beantwoord

Kids vrij bij Voordeelurenabonnement

• 10 september 2014
  • 4 reacties
  • 680 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Zelf heb ik al jaren een voordeelurenkaart en ik wil nu voor mijn dochter een kids vrij abonnement aanschaffen. Inmiddels al drie dagen aan het bellen en mailen en weet nog steeds niet hoe het moet.
Vragen:
- klopt het dat de voordeelurenkaart het enige abonnement is waarbij de kids vrij niet gratis is?
- moet ik de kids vrij aanvragen als bijkaart of gewoon bij de abonnementen?
- waarom moet ik 15 euro betalen als ik al een OV-kaart voor mijn dochter heb. Het abonnement zelf kost toch maar 7,50 euro? In mijn ogen wordt de trouwe reiziger die al een OV-kaart had op deze manier gedupeerd. Graag uitleg.
icon

Beste antwoord door De luchtmacht 10 september 2014, 20:14

- Het Kids Vrij abonnement is (voor zover ik kan nagaan) inderdaad niet gratis bij een voordeelurenabonnement.
- Omdat het niet gratis bij een voordeelurenabonnement kan worden aangevraagd, kan het niet als bij-abonnement besteld worden. Je moet dus een los Kids Vrij abonnement aanvragen. Dat kan bijvoorbeeld hier.
- Het abonnement kost 15 euro, dat is inclusief een nieuwe OV-chipkaart, maar je kunt het abonnement ook gewoon op een bestaande OV-chipkaart zetten.
Bekijk origineel

4 reacties

- Het Kids Vrij abonnement is (voor zover ik kan nagaan) inderdaad niet gratis bij een voordeelurenabonnement.
- Omdat het niet gratis bij een voordeelurenabonnement kan worden aangevraagd, kan het niet als bij-abonnement besteld worden. Je moet dus een los Kids Vrij abonnement aanvragen. Dat kan bijvoorbeeld hier.
- Het abonnement kost 15 euro, dat is inclusief een nieuwe OV-chipkaart, maar je kunt het abonnement ook gewoon op een bestaande OV-chipkaart zetten.
Dank voor uw snelle antwoord Luchtmacht. Daar kom ik verder mee.
Blijft vreemd dat ik dus eigenlijk dubbel betaal voor de OV-chipkaart...
Reputatie 4
Badge
Bij alle jaarabonnementen krijg je een gratis OV-chipkaart aangeboden maar geen korting wanneer je die niet nodig hebt.
Beste ebo,

zoals luchtmacht al zegt kan bij het voordeelurenabonnement geen bijabonnement worden afgesloten. Dit kan dus in jouw geval alleen als hoofdabonnement. Een nieuwe OVchipkaart krijg je er gratis bij.
Vriendelijke groet, Robby

Reageer