Over dat kindtarief is nergens wat te vinden op de NS website. Een paar maanden geleden kreeg ik na vele telefoontjes met de klantenservice te horen dat kinderen t/m 14 jaar met 40% korting reizen. Klopt dat? Waar kunnen we dat zwart op wit vinden?
Beste antwoord door Anonymous
Welk tarief betaalt een kind van 12 -14 jaar dat individueel reist? En: waar kan ik het antwoord op die vraag vinden. ij NS.nl?
Hallo Jacqueline,
Ik had link naar de Railrunner pagina gegeven, omdat daar duidelijk wordt aangegeven dat kinderen t/m 11 jaar tegen een bepaald tarief reizen.
Hetzij onder begeleiding met een railrunner kaartje, hetzij met 40% korting als zij zelfstandig reizen.
Ik verwees je ook naar die meereiskorting, omdat je dochter nu kennelijk op een kidsvrij abonnement (mee) reist.
Op de hele site van NS ben ik nog niet tegengekomen welk tarief een kind van 12, 13 of 14 jaar betaalt.
Vanaf 12 jaar betaal je gewoon dat het volle tarief.
Lijkt me ook niet zo onlogisch als je uitgaat van het feit dat overal uitsluitend over uitzonderingen wordt gesproken (railrunner, meereiskortingen, etc.).
Ik heb voor alle zekerheid zojuist ook nog even gekeken op de NS-kaartautomaat bij het station.
Ook daar geen enkele keuzemogelijkheid voor kids vanaf 12 jaar. Voor een papieren vervoersbewijs betaalt een 12-jarige (of ouder) dus het volle pond.
Dit ligt ook in lijn met wat kinderen vanaf 12 jaar op bus, tram en metro betalen. Ook daar reizen kinderen t/m 11 jaar tegen gereduceerd tarief en vanaf 12 jaar het volle tarief.
Hopelijk ziet morgen een van de moderators onze discussie en krijg je alsnog van een echte NS-medewerk(st)er via dit forum "zwart op wit" welk tarief voor jouw 12-jarige dochter van kracht is.