beantwoord

klantenservice legt de telefoon neer!?!?!

• 6 oktober 2014
  • 68 reacties
  • 1737 Bekeken

• Intercity
  • 45 reacties
Ooit heb ik zelf een OV-jaartkaart aangevraagd en in gebruik genomen en die gebruik ik tot op de dag van vandaag nog steeds. Gewoon op mijn eigen naam, niks bijzonders. Je kreeg jaarlijks de rekening, die gaf ik aan mijn werkgever en er werd betaald. Toen kwam de NS met Altijd Vrij reizen, zelfde ov-kaart, niks aan de hand. Er werden geen acceptgiro's meer toegestuurd maar het werd van jouw rekening afgeschreven en daarna kreeg je een bewijs waarmee je naar je werkgever kon. Als je niet het hele bedrag voor een jaar kon of wilde voorschieten, werd het per maand geïncasseerd. Het rekeningnummer van mijn werkgever is doorgegeven en er werd maandelijks van zijn rekening geïncasseerd. Tot zover nog steeds geen vuiltje aan de lucht. Maar toen ging in vorig jaar van werkgever veranderen en begon het. Ja inderdaad sinds augustus vorig jaar hebben wij geschreven, gebeld, geschreven, gebeld enz. met NS klantenservice. Ik wilde dat de incasso weer via mijn eigen rekening liep. MAAR DAT KON ZOMAAR NIET. Mijn voormalig werkgever is schijnbaar door NS als contracthouder geregistreerd en alleen hij kon het abonnement beëindigen. MAAR IK WIL NIET BEËINDIGEN!!! NS beweert nog steeds dat zijn nooit de contracthouder wijzigen maar dat is nonsens, in mijn geval is dat wel gebeurd. Dan vertellen de medewerkers bij de Klantenservice je allemaal een verschillend verhaal en je wordt niet teruggebeld als dat wel wordt beloofd en ondertussen zit je er mooi mee. Daarbij worden de NS medewerkers steeds onvriendelijker en doen niks voor je. Jij zit daar machteloos en iedere keer kun je weer opnieuw je verhaal vertellen. Je hebt geen andere keuze dan er zelf achteraan te blijven bellen, want NS interesseert het helemaal niets. Eindelijk afgelopen januari was het zover: de eerste incasso werd weer via mijn eigen rekening gedaan. Hoera dacht ik...... maar dat was te vroeg gejuicht. Het vernieuwen van het abonnement kwam eraan. En jawel, mijn voormalig werkgever kreeg in september een brief....... Hij stuurde die terug met de mededeling dat het abonnement op naam van mij moest komen. Ik was in de veronderstelling dat dat ook gewoon zo was teruggezet. Maar nee, NS wisselt nooit van contracthouder, zeggen ze. Dat is gelogen nogmaals! Na veel bellen en schrijven eindeloos van mijn kant, kreeg ik vorige week de brief met de "oplossing". ik mocht het abonnement beëindigen per direct en dan zou ik ook meteen weer een nieuw Altijd Vrij abonnement krijgen. Hoera dacht ik weer. Ik heb meteen gebeld naar de Klantenservice en noemde de referentie van het klantcontact, want als ik dat zou noemen, kwam alles goed..... ach helaas, het klantcontactnummer dat ik noemde is van NS zakelijk en ik bel nu natuurlijk NS privé en tja, wij kunnen dat niet zien in het systeem wat er is afgesproken.... WEER ALLES UITGELEGD en na veel heen en weer gepraat kreeg ik het voor elkaar. Het abonnement werd beëindigd. Ik moest nog even bij de automaat het product beëindigd ophalen en daarna kon ik opnieuw weer een product op mijn OV kaart zetten. Ik heb het product beëindigd diezelfde dag en dat lukt wonderwel. So far so good (althans wat je ongeveer kunt verwachten). De volgende dag kreeg ik 2 brieven: 1 waarop stond dat mijn abonnement is beëindigd en 1 waarop ik weer hartelijk welkom wordt geheten en dat op 9 oktober de eerste incasso gaat plaatsvinden van mijn eigen, helemaal van mijzelf en op mijn naam, Altijd Vrij abonnement. Enthousiast wil ik het product gaan opladen bij de automaat. Helaas .... er staat geen product klaar. Toch maar weer bellen met de Klantenservice. Ikzelf ben aan het werk, mijn partner belt daarom.
NS: "Met de NS Klantenservice waarmee kan ik u van dienst zijn?"
mijn partner: " met (naam) ik heb een vraag over het abonnement van (mijn naam). Ik heb namelijk op 1 dag 2 brieven gekregen, 1 met een beëindiging en 1 met de verlenging. Maar er staat geen product klaar, hoe kan dat?"
NS: " het abonnement is beëindigd"
mijn partner: " dat klopt en weer verlengd op mijn naam per 1-10, ik heb een brief. dit is de referentie."
NS: " ik kan dat niet zien."
mijn partner: "maar het staat hier, wat moet ik nu doen?"
NS: "een nieuw abonnement aanvragen."
mijn partner: "maar jullie gaan 9-10 automatisch 318 EUR incasseren, en als ik een nieuw abonnement aanvraag moet ik al meteen die 318 EUR betalen, daar heb ik geen zin in."
NS: " er wordt niet geïncasseerd want hier staat niks."
mijn partner: "maar ik heb een brief en daar staat het in, de brief is van 1 oktober. Daarbij ben ik al een jaar bezig met NS en veel vertrouwen heb niet in de NS."
NS: "u kunt er van op aan dat er niet wordt geïncasseerd op 9 oktober.... u moet opnieuw het abonnement aanvragen."
mijn partner: "maar ik heb een brief waarin staat dat ik een abonnement heb per 1-10."
NS: Dan hebben die brieven elkaar gekruist."
mijn partner: "Gekruist? Hoezo?"
NS: "omdat u het abonnement heeft beëindigd en u wilt weer een nieuw abonnement."
mijn partner: "dus NS stuur een beeindigingsbrief en gelijkertijd een welkomstbrief naar iedereen als het abonnement wordt beëindigd? Apart en dat lijkt me niet."
NS: "Wat wilt u nou."
mijn partner: "een bevestiging dat jullie 9 oktober niet nog een keer afschrijven."
NS: "dat kan niet."
mijn partner: "Hoezo niet, je kunt toch ook schrijven dat jullie wel incasseren op 9 oktober?"
NS (steeds geïrriteerder): "ik zeg u dat wij niet incasseren op 9 oktober."
mijn partner: "dat kan, maar dat wil ik ook op papier. ik ga een nieuw abonnement aanvragen en wil geen 600 EUR betalen in 1 week aan de NS."
NS: "als u dan zo eigenwijs (pardon????eigenwijs??? WAAR HALEN JULLIE HET LEF VANDAAN!!!!) bent, krijgt u een brief, maar niet voor 9 oktober, dus u heeft er niks aan."
mijn partner: "dat maakt niet uit, als ik de bevestiging maar krijg. mag ik dan wel even jouw naam?"
NS: "die doet er niet toe."
mijn partner: "mag ik dan de naam van je teamchef of waar je onder valt...?"
NS: "ik heb mijn naam aan het begin van het gesprek genoemd, had u moeten onthouden."
mijn partner: "ik heb mijn naam ook aan het begin van het gesprek genoemd en u heeft me tijdens het hele gesprek aangesproken met de achternaam van mijn partner, dus doe maar niet zo bijdehand, we staan nu gelijk."
NS: tuuut tuuutt uuut
Zo doen ze dat bij de NS onbeschoft en er is niemand die je kunt aanspreken hierop. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en niemand lost het op voor je. Is dat normaal?
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 6 oktober 2014, 19:22

