beantwoord

kidsvrij abonnement

Waarom moet ik opnieuw 0.01 betalen voor verlenging van het kids vrij abonnement?
De persoons en bankgegevens zijn al geverifieert toen ik het abonnement afsloot dus lijkt me onnodig dat dit nu weer moet gebeuren.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 18 juli 2016, 14:20

Inmiddels weet ik meer.

Hoofdabonnementen kunnen niet met een prijs van €0 in onze systemen staan. De prijs van zo’n hoofdabonnement zal dus altijd €0,01 zijn. Die €0,01 zal ook bij verlenging geïncasseerd worden. Dit is conform de huidige inrichting van ‘gratis’ abonnementen zoals Kids Vrij. Er wordt onderzocht of dit te ondervangen is. Het heeft eerder tot veel discussie geleid omdat het niet eenvoudig op te lossen is. Afhankelijk van de complexiteit en de impact van de mogelijke oplossing zullen we dit wel/geen prioriteit geven. Het is nu te vroeg om daar uitsluitsel over te geven.
Bekijk origineel

11 reacties

Waarom moet ik opnieuw 0.01 betalen voor verlenging van het kids vrij abonnement?
De persoons en bankgegevens zijn al geverifieert toen ik het abonnement afsloot dus lijkt me onnodig dat dit nu weer moet gebeuren.

Hallo treintje008 en welkom! Dit moet niet de bedoeling zijn wanneer je het abonnement laat doorlopen, tenzij je je rekeningnummer hebt gewijzigd. Wat voor bericht heb je precies gehad?
Een brief met als onderwerp aankondiging nieuw abonnementsjaar ns-abonnement
Er staat in dat tm 1 april 2017 het kidsvrij abonnement gratis is maar je wel 0.01 per jaar betaald zodat ze je persoons en bankgegevens kunnen verifieren.
Ik heb verder geen wijzigingen gedaan.
Treintje, heb je het referentienummer voor mij? Dan kijk ik even met je mee.
Kenmerk: 5024526464
Dat is een klantcontactkenmerk, maar daar kan ik je gegevens ook mee vinden 🙂.

Ik zie inderdaad dat deze informatie in de e-mail staat die je hebt gehad. Ik verwacht niet dat er 1 cent wordt geïnd. Wat ik ga doen:
- Ik ga een kopie van jouw e-mail doorzetten naar de producteigenaren van het Kids Vrij abonnement, met de vraag of dit klopt, of dat het om een fout in de mailing gaat
- Mocht je nog niets van mij hebben gehoord en je ziet dat er 1 cent wordt geïncasseerd, meld dit dan in dit topic

Ik kom hoe dan ook bij je terug, Treintje.

Update 18 juli: verzoek nogmaals uitgezet.
Oke das fijn! Alvast bedankt!
Ik heb trouwens geen email maar een brief gehad vandaag waar info in stond.
Klopt helemaal, mijn fout!
Inmiddels weet ik meer.

Hoofdabonnementen kunnen niet met een prijs van €0 in onze systemen staan. De prijs van zo’n hoofdabonnement zal dus altijd €0,01 zijn. Die €0,01 zal ook bij verlenging geïncasseerd worden. Dit is conform de huidige inrichting van ‘gratis’ abonnementen zoals Kids Vrij. Er wordt onderzocht of dit te ondervangen is. Het heeft eerder tot veel discussie geleid omdat het niet eenvoudig op te lossen is. Afhankelijk van de complexiteit en de impact van de mogelijke oplossing zullen we dit wel/geen prioriteit geven. Het is nu te vroeg om daar uitsluitsel over te geven.

Reageer