beantwoord

Kidsvrij abonnement

• 3 januari 2018
  • 8 reacties
  • 229 Bekeken

Ik probeer online het kidsvrij abonnement toe te voegen aan mijn abonnement maar ik krijg steefs een foutmelding: dat deze dienst niet te combineren is op mijn kaart? Waar loop ik op vast en waarom kan dat niet? Ik heb een dalurenvrijkaart
icon

Beste antwoord door Tochjo 3 januari 2018, 12:28

Het abonnement Kids Vrij moet op de persoonlijke OV-chipkaart geladen worden van het kind dat ermee gaat reizen. Het kind checkt met die OV-chipkaart zelf in en uit. Als het kind al een persoonlijke OV-chipkaart heeft, dan kunt u het nummer daarvan invullen bij het bestellen. Als dat nog niet het geval is, kunt u voor 7,50 euro een persoonlijke OV-chipkaart meebestellen. U moet dus niet het nummer van uw eigen OV-chipkaart invullen.
Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3
Het abonnement Kids Vrij moet op de persoonlijke OV-chipkaart geladen worden van het kind dat ermee gaat reizen. Het kind checkt met die OV-chipkaart zelf in en uit. Als het kind al een persoonlijke OV-chipkaart heeft, dan kunt u het nummer daarvan invullen bij het bestellen. Als dat nog niet het geval is, kunt u voor 7,50 euro een persoonlijke OV-chipkaart meebestellen. U moet dus niet het nummer van uw eigen OV-chipkaart invullen.
Ok. Ja ik heb eigen nummer ingevuld en dan krijg je foutmelding.
Heb net ov kaart voor hem asngevrasgd. Duurt 3 werkdagen. Dan heb ik een nummer en dan kan ik pas kidsvrij erop zetten?
Vreemd want dat is toch alleen verkrijgbaar voor abonnementhouders?
Badge +3
Zodra u de persoonlijke OV-chipkaart voor uw zoon hebt ontvangen, kunt u inderdaad Kids Vrij aanvragen. Na het bestellen moet u het abonnement nog wel bij een kaartautomaat op de OV-chipkaart laden met de optie Ophalen bestelling. Hierover zult u worden geïnformeerd in de mail die u na de bestelling ontvangt.

Vreemd want dat is toch alleen verkrijgbaar voor abonnementhouders?
Vroeger was dat zo. Tegenwoordig kan Kids Vrij al een aantal jaar door iedereen gratis aangeschaft worden. Dit wordt bekostigd van het te veel ingehouden saldo van reizigers die vergeten uit te checken.
Welkom op het Serviceforum, Yvonneromy3.

Ik zie dat Tochjo je inmiddels al heeft geholpen 🙂 Als je verdere vragen hebt dan weet je ons te vinden!
Ok heel erg bedankt voor t reageren ?
Dear Denice,
I can not activate my son's kids free. The problem is that.
"Uw aanvraag kan helaas niet verwerkt worden. Het door u opgegeven hoofdabonnement kunnen we niet terugvinden in onze administratie, of het hoofdabonnement is niet meer geldig. Neem voor eventuele vragen contact op met NS Klantenservice."

Can you help me?
Badge +3
To order Kids Vrij go to this page and click Add to cart. On the following page, do NOT check the box with "Bent u hoofdabonnementhouder..." next to it. Instead, simply click Verder. On the following page, labeled Kaartkeuze, you need to enter the number of your son's OV-chipcard and click Controleren. If your son does not have a personal OV-chipcard yet, click Verder to order one together with the subscription (for an additional 7.50 euros). In both cases you should then follow the instructions on the screen to finish the ordering process.

Note that you should not enter your own card number during the ordering process.
It works. Thank you for your help.

Reageer