Wat een verhaal rue! Je topic heb ik naar Abonnementen verplaatst, omdat het daar beter tot zijn recht komt. Ik wil even met je meekijken. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met al je gegevens, nogmaals een korte uitleg van de situatie en wat je precies wil? Dan kijk ik mee naar de mogelijkheden,
Bekijk origineel

68 reacties

Kun je in één zin eens uitleggen, wat voor jouw de gewenste oplossing is?
Dat het abonnement gewoon zou kunnen blijven lopen met mijzelf als contracthouder, zoals het was voorheen.
Kun je in één zin eens uitleggen, wat voor jouw de gewenste oplossing is?

Dat het abonnement gewoon zou kunnen blijven doorlopen met mijzelf als contracthouder, zoals het was voorheen.
Binnenkort neemt één van de moderators contact met je op,
om misschien tot een oplossing van je probleem te komen 😉
Ok, ik ben benieuwed of het nu eindelijk via deze kanaal werkt. Wij zijn met dit probleem inmiddels meer dan een jaar bezig!
Mijn voormalig werkgever is schijnbaar door NS als contracthouder geregistreerd en alleen hij kon het abonnement beëindigen.

Gelukkig maar, dat niet een ander persoon zo maar een door een ander beheerd contract kan beëindigen.
De contracthouder, in dit geval jouw ex-werkgever, dient zelf stappen te ondernemen,
om een contract dat hij of zij is aangegaan, zelf te beëindigen.
Doet hij dat niet, dan blijven de kosten voor je ex-werkgever voor dit contract gewoon doorlopen en kun jij nog zo lang op deze kaart, (die je blijkbaar in bruikleen heb gekregen) op blijven reizen.

