Kids Vrij abonnement bij tickets naar Duitsland via nsinternational.nl waardeloos

• 21 augustus 2014
  • 10 reacties
  • 1323 Bekeken

Volgens https://www.nsinternational.nl/nl/tickets-kopen/reizen-met-ov-chipkaart/ov-chipkaart-en-internationaal-reizen#3._internationaal_reizen_in_combinatie_met_één_van_de_overige_ns-abonnementen moet ik bij aanschaf van het internationale vervoerbewijs op NSInternational.nl ‘100% korting in Nederland’ kiezen indien gebruik van een Kids Vrij abonnement wordt gemaakt. Dit is echter niet mogelijk omdat deze optie voor een kind niet wordt aangeboden. Er worden dan gewoon 2,50 EUR extra berekend – de kosten van een Railrunner kaartje dus – ondanks ik al 15,00 EUR per jaar voor het Kids Vrij abonnement van mijn zoon betaal.
Dit probleem heb ik al sinds het Kids Vrij abonnement bestaat.

Het kind tijdens het boeken niet te vermelden is geen optie omdat hij voor het Duitse gedeelte van het traject op het ticket van de ouder moet staan – dit is een vereiste van de DB voor kinderen van 6 t/m 14 jaar die gratis met één van hun ouders meereizen. Anders moet ik bij de Duitse conducteur een kinderkaartje voor de helft van het volwassenentarief kopen.

Bij de NMBS (https://www.b-europe.com) is het wel mogelijk om een ticket van NL naar D te boeken met 100 % korting voor het kind op het Nederlandse gedeelte van de reis. En het kind staat dan ook netjes op mijn ticket vermeld – zonder bijkomende kosten. Ik koop mijn tickets dus bij de Belgische spoorwegen.

Daag NS International!

10 reacties

Het klopt we leven in een constituele monarchie. Het was ook niet mijn bedoeling om in deze opzicht iemand te beledigen. Mocht ik dat toch gedaan hebben dan bied ik hierbij mijn excuses daarvoor aan.

Er vinden wel democratische verkiezingen in Nederland plaats. Democratie betekent b.v. dat ik een stem heb en mijn mening vrij mag uiten. Bij de NS lijkt men daar niet echt in geïnteresseerd:
Wat er aan de hand is kan men b.v. in post 2 lezen. Cryptisch wordt het pas als men post 3 leest zonder te weten dat de NS uit mijn post 2 zonder enig overleg met mij iets heeft verwijderd (dit wordt d.m.v. van de link in post 7 duidelijk). Vóór het publiceren van post 4 door de NS wordt snel het probleem op nsinternational.nl verholpen en in post 4 gedaan alsof het probleem nooit heeft bestaan.
Beste Mabam, soms komt het wel eens voor dat wij een taal- of typefout zien in onze reactie. In dat geval wijzigen wij onze reactie direct. Het kan zijn dat Susan daarom je naam heeft gewijzigd. Mochten wij een bericht inhoudelijk wijzigen dan geven wij dit aan in onze berichten, zodat een eventuele discussie niet gestoord wordt.
Reputatie 4
Badge
@Mabam
Gaat het echt alleen over de M in plaats van de N? Of is er meer aan de hand? U bent nogal cryptisch in uw opwinding. Ik ben benieuwd. Overigens, inderdaad, wij leven nog steeds in een monarchie, als u dat kan helpen.
In reactie 2 schreef ik dat het mabam is en niet maban (zie Backup van deze pagina van 23-08-2014 op http://web.archive.org/web/20140823202809/https://forum.ns.nl/abonnementen-2/kids-vrij-abonnement-tickets-naar-duitsland-via-nsinternationalnl-waardeloos-5174/index1.html). Wat hebben jullie met die opmerking nou gedaan? Mag de NS zomaar reacties van klanten aanpassen die zich kritisch uiten? Je zou de indruk kunnen krijgen dat we nog steeds in een monarchie leven. Of is er misschien sprake van een moderne dictatuur van de economie?
Beste Mabam, Susan,

Ik heb hetzelfde 'probleem'. Ik zelf kan met 40% reizen binnen Nederland. Mijn kind heeft een Kids vrij abonnement. Ik wil binnenkort naar België. In België hoef ik niet te betalen voor mijn kind. Via de website kan ik niet aangeven 100% vrij reizen voor een kind. Bij toevoegen reiziger vraagt de website naar de leeftijd van het kind en rekent € 2,50. Ik heb gebeld met jullie helpdesk. Daar was het niet bekend dat je in België niet voor een kind moest betalen. Verwarring alom. Toen dat eenmaal duidelijk was raadde de medewerker aan om helemaal niet in te checken voor mijn kind en geen kaartje te kopen voor België. Maar dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Zoals Mabam zegt lukt het via NMBS wel! Wat nu te doen?
Beste Susan,

Toen ik pas nog bij de NMBS ging boeken keek ik ook even op jullie website. Toen was het tarief incl. kind nog 'netjes' 2,50 EUR hoger.

Het is jullie dus gelukt om deze fout binnen een paar dagen te verhelpen. Samen met jou bericht van vandaag is de NS er dus in geslaagd om gezichtsverlies tegenover andere lezers te voorkomen. Gefeliciteerd!
De prijzen die we aanbieden voor reizen naar Duitsland komen direct uit het Duitse systeem en zijn conform de internationale tariefafspraken. NS kan daar ook niet iets aan veranderen. Belangrijker nog: Het kind kan automatisch gratis wordt meegenomen in het tarief. We hebben dit net nog even gecheckt en een reis reis voor alleen een volwassene van Utrecht naar Oberhausen is even duur als dezelfde reis voor een volwassene en een kind onder de 12 jaar. Uiteraard ben ik benieuwd naar jouw concrete ervaring Als we de precieze reis en reisgezelschap weten, kunnen we het proberen te reproduceren.
Beste Susan,

Mijn pseudoniem heb je in je reactie inmiddels gecorrigeerd. Dat is in ieder geval wat.
Beste Susan,

Ik begrijp niet hoe het kan zijn dat jullie in de twee tot drie jaar die de nieuwe abonnementen inmiddels bestaan, dergelijke fouten in het systeem niet hebben opgemerkt en verholpen.
Het gaat om ALLE trajecten tussen de twee landen die ik reeds in mijn eerste post heb vermeld. Met de conclusie waarmee je een gedeeltelijk antwoord op je eigen vraag probeert te geven zit je er dus naast (lees maar mij eerste post goed).

Zelfs als de NS deze fout op de website gaat oplossen zal ik verder via https://www.b-europe.com boeken. Want deze manier van omgaan met klanten door de NS accepteer ik niet. Dat heeft met service niets te maken.

Gelukkig ben je vergeten om mijn topic naar 'Overige Producten' te verplaatsen. Hij gaat namelijk over een situatie die klanten met 'Kids Vrij' betreft – wat dus bij de categorie 'Abonnementen' hoort (de categorie 'Buitenland' bestaat immers niet)!

Mabam
Beste Mabam,

Welkom op het NS Serviceforum. Bedankt voor je signaal hierover! Goed dat je bij ons aanheeft dat het onmogelijk is om op deze manier een internationaal treinkaartje aan te schaffen. Om welk traject gaat het precies? Het is in ieder geval wel duidelijk dat het gaat om een Internationaal traject gaat van- en naar België.

Ik lees je reactie graag. Ik heb je topic verplaatst naar 'Overige Producten' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.

Reageer