beantwoord

Kids vrij op zelfde kaart als NS Flex

• 19 maart 2019
  • 7 reacties
  • 331 Bekeken

Ik heb een ov chipkaart met NS flex kan daar ook kids vrij op.
Heb namelijk een dochter van 7 jaar.
Groetjes marieke
icon

Beste antwoord door mrfreeze 19 maart 2019, 19:02

Hoi Marieke,

Kids Vrij moet op een persoonlijke kaart van uw dochter gezet worden, niet op uw eigen chipkaart.
Tijdens het bestellen krijgt u de keuze om het abonnement op een bestaande kaart te zetten, of gelijk een nieuwe ov-chipkaart voor haar te bestellen.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik vind dat overal waar Kidsvrij als als bijabonnement wordt aangeprezen dit zou moeten weggehaald en het beperkt zou moeten blijven tot het aangeven van de mogelijkheid om er eentje te kunnen bestellen.

Kidsvrij is al lang geen bijabonnement meer, maar een zelfstandig abonnement voor een kind en niet gebonden aan ouders of opa en oma. Het is gewoon niet goed vermeld. Ik vind het ook niet juist dat het aangegeven wordt. bij de keuzedagen. Voor veel mensen is de informatie verwarrend, zeker voor senioren die wat onzeker zijn over het reizen met de trein.

Het wordt tijd dat dit eens wordt bijgewerkt.
Reputatie 7
Badge +3
Hoi Marieke,

Kids Vrij moet op een persoonlijke kaart van uw dochter gezet worden, niet op uw eigen chipkaart.
Tijdens het bestellen krijgt u de keuze om het abonnement op een bestaande kaart te zetten, of gelijk een nieuwe ov-chipkaart voor haar te bestellen.
Hallo Marieke80 en welkom bij de NS community.

Zoals mrfreeze al aangeeft dien je het Kids Vrij abonnement op de kaart van je dochter te laden, niet op je eigen. Dit omdat je dochter ook met anderen mee kan reizen dan alleen met jou.
Badge +3
Ik zag op Twitter dat iemand een probleem had met het bestellen van Kids Vrij. Die persoon heeft zelf NS Flex.

Er staat op de bestelpagina: Bent u hoofdabonnementhouder, dan kunt u dit ook als bij-abonnement bestellen. Vink dan deze optie aan. Let op: heeft u een Voordeelurenabonnement, vink (om technische redenen) deze optie dan niet aan en klik meteen op 'Verder'.

Volgens mij moet je dat vinkje ook uit laten als je Flex hebt, want Kids Vrij als bijabonnement kan dus blijkbaar niet. 🤔 Misschien dat even toevoegen aan de tekst?
Bij NS Flex is het algemeen gezien (nog) niet mogelijk om bijabonnementen te bestellen, dus ook een Kids Vrij bijabonnement kan niet. In principe wordt dit al aangeven bij de NS Flex informatie, maar ik vind het een goeie suggestie om dit ook bij het bestellen van Kids Vrij nogmaals aan te geven, Robert B. Ik heb het bij deze doorgegeven!
Badge +3
Dank, het gaat dus om het vinkje dat je uit moet laten als je via ns.nl/kidsvrij een abonnement (plus evt. nieuwe kaart) voor je kind wilt bestellen.

Misschien werkt het ook beter als je op dat moment niet ingelogd bent in Mijn NS.
Badge +3
Het is een algemene bestelpagina, in de oude omgeving nog. Deze dus:

https://www.ns.nl/webshop/nieuwproduct?product=KVR

Voor producten die wél als bijabonnement besteld kunnen worden is dat vinkje natuurlijk handig. Maar als je een VDU (en dus ook bij Flex!) hebt... uit laten en dan verder, anders loop je vast op de keuze van een hoofdabonnement.

Zodra die bestelpagina ook naar de nieuwe omgeving gaat zal dat opgelost zijn.

Reageer