Niets staat jou in de de weg om een contract met de NS aan te gaan, zijnde een Altijd Vrij abonnement. Als je al een persoonlijke Chipkaart hebt, is dat in een dag te regelen. Vraag je tegelijkertijd een nieuwe, gratis persoonlijke OV-chipkaart aan, dan is de verwerkingstijd 2 weken.
Wat een verhaal rue! Je topic heb ik naar Abonnementen verplaatst, omdat het daar beter tot zijn recht komt. Ik wil even met je meekijken. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met al je gegevens, nogmaals een korte uitleg van de situatie en wat je precies wil? Dan kijk ik mee naar de mogelijkheden,
Beste Michiel, wat fijn dat je zo meedenkt, maar misschien moet je mijn verhaal nog eens lezen.

IK heb toentertijd het abonnement afgesloten en na de wisseling van OV jaarabonnement naar Altijd Vrij heeft NS bedacht dat degene waar het geld vandaan kwam ook maar eens de contracthouder moest worden. Noch mijn voormalig werkgever noch ik hebben daarover iets aangegeven richting NS. Na mijn overstap naar een andere werkgever werd een half jaar lang geïncasseerd bij mijn voormalig werkgever, die storneerde vervolgens de incasso en stuurde mij de aanmaning door die ik vervolgens zelf voldeed. Iedere maand belden en schreven mijn voormalig werkgever en ik naar de NS, die vervolgens zeiden dat het in orde kwam. Uiteindelijk was het in januari voor elkaar. Dachten wij. Nu bleek bij verlenging dat mijn voormalig werkgever nog steeds als contracthouder stond vermeld. Inmiddels isbdat abonnement beëindigd sinds vorige week en heb ik vandaag dus zelf een nieuw abonnement opgeladen. Aan die feedback van jou heb ik niet veel, dat kan ik zelf ook bedenken. Mij gaat het erom dat (i) mijn abonnement zonder medeweten van mij op mijn voormalig werkgever wordt gezet, (ii) het heel veel telefoontjes, brieven en heeeeeeeel veel ergernis heeft gekost om de incasso weer via mij te laten lopen, (iii) ik nu mijn eigen abonnement heb moeten beëindigen en een nieuwe heb aangevraag terwijl het abonnement altijdnvan mij was initieel en (iv) de arrogantie van NS om je gewoon als lul te behandelen.
Beste Laura, zie mijn laatste reactie nog op het forum en ik hoop dat in jullie systeem het nodige staat. Inmiddels heb ik een nieuw abonnement genomen maar de Klantenservice van jullie is hondsbrutaal, wij hebben heel veel nare ervaringen daarmee en ik heb al veel tijd hieraan gespendeerd. Je loopt tegen een muur op bij NS. Dat blijkt bijvoorbeeld uit jullie brief van 26-9 waarin wordt geschreven:"ik hoor graag van u of u hierop in wilt gaan en vraag u om dan te verwijzen naar klantcontact 5006855007." Dan bel je met het genoemde nummer en dan krijg weer iemand aan de telefoon die niks kan vinden en nergens vanaf weet omdat het klantcontact nummer van Zakelijk is. Wat moet ik verder nog zeggen? Klantenservice NS is verschrikkelijk. En de telefoon neerleggen vind ik helemaal niet kunnen!
Het rekeningnummer van mijn werkgever is doorgegeven en er werd maandelijks van zijn rekening geïncasseerd

Heeft jouw ex-werkgever niet de eerste keer via Ideal een betaling moeten verrichten bij de overstap van het Maandnetabonnement naar Altijd Vrij maand?

Als gevolg daarvan heeft blijkbaar de NS geconcludeerd dat je ex-werkgever de hoofdcontractant wordt en niet de oorspronkelijke gebruiker (jij).

Mijn voormalig werkgever is schijnbaar door NS als contracthouder geregistreerd en alleen hij kon het abonnement beëindigen. MAAR IK WIL NIET BEËINDIGEN!!!

Waarom wilde jij niet dat een abonnement dat op naam staat van, én betaald wordt
door de contractant (jouw ex-werkgever) niet zou worden beëindigd?
Jouw ex-werkgever heeft toch alle recht om een abonnement te beëindigen?

En wat is/was het probleem om als consument zelf een nieuw abonnement af te sluiten?
Waarom al die moeite doen als het gewoon simpelweg een kwestie is van de incasso veranderen ?
Ze hoeven alleen naam en rekening aan te passen.

