Kids vrij op OV kaart van mijn zoon zetten

• 16 augustus 2015
  • 12 reacties
  • 283 Bekeken

Hallo, ik vroeg mij af of en hoe ik het Kids Vrij abonnement op de OV kaart van mijn zoon kan zetten? Hij gaat binnenkort alleen reizen, met de trein, en het zou handig zijn als dat op zijn OVchipkaart komt te staan, dan kan hij - zoals nodig - gemakkelijk switchen tussen trein en tram en bus enzo. Hij is 11 jaar.

12 reacties

Met Kids Vrij mag hij niet alleen reizen. Daarvoor moet hij (elke keer) een Railrunner aanschaffen, of op saldo reizen (meestal duurder).
Dank voor je reactie Pe_pe.
Als u met hem meereist dan kan het op uw OV-chipkaart,

wat ook kan is als hij 'in zijn eentje' reist op 1 vaste lijn is hem een traject vrij abonnement geven

ik vraag me alleen af. Wat als er een stremming is en u staat op Amersfoort en hij in Zwolle of Groningen dan is hij daar in zijn eentje dat is niet leuk. Ik heb dat ook meegemaakt en ik kon in Groningen 1 nacht blijven ik was toen 12 mijn ouders hadden nog geen auto. Ze haalde me uiteindelijk op met iemand anders auto

Als dit uw zoontje gebeurt is dat niet fijn

Ik wil geen eigenwijze drol spelen.

ik hoop dat uw antwoord is gegeven

groetjes Lucas

Nee, dat kan niet.

wat ook kan is als hij 'in zijn eentje' reist op 1 vaste lijn is hem een traject vrij abonnement geven

De kans dat dat goedkoper is dan railrunners lijkt me nihil.
Ooit word je zoontje 12 en kan het niet meer! Dus het beste is deze nemen.

welk traject reist uw zoontje?

groetjes Lucas
Hallo Lucas, dank voor je antwoord!
Vooral de tip over de vaste traject-kaart komt goed uit, daar had ik nog niet aan gedacht.

Het gaat voor mijn zoon nu eerst over 1 kort traject binnen Amsterdam dus dat nachtje overblijven vanwege vertraging of uitval van treinen zal niet snel voorkomen 😉! Hij zal niet dagelijks maar wel regelmatig dit traject gaan reizen ivm zijn nieuwe school. Als hij niet gaat fietsen is de trein namelijk de handigste en snelste verbinding. Als hij steeds een railrunner moet kopen verliest hij veel tijd.

hartelijke groet, Jipsco

ik vraag me alleen af. Wat als er een stremming is en u staat op Amersfoort en hij in Zwolle of Groningen dan is hij daar in zijn eentje dat is niet leuk. Ik heb dat ook meegemaakt en ik kon in Groningen 1 nacht blijven ik was toen 12 mijn ouders hadden nog geen auto. Ze haalde me uiteindelijk op met iemand anders auto

Als dit uw zoontje gebeurt is dat niet fijn

Ik wil geen eigenwijze drol spelen.

ik hoop dat uw antwoord is gegeven

groetjes Lucas
Ooit word je zoontje 12 en kan het niet meer! Dus het beste is deze nemen.

Meen je echt dat het zoontje beter nu alvast te veel kan gaan betalen omdat hij ooit 12 wordt?
Graag gedaan, en ik bergijp het.

Succes nog verder 😉
www.ns.nl/abonnement hier kun je kijken voor het traject vrij abonnement
Reputatie 7
Badge +3
Het goedkoopste Traject Vrij abonnement binnen Amsterdam is bij een jaarabonnement €53.90 per maand en bij een maandabonnement €66.90.
Wanneer uw zoontje niet iedere dag met de trein zal gaan, is het nu hij nog 11 is goedkoper om gebruik te maken van railrunners, zeker als u ook met feestdagen en vakanties rekening houdt.

Railrunners kunt u ook als e-ticket bestellen en thuis uitprinten zodat hij geen tijd kwijt is aan het kopen bij een ticketautomaat. En zelfs het kopen van een kaartje bij een automaat gaat best snel wanneer hij er enige ervaring mee heeft. Misschien even rekening mee houden en een paar minuten eerder van huis gaan. Bij de NS automaten kan ook met muntgeld betaald worden, zo kunt u zorgen voor een voorraadje muntgeld en hoeft hij niet met een pinpas op pad.
Als het om een korte afstand gaat, kan reizen op saldo goedkoper zijn dan een Railrunner.
Vanaf welk station naar welk station binnen Amsterdam gaat uw zoon?

Reageer