kidsvrij abonnement en 12 jaar worden

• 12 maart 2014
  • 7 reacties
  • 544 Bekeken

Mijn dochter heeft een kidsvrij abonnement (géén bij-abonnement) dat aangeschaft is in oktober. In maart wordt zij 12; vervalt dan toch de korting? Zo'n abonnement koop je meestal niet op de verjaardag van je kind, dus dan zou je altijd een aantal maanden mis lopen aan korting?!

7 reacties

Hallo Ratjetoe,

Welkom op ons forum. Ik heb je topic even verplaatst naar het topic 'Abonnementen'. Een Kids Vrij abonnement kan gebruikt worden voor kinderen tot 12 jaar. Als je dochter 12 wordt is het abonnement niet meer geldig. Tijdens het aanvragen van een Kids Vrij abonnement kun je hier rekening mee houden. Je zou kunnen kijken of er een ander abonnement is dat straks voordelig is voor je dochter.
Wij hebben zelf de nare ervaring ondergaan dat een kidsvrij abonnement door blijft ook als is je kind 12 jaar geworden,
Zelf is de KidsVrij niet meer geldig en blokkeert de kaart zodat je er geen andere abonnementen op kunt plaatsen. Al 6 maal de klantenservice gebeld maar nog steeds niet geregeld.
Van zijn OV kaart word het volwassen 100% tarief afgeschreven.
Ik reis nu met de auto zolang het probleem niet is opgelost en denk er hard over na om ook mijn abon. op te zeggen.
Als je kind 12 jaar is geworden en je er een nieuw abonnement op wil zetten dan kan je er voor kiezen om er een nieuwe ov-chipkaart bij te bestellen. In de meeste gevallen is de ov-chipkaart dan ook gratis. Is dat een idee, Yildiz?
Hoi LauraNS, dank je wel voor je reactie.
Ik denk ook dat het het beste is om een nieuwe OV kaart aan te vragen en dan een Weekend vrij bij abonnement te plaatsen.
Via de NS-klantenservice (7 keer bellen) kom je niet verder.
Ik heb nog steeds geen email gehad met instructies.

Het frustrerende is dat je er zo lang mee bezig ben en niet eens per direct kan regelen, terwijl je gewoon wil betalen voor het abonnement. :?
@Yildiz Stuur anders even een privebericht met je gegevens, dan ga ik kijken wat we voor je kunnen doen.
Dank je wel @Brian NS, ik hoop dat je het lukt.
Privébericht heb ik inmiddels naar je verzonden.
Helaas Brian je hebt me niet kunnen helpen, nog steeds geen antwoord van de klantenservice. Ik heb inmiddels een nieuwe kaart voor mijn zoon à 10 euro aangeschaft en er kan een bij-abonnement per 14-10 op.
Duimen dat het goed gaat....

Reageer