beantwoord

KIDS VRIJ per 9 juli 2014

• 25 augustus 2014
  • 6 reacties
  • 311 Bekeken

Mijn 11 jarige zoon reist alleen. Hij heeft hiervoor een persoonlijke OV-chipkaart met het KIDS VRIJ abonnement erop. Hierdoor is het niet mogelijk en onlogisch om er een maand abonnement of een railrunner op te zetten. (Klantenservice NS) geeft aan dat mijn zoon alleen mag reizen op de KIDS VRIJ. Omdat dit niet op papier staat en wij de ervaring hebben dat de conducteurs niet altijd op de hoogte zijn van alle circulaires, ben ik bang dat mijn zoon wel eens op de vingers getikt kan worden. Is er een concrete beschrijving, waarop staat dat per 9-7-2014 zonder begeleiding op een KIDS VRIJ gereisd kan worden?
icon

Beste antwoord door Anonymous 25 augustus 2014, 14:17

Beste hmktan, met een Kids Vrij mogen kinderen alleen reizen wanneer zij meereizen met iemand (van 18 jaar of ouder) met een geldig NS-vervoerbewijs. Met een Railrunner mogen kinderen van 4 t/m 11 jaar zelfstandig reizen. Je zou dit product moeten kunnen activeren op de persoonlijke OV-chipkaart van je zoon waar ook zijn Kids Vrij op staat. je kan de Railrunner ook kopen op een Eenmalige Chipkaart (zonder €1 toeslag) in een NS-kaartautomaat.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Volgens mij mag dat niet. In de voorwaarden van juli 2014 (http://www.ns.nl/binaries/content/assets/NS/nieuwe-portfolio/21542-nsr-voorwaarden-abonnementen-consumenten-a4.pdf) staat "Met een Kids Vrij Abonnement krijgt u op de in artikel 9.4 bedoelde vervoerbewijzen die u aanschaft voor een kind in de leeftijd van 4 t/m 11 jaar, 100% korting tijdens Daluren en Spitsuren, mits een meerderjarige met een geldig vervoerbewijs meereist met dit kind in dezelfde klasse."

Als een Railrunner op een kaart met Kids Vrij niet mogelijk is of niet goed werkt moet een andere OV-chipkaart worden gebruikt, of een eenmalige chipkaart.

Maar als de medewerker toch gelijk heeft zou het inderdaad goed zijn als dit op de info-pagina's van ns.nl vermeld wordt, en bovenstaande voorwaarden worden aangepast.
Volgens mij mag dat niet. In de voorwaarden van juli 2014 (http://www.ns.nl/binaries/content/assets/NS/nieuwe-portfolio/21542-nsr-voorwaarden-abonnementen-consumenten-a4.pdf) staat "Met een Kids Vrij Abonnement krijgt u op de in artikel 9.4 bedoelde vervoerbewijzen die u aanschaft voor een kind in de leeftijd van 4 t/m 11 jaar, 100% korting tijdens Daluren en Spitsuren, mits een meerderjarige met een geldig vervoerbewijs meereist met dit kind in dezelfde klasse."

Als een Railrunner op een kaart met Kids Vrij niet mogelijk is of niet goed werkt moet een andere OV-chipkaart worden gebruikt, of een eenmalige chipkaart.

Maar als Stefanie Jordan toch gelijk heeft zou het inderdaad goed zijn als dit op de info-pagina's van ns.nl vermeld wordt, en bovenstaande voorwaarden worden aangepast.

>>mits een meerderjarige met een geldig vervoerbewijs meereist met dit kind in dezelfde klasse. <<
Er zal ergens in de trein wel een medereiziger zijn die tegelijk met het kind meereist. Er staat niets in van een gezamenlijke band of enige bewijslast dat die medereiziger er ook daadwerkelijk is. Wel lastig voor een jong kind om in discussie te gaan en jammer dat er geen NS medewerker helderheid geeft!
Reputatie 6
Badge +2
Ze moeten waarschijnlijk wel op hetzelfde station inchecken, zie ook https://forum.ns.nl/acties-uitjes-10/waarom-accepteerde-de-conducteur-mijn-meereiskaart-niet-3024.

Een moderator (NS-medewerker) zal hier ook nog wel reageren.
Reputatie 4
Badge
Maar evenals bij het gratis meereiskaartje en bij de samenreiskorting is nergens in de voorwaarden te vinden dat op hetzelfde station ingecheckt moet worden, dus kan dat simpelweg niet verplicht worden.
Net weer met een andere collega van de NS gesproken (Klantenservice) . Hij geeft aan dat je met een railrunner onder begeleiding moet reizen. Dit klopt in iedere geval niet. Informatie voorziening is erg onduidelijk en leidt tot onnodige discussies en in ieder geval tot veel verwarring!
Beste hmktan, met een Kids Vrij mogen kinderen alleen reizen wanneer zij meereizen met iemand (van 18 jaar of ouder) met een geldig NS-vervoerbewijs. Met een Railrunner mogen kinderen van 4 t/m 11 jaar zelfstandig reizen. Je zou dit product moeten kunnen activeren op de persoonlijke OV-chipkaart van je zoon waar ook zijn Kids Vrij op staat. je kan de Railrunner ook kopen op een Eenmalige Chipkaart (zonder €1 toeslag) in een NS-kaartautomaat.

Reageer