beantwoord

KidsVrij aktie

• 7 november 2015
  • 6 reacties
  • 188 Bekeken

Hallo,
er rammelt wat aan de "KidsVrij" aktie:

- waarom "Kids" vrij, als het KinderenVrij hoort te heten. We leven in Nederland en spreken dus ook Nederlands!
- de webstek geeft aan "gratis", maar even verderop moet je wel betalen 0,01 via iDeal. Als je een betaling moet doen is het dus NIET gratis.
- aangezien er veel loketten zijn wegbezuinigd, zouden dit soort akties gewoon via de automaat te krijgen moeten zijn.
- sowieso mag de aktie nog wel aantrekkelijker worden gemaakt voor (korting) abonnementhouders door de kaarten voor de kinderen gratis te maken ipv weer die 7,50 extra af te troggelen.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 9 november 2015, 10:09

Beste Nergensvoornodig. Bedankt voor je suggesties.

Ook namens NS reageer ik graag even.

Om te beginnen komt het woord 'kids' voor in de Woordenlijst Nederlandse Taal van de Taalunie en in de spellingwoordenlijst van OpenTaal. NS vindt dit bovendien wat 'vlotter' klinken dan Kinderen. Daarnaast begrijp ik je punt met betrekking tot de term 'gratis'. De 1 cent heeft te maken met de verificatie, niet de kosten van het abonnement zelf. Verder zijn we aan het kijken hoe we de abonnementen nog efficiënter kunnen gaan inzetten/verkopen. In de toekomst zal er dan ook meer mogelijk zijn.
Bekijk origineel

6 reacties

- Waarom moeilijk doen om een cent of een naampje?
- Geen enkel jaarabonnement is aan het loket verkrijgbaar. Je kunt het eenvoudig aanvragen vanuit huis. Hoe had je trouwens de pasfoto willen aanleveren bij de automaat?
- Waarom moeten de ov-chipkaarten gratis worden geleverd? TLS brengt daarvoor gewoon kosten in rekening bij NS. De kaart is vijf jaar te gebruiken, dus in veel gevallen ook nadat het kind 12 wordt.
- Als je de actie niet aantrekkelijk vindt, dan maak je er toch gewoon geen gebruik van? Volgens mij is het al ongelooflijk voordelig. Een kind kan 5 jaar lang gratis reizen met de trein voor EUR 7,51. Dat valt toch moeilijk onaantrekkelijk te noemen.

Je overtuigt niet echt met je verhaal dat er wat zou rammelen aan het product KidsVrij.
Ik heb niet beweerd dat ik het zelf geen aantrekkelijk aanbod vind.
Maar...

- neem mij niet kwalijk, "Kids" is gewoon geen Nederlands woord. We hebben ook geen "off hours card" maar een voordeeluren kaart. Nogmaals we leven in Nederland, spreken Nederlands en voor Nederlandse producten dus ook gewone Nederlandse namen gebruiken. "Railrunner" kan eigenlijk ook niet.

- Ja. die 0,01 is weinig, maar daar gaat het niet om. Je een moet extra betaling doen bij dit product. Dus het product is NIET gratis bij aanschaf. Maar waar is het nu werkelijk voor??? Natuurlijk... de enige reden voor die cent betaling is om zo via bankrekeningnummer al je gegevens van BKR te krijgen. En dat van een kind????? Kom op zeg.

- En voor de kinderen waar je al een persoonlijke kaarten voor hebt, daarvan zijn al gegevens (genoeg) bekend. En dan zou je een product zoals genoemd gewoon in de automaat moeten kunnen krijgen.

- Daarnaast... die 7,50 voor de kaart van het kind kan best weggelaten worden voor ouders die al (goed) betalen voor een eigen abonnement.
Reputatie 1
Badge
EN het geldt sinds kort OOK nog-zelfde wijze, met volwassene die zelf gewoon betaalt- op BUSsen in Flevoland/OVerijssel. (zie ervaarhetov.nl). Die volwassenene hoeft niet eens zelf een eigen kaart met ABO te hebben-alweer een foutje.
Gegevens van BKR zijn strikt beschermd en kunnen enkel door sommige zaken worden opgevraagd die op krediet leveren-daar is hier dus totaal geen sprake van. Bovendien: die jonge kids zullen nog zelf geen giro hebben, dus het zal vrijwel altijd de rek. van opa/oma of pa/ma zijn-maar elke willekeurige verkennershopman kan ook nog.
Beste Nergensvoornodig. Bedankt voor je suggesties.

Ook namens NS reageer ik graag even.

Om te beginnen komt het woord 'kids' voor in de Woordenlijst Nederlandse Taal van de Taalunie en in de spellingwoordenlijst van OpenTaal. NS vindt dit bovendien wat 'vlotter' klinken dan Kinderen. Daarnaast begrijp ik je punt met betrekking tot de term 'gratis'. De 1 cent heeft te maken met de verificatie, niet de kosten van het abonnement zelf. Verder zijn we aan het kijken hoe we de abonnementen nog efficiënter kunnen gaan inzetten/verkopen. In de toekomst zal er dan ook meer mogelijk zijn.
Als ik Kidsvrij aanschaf voor mijn zoon, moet ik daar een OV-chipkaart bij aanschaffen. Deze kaart kost € 7,50 en moet ik betalen via i-deal. Toch moet ik nog steeds 1 cent extra betalen voor 'verificatie'. Grote onzin dus, want ik betaal al € 7,50, en daarmee valt heel wat te verificeren.
De NS kan fantastische websites bouwen met allerlei foefjes en trucjes, het is dus zéér eenvoudig te realiseren dat als ik een OV-kaart aanschaf (lees: moet aanschaffen) die cent voor de benodige verificatie vervalt.
Daarbij: als je op de hoofdwebsite reclame maakt voor een abonnement van 0 euro, moet je als bedrijf niet een pagina verder ineens 1 cent vragen, dan moet je dat in al je reclame-uitingen zetten.
Ik begrijp je punt, Le Cavalier. Goed om te lezen dat je buiten dit om onze website fantastisch vindt 🙂 Ik zal de suggesties bij bovenstaande suggesties voegen.

Reageer