beantwoord

kids vrij abonnement lukt niet op ov chipkaart

• 29 januari 2016
  • 2 reacties
  • 578 Bekeken

Ik probeer op mijn ov chipkaart met voordeelurenabonnement kids vrij te zetten. Maar ik krijg de mededeling dat dit "niet gecombineerd kan worden met andere producten op mijn ov chipkaart" Nou breekt m'n klomp! Kids vrij kan niet met voordeelurenabonnement?
icon

Beste antwoord door Gert-Jan G 29 januari 2016, 20:42

Nee dat kan niet. Want de chipkaartapparatuur kan niet zien of dat het kind alleen reist en dus met het voordeelurenabonnement wil inchecken of met een volwassene samen reist en dan dus met KidsVrij wil inchecken.

Ik vermoed echter dat u juist zelf een voordeelurenabonnement bezit en graag en kind met u mee wilt nemen. In dat geval moet het kind dat meereist zelf een persoonlijke OV-chipkaart bezitten, daarop wordt dan het kidsvrij abonnement geladen.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4
Badge
Nee dat kan niet. Want de chipkaartapparatuur kan niet zien of dat het kind alleen reist en dus met het voordeelurenabonnement wil inchecken of met een volwassene samen reist en dan dus met KidsVrij wil inchecken.

Ik vermoed echter dat u juist zelf een voordeelurenabonnement bezit en graag en kind met u mee wilt nemen. In dat geval moet het kind dat meereist zelf een persoonlijke OV-chipkaart bezitten, daarop wordt dan het kidsvrij abonnement geladen.
Beste Hans Aarts,

Welkom op het NS Serviceforum. Meerdere NS jaarabonnementen kunnen sowieso niet gecombineerd worden op één kaart. En het Kids Vrij abonnement moet inderdaad altijd op de kaart staan van het kind, mocht het kind nog geen persoonlijke OV-chipkaart hebben kun je die ook bij het abonnement bestellen. Je hoeft dus niks te doen met jouw eigen OV-chipkaart.

Reageer