beantwoord

Kids vrij in combinatie met reizen op saldo

• 5 augustus 2014
  • 3 reacties
  • 2482 Bekeken

Ik heb een kids vrij abonnement als bijproduct voor mijn kind. Waarom wordt direct op de kaart van mijn kind het product "reizen op saldo" geladen? Het kind reist toch gratis? Ik zit niet te wachten op foutjes van de NS waardoor er toch reiskosten voor mijn kind worden afgeschreven en ik dit weer moet corrigeren.
icon

Beste antwoord door Thom 5 augustus 2014, 13:46

Als u een Kidsvrij heeft, zal er geen saldo worden afgeschreven. Het is een formele kwestie om het abonnement geldig te maken. Iedereen die een abonnement heeft, moet reizen op saldo geactiveerd hebben alvorens te kunnen reizen. In uw geval hoeft u daar niks voor te doen.

Van het afschrijven van saldo zal geen sprake zijn zolang uw Kidsvrijabonnement geldig is. Bij het inchecken wordt ook aangegeven dat het om een Kidsvrijabonnement gaat.

Uw kind reist verder gratis.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als u een Kidsvrij heeft, zal er geen saldo worden afgeschreven. Het is een formele kwestie om het abonnement geldig te maken. Iedereen die een abonnement heeft, moet reizen op saldo geactiveerd hebben alvorens te kunnen reizen. In uw geval hoeft u daar niks voor te doen.
Van het afschrijven van saldo zal geen sprake zijn zolang uw Kidsvrijabonnement geldig is. Bij het inchecken wordt ook aangegeven dat het om een Kidsvrijabonnement gaat.

Uw kind reist verder gratis.
Ten minste: als het Kids Vrij abonnement daadwerkelijk op de OV-chipkaart van het kind staat.
Welkom op het forum Ricardo! Elke aangevraagde OV-chipkaart met NS abonnement bevat standaard het product reizen op saldo. Dit product is gedurende de looptijd van het Kids Vrij abonnement niet actief. Als het Kids Vrij abonnement afloopt, kan je kind gewoon verder gaan met reizen op saldo.

Reageer