beantwoord

kids vrij abonnement voor 1 kind activeren bij ov abonnement van beide ouders

ik probeer de ov chipkaarten van onze beide kinderen te activeren op beide kaarten van mijn vrouw en mijzelf. Omdat we beide op verschillende locaties werken (Den Helder en Enschede) komt het regelmatig voor dat de kinderen met een van ons beiden reizen terwijl de ander niet thuis is vanwege het werk. de kaart van mijn dochter heeft Kids vrij op het abonnement van mijn vrouw. Als ik probeer de kaart van mijn dochter voor kids vrij aan te melden op mijn eigen kaart lukt dit niet terwijl ik wel een abonnement heb wat dit toestaat. Wat nu als ik met mijn kinderen reis en mijn vrouw aan de andere kant van het land is? Moet ik dan gaan betalen?
icon

Beste antwoord door Tochjo 13 augustus 2014, 21:10

Het is me niet duidelijk wat u wilt bereiken. Elk kind heeft uiteindelijk een eigen OV-chipkaart met daarop Kids Vrij. Van welke ouder dit een bijabonnement is, is niet van belang. Met hun eigen OV-chipkaart met daarop Kids Vrij kunnen de kinderen vervolgens gratis meereizen met een volwassene, ongeacht wie. Ze zouden in theorie ook met mij op stap kunnen.

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3
Het is me niet duidelijk wat u wilt bereiken. Elk kind heeft uiteindelijk een eigen OV-chipkaart met daarop Kids Vrij. Van welke ouder dit een bijabonnement is, is niet van belang. Met hun eigen OV-chipkaart met daarop Kids Vrij kunnen de kinderen vervolgens gratis meereizen met een volwassene, ongeacht wie. Ze zouden in theorie ook met mij op stap kunnen.
Volgens mij is het kids vrij abonnement gekoppeld aan een ov kaart met een hoofdabonnement. Dit staat duidelijk in de algemene voorwaarden. Momenteel is het gekoppeld aan het altijd voordeel abonnement van mijn vrouw. Ik heb een dal vrij abonnement en wil het ook gekoppeld hebben aan dat abonnement.
In de algemene voorwaarden van kids vrijd staat bovendien dat het een gezinslid van de hoofdabonnementhouder moet zijn. Kind of kleinkind. dus uw theorie dat mijn kinderen met u mogen reizen op hun kids vrij abonnement lijkt niet te kloppen.

Dank voor uw reactie.
Bij het aanvragen dient het inderdaad te gaan om een kind of kleinkind. Dat geldt niet voor het reizen met de kaart. Hetgeen Tochjo schrijft is correct.
Draagt het bij aan de geloofwaardigheid als ik het verhaal van Tochjo en De luchtmacht ook nog even bevestig? - Zo ja, bij deze. ;)

En anders citeer ik uit de Productvoorwaarden Abonnementen Consumenten (pdf):
10.6
Met een Kids Vrij Abonnement krijgt u op de in artikel 9.4 bedoelde vervoerbewijzen die u aanschaft voor een kind in de leeftijd van 4 t/m 11 jaar, 100% korting tijdens Daluren en Spitsuren, mits een meerderjarige met een geldig vervoerbewijs meereist met dit kind in dezelfde klasse. Een meerderjarige mag maximaal 3 kinderen begeleiden.
Allen,

hartelijk dank. Ik begrijp dus dat alleen de aanvraag gebonden is aan een abonnementhouder maar dat het reizen dient plaats te vinden met een meereizende volwassene. Ben wel benieuwd hoe dit gecontroleerd wordt. Zoals ik het nu begrijp zal het Kids Vrij abonnement dus altijd automatisch in werking treden tijdens daluren en spitsuren en kan alleen een controle in de trein een niet meereizende meerderjarige aan het licht brengen.
Iemand hier ervaring mee?
Badge +3
Het is zoals u zegt: bij inchecken wordt altijd het Kids Vrij-abonnement aangesproken en de conducteur stelt vast of er een meereizende volwassene is.
Badge
Dag Curacaoflip, welkom op het forum. De informatie klopt. Heb je een NS-abonnement, dan kunnen je gezinsleden ook genieten van extra voordeel. Het Kids Vrij abonnement moet gekoppeld worden met 1 hoofdabonnement, want dan kost het abonnement niks. Je dochter mag gewoon gratis reizen met haar abonnement, zolang ze maar met een volwassen meereist. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'abonnementen'.

Reageer