beantwoord

kids vrij bestellen lukt niet

• 15 augustus 2015
  • 7 reacties
  • 246 Bekeken

ik wil voor mijn kleinkinderen een kidsvrij kaart kopen ik heb zelf voordeel abonnement . maar men geeft aan dat dit niet samen met mijn abonnement kan.
icon

Beste antwoord door Tochjo 15 augustus 2015, 21:18

U kunt Kids Vrij aanschaffen door op www.ns.nl/kidsvrij op de knop Bestellen te klikken en vervolgens de instructies op het scherm te volgen. Vink daarbij het vakje "Bent u hoofdabonnementhouder" NIET aan en klik in het eerste scherm meteen op Verder.
Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3
U kunt Kids Vrij aanschaffen door op www.ns.nl/kidsvrij op de knop Bestellen te klikken en vervolgens de instructies op het scherm te volgen. Vink daarbij het vakje "Bent u hoofdabonnementhouder" NIET aan en klik in het eerste scherm meteen op Verder.
Het kan alleen niet samen met uw abonnement op uw OV-chipkaart.
Uw kleinkinderen moeten elk zelf een OV-chipkaart bezitten. Het maakt voor het bestelproces verder niet uit of u over een abonnement beschikt.
Er wordt gezegd dat je tijdens het bestellen van Kidsvrij ook een Ov chipkaart voor je (klein) kind kunt bestellen. Daar zie ik echter geen mogelijkheid voor.
Goedemorgen Violet2004 en welkom bij de NS Community!

In het bestelproces van het Kids Vrij abonnement kun je stap 'Kaartkeuze' ervoor kiezen om de bestelling ofwel op een al bestaande kaart te doen, ofwel met een nieuwe kaart. In het eerste geval vul je het kaartnummer van de bestaande kaart in en klik je op 'Controleren', als er een nieuwe kaart moet komen, dan kies je voor de optie 'Verder' in het onderste scherm. Zie onderstaande afbeelding ter verduidelijking. :)

Dat was voor mij niet duidelijk. Ik ging er vanuit dat Kids Vrij op mijn (al bestaande) kaart moest komen en dat ik tijdens dit bestelproces een Ov chipkaart voor mijn kleinzoon kon bijbestellen.
Dank voor de uitleg. Ov chipkaart voor kleinzoon is inmiddels in bestelling. Nu maar hopen dat ik Kids Vrij nog op de juiste manier krijg toegevoegd. Maar dat is even van later zorg๐Ÿ˜‰. En anders meld ik me weer (het lijkt allemaal zo simpel maar o wee als je wat minder bedreven bent in dit soort dingen...)

Dank voor de snelle hulp!
Misschien had ik dat ook meteen even moeten toelichten, maar een Kids Vrij abonnement komt altijd te staan op de kaart van het kind wat er ook mee gaat reizen! Al onze abonnementen komen op naam, vandaar ook dat ze op een Persoonlijke OV-chipkaart besteld moeten worden, en dit geldt dus ook net zo goed voor Kids Vrij abonnementen. Jij (of een ouder van je kleinzoon) zal weliswaar als beheerder (contracthouder) van het abonnement geregistreerd worden, je kleinzoon is echter wel de gebruiker van het abonnement dus komt het abonnement ook op zijn persoonlijke kaart te staan! Het is niet mogelijk om dat op jouw eigen kaart te plaatsen.
Helder, dank je wel!

Reageer