beantwoord

Kind alleen laten reizen met Kids Vrij op de kaart

• 3 mei 2017
  • 6 reacties
  • 394 Bekeken

Ik ben van plan om op de kaart van een kind (10 jaar) het Kids Vrij abonnement te zetten voor de reizen die hij met mij maakt. Echter reist hij heel soms ook alleen met de trein. Hoe kan hij dan inchecken (en reizen op saldo) als hij alleen is?
icon

Beste antwoord door Slidestops 3 mei 2017, 09:55

Ik denk dat je niet moet willen reizen op saldo. Met een railrunner kan hij zelf reizen voor €2,50. Die kun je van te voren als e-ticket ook al kopen, zodat hij op het station zelf niets hoeft te doen.
https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes/p/railrunner

Indien u toch op saldo wil reizen, dan zal er een 2e chipkaart bij moeten komen, je kunt het niet tijdelijk even uitzetten.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Ik denk dat je niet moet willen reizen op saldo. Met een railrunner kan hij zelf reizen voor €2,50. Die kun je van te voren als e-ticket ook al kopen, zodat hij op het station zelf niets hoeft te doen.
https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes/p/railrunner

Indien u toch op saldo wil reizen, dan zal er een 2e chipkaart bij moeten komen, je kunt het niet tijdelijk even uitzetten.
Welkom op ons forum Mart1n. Als je een kind alleen wil laten reizen is de beste optie inderdaad het vooraf aanschaffen van een (railrunner) e-ticket, zoals aangegeven door Slidestops.

Maar als het kind een Kids Vrij abonnement heeft, kan het toch daar mee reizen? Lijkt mij tenminste. Ook als het kind solo reist… (stel dat gebeurt soms)

?

Reputatie 7
Badge +4

Nee, het is niet zo het u lijkt, want  een kind mag niet solo met KidsVrij reizen. Het stond ook in de voorwaarden toen u het kocht. Uw kind mag  wel alleen reizen met een Railrunner voor €2,50, ook in de spits. Het is feitelijk een dagkaart kind. Die kunt u op het automaat kopen.

Reputatie 7
Badge +3

Met KidsVrij mag een kind alleen reizen begeleid door iemand van 12 jaar of ouder. En die persoon mag maximaal 3 kinderen met KidsVrij meenemen.

Met een Railrunner mag een kind alleen reizen.

Reputatie 5
Badge

En ook al ZOU het kind met die kaart op saldo kunnen reizen, dan is dat volle prijs en dat is dus al minimaal 2,40 voor enkel-tot 8 km, alles verder kost al meer. Dus dan is de slotsom wel duidelijk. Ik mocht zelf al met 8 of 9 alleen met de bus mee (nog op kinderkaartje toen) en soms met kleine zus mee. Als een 10jarige een beetje snaps is en 1x wordt voorgedaan hoe dat railrunnertje te kopen zal hij/zij het vast wel snappen om later zelf te kunnen. Anders maar online vooraf regelen.

Reageer