reactie op de vraag van HPSD2014:
En, belangrijker nog, hoe krijg ik die 11.60 en de kosten van het railrunner kaartje van de terugweg retour?
Beste Hans,

Wanneer je een bijabonnement aanvraagt dan wordt aangegeven dat de duur van het niet doorlopende abonnement één jaar is. Om in aanmerking te komen voor coulance, wil ik adviseren even (schriftelijk of telefonisch) contact op te nemen met onze afdeling Klantenservice.

Vriendelijke groet,

Femke NS
Beste Hans,

Wanneer je een bijabonnement aanvraagt dan wordt aangegeven dat de duur van het niet doorlopende abonnement één jaar is. Om in aanmerking te komen voor coulance, wil ik adviseren even (schriftelijk of telefonisch) contact op te nemen met onze afdeling Klantenservice.

Vriendelijke groet,

Femke NS

Niet ik had het probleem met dat Kidsvrij abonnement, het was HPSD2014 die dit topic daarover is gestart.
In mijn reactie aan jouw collega Thijs herinnerde ik hem er slechts dat op de restitutievraag van HPSD2014 nog geen antwoord was gegeven.
Ik denk dat ik jou door de manier waarop ik dat nog aan de orde stelde op het verkeerde been heb gezet, waarvoor mijn excuses.

Ik neem aan dat HPSD2014 jouw reactie aan mij ook nog wel zal lezen.

Vriendelijke groeten,
Hans
Beste Hans,

Vriendelijke groet,

Femke NS

Niet ik had het probleem met dat Kidsvrij abonnement, het was HPSD2014 die dit topic daarover is gestart.
In mijn reactie aan jouw collega Thijs herinnerde ik hem er slechts dat op de restitutievraag van HPSD2014 nog geen antwoord was gegeven.
Ik denk dat ik jou door de manier waarop ik dat nog aan de orde stelde op het verkeerde been heb gezet, waarvoor mijn excuses.

Ik neem aan dat HPSD2014 jouw reactie aan mij ook nog wel zal lezen.

Vriendelijke groeten,
Hans

Ik heb het gelezen :-)

En ik heb ondertussen ook schriftelijk contact gezocht. En de volgende reactie mogen ontvangen:
Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw e-mail.
Uit onze gegevens is gebleken dat het Kids vrij abonnement waar u het over heeft, een bijabonnement is.

Een bijabonnement verloopt automatisch na één jaar. Wanneer u opnieuw gebruik wilt maken van het bijabonnement kunt u deze via uw Mijn NS account opnieuw activeren.
Mocht u nog vragen hebben, dan beantwoorden wij die graag. U kunt contact met onze klantenservice opnemen op maandag t/m vrijdag tussen 08:00 en 22:00 en op zaterdag tussen 09:00 en 17:00 op het volgende telefoon nummer 0900 – 2021163 (€ 0,10 per minuut).
Met vriendelijke groet, Rob Sluijsmans

Ook nu lijkt mijn vraag over een eventuele restitutie genegeerd.

Ik heb geantwoord met de vraag of ik het bedrag van 11,60 en 2,50 terug kan krijgen.

Ik ben erg benieuwd naar de reactie.

Tot slot heb ik vanavond het bijabonnement maar weer geactiveerd, ingangsdatum: 28 maart 2014... Need I say more.
Tsja. Ik lees hierboven dat bij het afsluiten van het bijabonnement vermeld wordt dat dit abonnement maar een jaar geldig is. In dat geval ben je zelf verantwoordelijk hier op te letten. De NS is dan niet verplicht te vergoeden dus ik hoop voor jou dat ze met hun hand over hun hart strijken. Dat je dat bedrag van 11,60 terug wil lijkt me redelijk, Railrunner ook terugvragen vind ik een beetje overdreven. Je maakt volgens mij meer kans als je aangeeft dat het een vergissing was en je met de Railrunner eigenlijk al dubbel betaald hebt voor de reis die dag.

Ook nu lijkt mijn vraag over een eventuele restitutie genegeerd.

Ik heb geantwoord met de vraag of ik het bedrag van 11,60 en 2,50 terug kan krijgen.

Ik ben erg benieuwd naar de reactie.

Tot slot heb ik vanavond het bijabonnement maar weer geactiveerd, ingangsdatum: 28 maart 2014... Need I say more.

