beantwoord

kids vrij niet op ov chip gezet

• 24 december 2018
  • 11 reacties
  • 350 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Op 10 mei jl. heb ik voor onze zoon van 5 jaar een ov chipkaart aangevraagd en tegelijkertijd ook een kids vrij abonnement. Zelf heb ik een dal voordeel abonnement. Vandaag met hem de hele dag getreind in de veronderstelling dat hij een kids vrij abonnement op zijn ov chip had staan. Nu blijkt dit abonnement er niet opgezet te zijn.....

Hij heeft dus de hele dag voor de volle honderd procent betaald, terwijl ik zelf voor 40 procent korting heb gereisd....... terwijl hij gratis had moeten reizen.

Had ik geweten dat dit abonnement er niet correct was opgezet, dan had ik wel een railrunner gekocht.... nu kost deze grap meer dan 32 euro....

Nadat ik bij thuiskomst zag dat er zoveel geld was afgeschreven heb ik het kids vrij abonnement er alsnog op gezet.

Ik neem aan dat er voor zoiets restitutie mogelijk is, maar hoe vraag ik dat aan?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 7 januari 2019, 17:09

Update: Ik heb nog steeds geen privébericht ontvangen dus ga ervan uit dat het probleem van @C.G. ofwel niet meer relevant is ofwel is verholpen. Mocht dat niet het geval zijn kan er altijd opnieuw contact opgenomen worden.

Voor de meelezers: Wanneer een treinabonnement besteld wordt op een al bestaande OV-chipkaart, zal deze bestelling eerst geactiveerd moeten worden bij een kaartautomaat alvorens er gebruik gemaakt kan worden van het abonnement. Dat en hoe dit gedaan moet worden staat altijd uitgelegd in de bevestigingsmail die verstuurd wordt na het afronden van de bestelling. Mochten er hiermee problemen ontstaan of er vragen zijn, kan er altijd contact opgenomen worden met onze Klantenservice.
Bekijk origineel

11 reacties

Badge +3
U kunt het beste even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice van NS om de kosten van het reizen op saldo terug te vragen. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Goedemiddag C.G. en welkom bij de NS Community!

Balen om te lezen dat je alsnog hebt moeten betalen voor je zoon! Hierin kunnen we zeker nog wat voor je betekenen. Je kunt hiervoor het beste contact op nemen met onze Klantenservice. Het snelst is telefonisch, via Social Media of door een Live Chat te openen!
Ik heb net even gebeld, maar ze zeggen dat er niets aan te doen is...... Dit vind ik eerlijk gezegd echt onbegrijpelijk. Ik heb nu voor hem veel meer betaald dan voor mezelf.....
Is er een mogelijkheid om alsnog in 'hoger beroep' te gaan of iets dergelijks? Ik ben best bereid om alsnog een railrunner te kopen, maar de volle mep betalen voor een kind van 5 jaar terwijl ik nota bene zelf een kortingskaart heb.... dat is toch wel heel erg klantonvriendelijk.
Oei, dat is vreemd! Zou je mij een privébericht willen sturen in dat geval? Ga ik even kijken! Een privébericht kun je sturen door op mijn naam te klikken en dan via de knop 'Stuur bericht'. Ik ontvang graag je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum, IBAN en het OV-chipkaartnummer waar het om gaat.
Reputatie 7
Badge +3
dag @C.G. vervelend dat kidsvrij er niet op stond terwijl jij hem wel aangevraagd hebt. Heb je nadat je de ov-chipkaart van je zoon had ontvangen je bestelling van kidsvrij opgehaald bij de kaartautomaat?
Om bij je volgende reis met je zoon niet voor verrassingen te komen staan, kun je het beste na de nieuwe bestelling van kidsvrij met de kaart naar een kaartautomaat gaan om deze te activeren. Je hebt daar een maand de tijd voor.
Reputatie 7
Badge +3
Als de OV-chipkaart is aangevraagd samen met het abonnement zou dit er toch al op moeten staan? Dat is tenminste wel het geval bij andere abonnementen, zoals Traject-Vrij.

Of was de OV-chipkaart apart aangevraagd?
Update: Ik heb nog geen privébericht ontvangen. Wil je dat ik er alsnog even voor je naar kijk, C.G.?
Update: Ik heb nog steeds geen privébericht ontvangen dus ga ervan uit dat het probleem van @C.G. ofwel niet meer relevant is ofwel is verholpen. Mocht dat niet het geval zijn kan er altijd opnieuw contact opgenomen worden.

Voor de meelezers: Wanneer een treinabonnement besteld wordt op een al bestaande OV-chipkaart, zal deze bestelling eerst geactiveerd moeten worden bij een kaartautomaat alvorens er gebruik gemaakt kan worden van het abonnement. Dat en hoe dit gedaan moet worden staat altijd uitgelegd in de bevestigingsmail die verstuurd wordt na het afronden van de bestelling. Mochten er hiermee problemen ontstaan of er vragen zijn, kan er altijd contact opgenomen worden met onze Klantenservice.
Hallo NS, ik heb hetzelfde probleem als de mevrouw eerder in dit topic. Met 2 kids op stap en bij de 1e overstap merk ik dat ik bij allebei het kids vrij abo niet heb geactiveerd... gelukkig geholpen door een vriendelijke ns medewerker, maarre... kan ik het geld terugkrijgen?
Ik heb in jouw eigen topic even op je gereageerd JJN!

Reageer