Kids Vrij bestellen lukt niet op bestaande persoonlijke OV-chipkaart

• 2 augustus 2015
  • 5 reacties
  • 536 Bekeken

kids vrij mogen reizen, hoe zit dat dan? hier computer van NS:
Let op: het door u gekozen Kids Vrij abonnement kan niet worden gekocht voor de door u opgegeven OV-chipkaart. Dit komt omdat de leeftijd van de houder van de door u opgegeven OV-chipkaart niet valt binnen de leeftijdsgrens waarvoor Kids Vrij bedoeld is: kinderen van 4 tot 12 jaar. Pas a.u.b. uw bestelling aan. U kunt twee dingen doen: 1. vul in de vorige stap “Kaartkeuze” een ander OV-chipkaartnummer in. De OV-chipkaart moet toebehoren aan een kind waarvan de leeftijd is tussen de 4 en 12 jaar. Of oplossing 2:. kies in de eerste stap “Product” voor een ander abonnement dan Kids Vrij.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Waarschijnlijk probeert u het Kids Vrij abonnement aan te vragen op de OV-chip kaart van uw moeder. Kids Vrij moet worden aangevraagd op een persoonlijke OV-chipkaart van het kind. Wanneer het kind nog geen kaart heeft, kunt u die er nu voor €2.50 bijbestellen.
Hoi momo dank je voor je reactie.
Dat was inderdaad het probleem, maar het lukt nog steeds niet. Nu gebruik ik het nkaartnummer van mijn dochter, maar nu zegt ie: De geldigheidsduur van uw OV-chipkaart is korter dan de looptijd van het product. En verder mag ik niet.

De kaart verloopt over een paar maanden inderdaad..
Reputatie 7
Badge +3
Dan dient u nu met het aanvragen van het Kids Vrij abonnement ook gelijk een nieuwe OV-chipkaart voor uw dochter aan te vragen. Dat kost tijdelijk maar €2.50. Zo bespaart u €5.00 Want als u (wanneer u geen Kids Vrij aan zou vragen) over een paar maanden een nieuwe kaart voor uw dochter aan zou vragen ter vervanging van degene die binnenkort, betaalt u daarvoor €7.50.

Dit is bv ook zo bij het aanvragen een Traject Vrij jaarabonnement; wanneer de bestaande kaart nog maar minder dan een jaar geldig is, dan moet je ook een nieuwe kaart aanvragen.
Nou, het is eindelijk gelukt.. Bedankt 🙂
Welkom op het forum Ankie de groot!

Ik zie dat Momo je al van duidelijke uitleg heeft voorzien. Fijn dat het inmiddels is gelukt om het Kids Vrij abonnement aan te vragen voor je kleinkind. Alvast veel reisplezier gewenst samen!

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.

Reageer