Het is inderdaad van de zotte. Zodra er een vraag komt over restitutie wordt die door klantenservice gewoon genegeerd. En Femke wekte vanmorgen toch wel de indruk dat er via een beroep op coulance toch wel wat te regelen valt.

En dan de ingangsdatum van dat kidsvrij abonnement. Pas na 5 weken. Het is toch om je te bescheuren. Elk abonnement dat je aanschaft kan zelfs nog op dezelfde dag ingaan.
Maar nee, voor een kidsvrij abonnement moet dat 5 weken duren.
Het is toch te zot om los te lopen.

Ik ben zeer benieuwd wat Femke of eventueel Miryam van dit Service forum van vinden.
Wellicht dat Miryam nog iets zou kunnen betekenen in deze schertsvertoning.

Let op je hart Hans! 🙂
Het is inderdaad van de zotte. Zodra er een vraag komt over restitutie wordt die door klantenservice gewoon genegeerd. En Femke wekte vanmorgen toch wel de indruk dat er via een beroep op coulance toch wel wat te regelen valt.

En dan de ingangsdatum van dat kidsvrij abonnement. Pas na 5 weken. Het is toch om je te bescheuren. Elk abonnement dat je aanschaft kan zelfs nog op dezelfde dag ingaan.
Maar nee, voor een kidsvrij abonnement moet dat 5 weken duren.
Het is toch te zot om los te lopen.

Ik ben zeer benieuwd wat Femke of eventueel Miryam van dit Service forum van vinden.
Wellicht dat Miryam nog iets zou kunnen betekenen in deze schertsvertoning.

[/quote]

Bedankt Hans voor jouw support.

Ik kan me ook wel vinden in de opmerking die Bart maakt. Die 2,50 hoef ik niet perse terug.

Ik wacht nog even af, en zal de afloop zeker melden.
Let op je hart Hans! :)

Dank voor je bezorgdheid, Bart.
Die "tikkende tijdbom" is enkele jaren geleden nog gerepareerd en toen zeiden die "sleutelaars" dat het wel weer functioneerde als de rikketik van een jonge vrouw van 18. Ik was toen 52, dus zou het vanaf dat moment weer zo'n 34 jaar mee moeten kunnen.
Heb ik dus nog een jaar of 15/16 te gaan, ha ha. :8:D

Beste HPSD2014,

Voor een eventuele regeling wat betreft coulance voor die rit wil ik je adviseren om contact op te nemen met de afdeling Klantenservice (0900 - 2021163).

Met vriendelijke groet,
Laura
Gisteren een e-mail gekregen van NS:

Geachte heer,

Graag voldoe ik aan uw verzoek om terugbetaling. Binnen vier weken maken wij een bedrag van € 11,60 over op rekening.

Vanmorgen was het geld al bijgeschreven!

Ook al heb ik mijn vraagtekens of er verschil zou moeten zijn tussen een KidsVrij abonnement en KidsVrij bijabonnement, ben ik blij dat ik contact heb gezocht met NS, en dat ze het zo hebben opgelost.

Iedereen bedankt voor de reacties.

Groet, HPSD
Gisteren een e-mail gekregen van NS:

Geachte heer,

Graag voldoe ik aan uw verzoek om terugbetaling. Binnen vier weken maken wij een bedrag van € 11,60 over op rekening.

Vanmorgen was het geld al bijgeschreven!

Ook al heb ik mijn vraagtekens of er verschil zou moeten zijn tussen een KidsVrij abonnement en KidsVrij bijabonnement, ben ik blij dat ik contact heb gezocht met NS, en dat ze het zo hebben opgelost.

Iedereen bedankt voor de reacties.

Groet, HPSD

Dank dat je ons toch nog even deelgenoot maakt van de afloop.
Zo zie je maar dat dit (nieuwe) forum toch nog ergens goed voor is.

En dan ook nog binnen 24 uur het geld op de bankrekening.
Zou NS aandelen Overtoom hebben (naam mag genoemd, is inmiddels gewijzigd, dus geen reclame :8).

Fijn in ieder geval dat het opgelost is.

Tenslotte een kleine tip waarmee ik een open deur intrap:
Houd even de vervaldata van al die abonnementen in de gaten, zodat je op tijd weer een nieuw Kidsvrij bijabonnement aanvraagt.

