beantwoord

klacht abonnement incassokosten

• 23 november 2017
  • 6 reacties
  • 195 Bekeken

Ik wil een klacht indienen, omdat ik het niet eens ben met de 40 euro incassokosten boven op mijn NS abonnementskosten. Ik kreeg op maandag 13 november uit het niks een sms van incassobureau Syncasso, omdat mijn NS voordeelurenabonnement niet kon worden afgeschreven van mijn oude rekeningnummer (wat inmiddels is opgeheven). Ik heb geen enkele email of post gehad met een betalingsherinnering! Dus ik wist niet beter dan dat mijn NS voordeeluren-abonnementskosten jaarlijks werden afgeschreven. Ik kreeg gek genoeg wel het NS spoor magazine.

Een jaar geleden heb ik keurig een wijziging van mijn rekeningnummer gestuurd naar de NS. Ook heb ik 2 jaar geleden (!) een adreswijzing naar NS gestuurd waarvan ik bewijs heb.
Toen ik verbaasd naar de NS klantenservice belde, bleek ik tweemaal in het systeem te staan, jullie hebben dus wel degelijk mijn juiste adres! En mijn juiste telefoonnummer! Maar de NS vond het toch nodig een incassobureau in te schakelen en mij nu onterecht op te zadelen met 40 euro incassokosten.

Ik wil graag de incassokosten van 40 euro per direct terug op mijn rekeningnummer gestort. Ik wil ook een nieuw abonnement want mijn abonnement is onterecht afgesloten.

vr.gr. g.carlier
icon

Beste antwoord door Thom 23 november 2017, 14:22

U mag alles willen, maar het meest verstandige is contact opnemen met Klantenservice, die kunnen zaken ook hopelijk nog orde maken. Weet u zeker dat u geen bericht heeft gehad van NS? Dat is ongebruikelijk.
Als het bij het incassobureau ligt, wordt alles wel een stuk lastiger. Dat gebeurt normaal pas na een aantal waarschuwingen.

Als u een wat uitgebreider gesprek wilt, of wanneer u niet zo goed overweg kunt met de moderne kanalen, dan kunt u het beste Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief, ze zijn er zeven dagen in de week en 24 uur per dag. Nu dus ook. Overdag is het doorgaans vrij druk en vaak gaat het via onderstaande kanalen sneller.

Twitter en Facebook zijn inmiddels ook 24 uur per dag actief en deze kanalen hebben de voorkeur van NS. Een overzicht van de overige mogelijkheden vindt u bij chat en ander contact. Het sturen van een e-mail is niet verstandig, de beantwoording duurt lang.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U mag alles willen, maar het meest verstandige is contact opnemen met Klantenservice, die kunnen zaken ook hopelijk nog orde maken. Weet u zeker dat u geen bericht heeft gehad van NS? Dat is ongebruikelijk.
Als het bij het incassobureau ligt, wordt alles wel een stuk lastiger. Dat gebeurt normaal pas na een aantal waarschuwingen.

Als u een wat uitgebreider gesprek wilt, of wanneer u niet zo goed overweg kunt met de moderne kanalen, dan kunt u het beste Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief, ze zijn er zeven dagen in de week en 24 uur per dag. Nu dus ook. Overdag is het doorgaans vrij druk en vaak gaat het via onderstaande kanalen sneller.

Twitter en Facebook zijn inmiddels ook 24 uur per dag actief en deze kanalen hebben de voorkeur van NS. Een overzicht van de overige mogelijkheden vindt u bij chat en ander contact. Het sturen van een e-mail is niet verstandig, de beantwoording duurt lang.
U mag alles willen maar het meest verstandige is contact opnemen met Klantenservice, die kunnen zaken ook eventueel in orde maken. Weet u zeker dat u geen bericht heeft gehad van NS? Dat is ongebruikelijk.
Als het bij het incassobureau ligt, wordt alles wel een stuk lastiger.

Ik heb de klantenservice al lang gesproken, zie mijn bericht, zo kwam ik erachter dat ik 2 maal in het systeem sta. klantenservice verwijst me naar de website etc. en zo word je van kastje naar de muur gestuurd.
Reputatie 7
Badge +4
Toch zal het door Klantenservice moeten worden opgelost. Strikt genomen zijn moderatoren hier om de paar uur aanwezig. Ze zijn vaak meer door de wol geverfd en wie weet pakken ze het op. Je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn 😉
Hallo greetjecarlier en welkom op het NS Serviceforum,

Spijtig dat dit is gebeurd. Ik begrijp dat mijn collega al uitleg heeft gegeven, maar wil zelf ook graag er even naar kijken. Zou je mij een priv├ębericht willen sturen door op mijn naam en stuur bericht te klikken? Graag ontvang ik dan je oude en nieuwe postcode, huisnummer en je voorletter(s), achternaam, geboortedatum, IBAN, e-mailadres en OV-chipkaartnummer
Ik ben nog met greetjecarlier in gesprek hierover. Er volgt snel een update.
Ik krijg helaas al 12 dagen geen bericht meer van greetjecarlier waardoor ik dit nog niet heb opgelost. Wel heb ik kunnen achterhalen dat wij op 20.09.2017 een vooraankondiging hebben verstuurd. Er is daarna ook een accept-mail verstuurd en daarna een brief ter herinnering.

Reageer