kids vrij abonnement aanvragen

• 6 juli 2015
  • 2 reacties
  • 1929 Bekeken

Ik kom er niet helemaal uit via de site. Volgens mij kan oma dit aanvragen op haar kaart voor de kleinkinderen, omdat zij een abonnement heeft. Hiervoor heeft elk kind zijn eigen persoonlijke OV-kaart voor nodig, geen anonieme kaart? Ondanks dat ik een persoonlijke kaart heb, kan hier geen kids vrij op aanvragen, omdat ik geen abonnement heb, is dit correct? Want dat zou inhouden dat oma wel gratis de kinderen kan laten mee reizen, maar ik als moeder dus niet. Vanwege het ontbreken van een abonnement op mijn OV-kaart, betalen de kinderen gewoon het treinkaartje indien ze met mij samen reizen... Is het daarnaast ook mogelijk om de kids vrij aan te vragen op opa zijn OV-kaart?

2 reacties

Hoi FamvanDoorn, welkom op het forum!

Als ik het goed begrijp, wil je voor jouw eigen kinderen een Kids Vrij aanvragen. Je hoeft zelf geen abonnement te hebben om dit te doen. Je kunt gewoon naar onze website gaan en daar een of meerdere Kids Vrij kopen.

Als je naar https://www.ns.nl/producten/toevoegingen-aan-uw-abonnement/p/kids-vrij gaat en daar kiest voor "bestellen", Je kunt dan kiezen of je wel of geen hoofdabonnement hebt. In jouw geval vink je dan niets aan, en klik je op 'verder'. Daar kun je dan het nummer van de OV-chipkaart van een van je kinderen invullen, waarna je verder gaat.

Concreet: oma kan inderdaad Kids Vrij als bijabonnement bestellen indien zij een NS-abonnement heeft, maar ook zonder abonnement is dit product aan te schaffen. Hebben de kinderen nog geen eigen persoonlijke kaart, dan kun je die nu voor € 2.50 erbij bestellen.

Als je nog vragen hebt, dan hoor ik dat graag. Je topic heb ik verplaatst naar 'Abonnementen'.

Groet,
Sivan
Reputatie 1
Badge
En voor alle duidelijkheid: het moet dus op een kaart van HET KIND zelf worden geladen-niet op die van pa of oma. Want in dit sjipkaartsysteem moet elke reiziger zijn eigen kaart hebben!!

Reageer