Veel treinplezier,
Hans
Mooi verhaal dat Thijs van NS zichzelf als beste antwoord heeft aangemerkt...
Mooi dat je het geld bijgeschreven hebt gekregen. Bij mij is dat niet gelukt en ging de communicatie zo (laatste als eerste):

Geachte heer,
Graag reageer ik op uw vraag over het Kids Vrij abonnement. Ik kan me voorstellen dat er wat onduidelijkheid is. Mijn excuses hiervoor.
In 2013 is er bij uw hoofdabonnement Dal Voordeel een Kids Vrij bijabonnement afgesloten. De looptijd hiervan was één jaar.
Op 12 september 2014 heeft u een verlengingsmail ontvangen over de verlenging van uw Dal Voordeel abonnement. Hierin is ook aangegeven dat een bijabonnement, indien gewenst, opnieuw aangevraagd moet worden.
In 2015 heeft u het Kids Vrij abonnement opnieuw als bijabonnement aangevraagd. De doorlooptijd hiervan is doorlopend, omdat dit enkele maanden geleden is gewijzigd. We kregen reacties van klanten die het jammer vonden dat dit bijabonnement niet automatisch verlengd werd. Daarom ziet u nu in uw account staan dat dit bijabonnement doorlopend is.
Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Beste,
Het is onduidelijk dat een bijabonnement na een jaar stopt. Dit blijkt ook niet uit de algemene voorwaarden.
Ik heb inmiddels een nieuwe bestelling gedaan en helaas kan het ‘nieuwe’ abonnement pas 1 maart 2015 ingaan.
Uit deze bestelling blijkt ook dat de voorwaarden onduidelijk zijn. Ik heb voor de duidelijkheid een prinsscreen toegevoegd. Bij het afsluiten staat doorlopend en in de algemene voorwaarden wordt gesproken over uitdrukkelijk blijkt dat looptijd korter is.
Kunt u mij aangeven waaruit (duidelijk) blijkt dat het kidsabonnement automatisch na een jaar stopt?
Mvg.
Geachte heer,
Graag informeer ik u over het Kids Vrij abonnement als bijabonnement.
Een bijabonnement stopt automatisch na een jaar, het is dan helaas niet mogelijk om restitutie te ontvangen voor de reizen zonder dit abonnement. Indien u er opnieuw gebruik van wilt maken, kunt u deze opnieuw bestellen via uw Mijn NS-account of via de abonnementenwebshop op www.ns.nl.
Mijn excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Betreft: Fout met kidsvrij
Vraag klant:
Waarom is het kidsvrij abonnement van mijn zoontje niet verlengd? Ik maak
nu onnodig kosten. Kaartnummer van zijn OV kaart is …....
Graag zie ik dat deze weer omgezet wordt en de kosten worden teruggestort.
Bij voorbaat dank.

Openingszin: Ik heb al jaren een voordeelvrbij abonnement en sinds 2013
had ik ook een kidsvrij abonnement. Deze is plotseling gestopt, waardoor
ik onverwacht kosten maak.

Nu blijkt het dat ik de nieuwe kaart weer opnieuw had moeten activeren (ophalen product). Dat is echter niet gebeurd waardoor wij nog steeds kosten gemaakt hebben. Allemaal tegen vol tarief!
Kidsvrij voelt niet echt als Kidsvrij, maar blijkbaar heb ik de kleine lettertjes niet zo goed gelezen. 😠
Hallo ericvds,

Kan je mij een berichtje sturen met je NAW-gegevens en het kaartnummer waar het Kids Vrij abonnement op heeft gestaan?
Dan kijk ik of ik nog wat voor je kan betekenen.
Hallo ericvds,

Kan je mij een berichtje sturen met je NAW-gegevens en het kaartnummer waar het Kids Vrij abonnement op heeft gestaan?

Ik stuur je de gegevens per privé bericht en ik ben benieuwd naar wat je nog voor ons kunt betekenen.
Beste mensen,
Wij hebben exact hetzelfde geval; enkele dagen geleden is mijn dure trajectvrij abonnement automatisch verlengd. Geen enkele waarschuwing dat het bijbehorende kidsvrijabonnement niet mee verlengd zou worden. Vandaag dus plots meer dan € 25,- moeten betalen.
Heb nu wel het Kids Vrij abonnement alsnog aangevraagd, maar dat kan dan plots pas weer per 4 september.
Ik neem aan dat u ook voor mij (net als voor de mensen hierboven) dit oplost?
Ik hoor het graag!
Hartelijke groet,
Paul

Hallo ericvds,

Ik stuur je de gegevens per privé bericht en ik ben benieuwd naar wat je nog voor ons kunt betekenen.

Reageer