Los daarvan is het erg onbeschoft om zomaar de hoorn er op te gooien en je naam niet eens te zeggen als de klant erom vraagt.
Waarom al die moeite doen als het gewoon simpelweg een kwestie is van de incasso veranderen ?

Uit het verhaal kun je opmaken, dat naam en rekeningnummer is gewijzigd van de ex-werkgever naar de gebruiker:

Eindelijk afgelopen januari was het zover: de eerste incasso werd weer via mijn eigen rekening gedaan. Hoera dacht ik...... maar dat was te vroeg gejuicht. Het vernieuwen van het abonnement kwam eraan. En jawel, mijn voormalig werkgever kreeg in september een brief....... Hij stuurde die terug met de mededeling dat het abonnement op naam van mij moest komen. Ik was in de veronderstelling dat dat ook gewoon zo was teruggezet. Maar nee, NS wisselt nooit van contracthouder, zeggen ze.

Wat uit het verhaal ook naar voren komt, dat er blijkbaar een strikte scheiding is tussen NS Business en NS Consumenten. I.v.m. de privacy kunnen medewerkers van de ene afdeling niet in de systemen kijken van de andere afdeling.

en na veel heen en weer gepraat kreeg ik het voor elkaar. Het abonnement werd beëindigd. Ik moest nog even bij de automaat het product beëindigd ophalen en daarna kon ik opnieuw weer een product op mijn OV kaart zetten. Ik heb het product beëindigd diezelfde dag en dat lukt wonderwel. So far so good (althans wat je ongeveer kunt verwachten). De volgende dag kreeg ik 2 brieven: 1 waarop stond dat mijn abonnement is beëindigd en 1 waarop ik weer hartelijk welkom wordt geheten en dat op 9 oktober de eerste incasso gaat plaatsvinden van mijn eigen, helemaal van mijzelf en op mijn naam, Altijd Vrij abonnement.

Verklaarbaar: De beëindigingsbrief komt van NS Business en de Welkomstbrief van NS Consumenten.

Enthousiast wil ik het product gaan opladen bij de automaat. Helaas .... er staat geen product klaar.

Ook verklaarbaar: Als de consument heeft gekozen voor een nieuwe OV-Chipkaart, wordt deze nieuwe pas binnen 2 weken opgestuurd. Er staat dan inderdaad géén nieuw product klaar in de NS automaat.
Volgens mij wilde TS het abonnement wel beëindigen en gelijk weer verlengen op haar naam, maar is dat niet gelukt (volgens NS, terwijl ze wel een brief kreeg dat het wel gelukt was) en nu is ze bang dat NS 2x gaat incasseren, het abonnement in de genoemde brief en het abonnement dat telefonisch wordt afgesloten.

En TS wil gewoon op papier hebben dat dat niet gebeurt.

Het is raar dat NS hier ook niets van kan vinden op hun computersystemen en blijkbaar verkeerde telefoonnummers op hun brieven vermelden (wat inderdaad gebeurt)
En de klacht gaat vooral over de miscommunicatie bij NS en onbeschoft gedrag van de klantenservice.
@macca728 Er zijn natuurlijk altijd 2 kanten van het verhaal. Je hoort nu alleen het verhaal van rue, maar weet niet wat deze precies gezegd heeft in het telefoongesprek. Collega's van de telefonische klantenservice leggen alleen in hele uitzonderlijke gevallen de hoorn op de haak als er bijv. gescholden wordt. Laura NS is het op dit moment aan het uitzoeken voor rue, om te kijken wat er mogelijk is.
Het rekeningnummer van mijn werkgever is doorgegeven en er werd maandelijks van zijn rekening geïncasseerd

Heeft jouw ex-werkgever niet de eerste keer via Ideal een betaling moeten verrichten bij de overstap van het Maandnetabonnement naar Altijd Vrij maand?

Als gevolg daarvan heeft blijkbaar de NS geconcludeerd dat je ex-werkgever de hoofdcontractant wordt en niet de oorspronkelijke gebruiker (jij).

NS beweert dat zij NOOIT de naam van een contracthouder wijzigen. Dat hebben ze dus wel gedaan maar blijkbaar kennelijk kunnen ze het niet weer tergzetten op mijn naam. Terwijl ik toch echt de contracthouder ben en was.
@macca728 Er zijn natuurlijk altijd 2 kanten van het verhaal. Je hoort nu alleen het verhaal van rue, maar weet niet wat deze precies gezegd heeft in het telefoongesprek. Collega's van de telefonische klantenservice leggen alleen in hele uitzonderlijke gevallen de hoorn op de haak als er bijv. gescholden wordt. Laura NS is het op dit moment aan het uitzoeken voor rue, om te kijken wat er mogelijk is.

Het is mij in 1 jaar tijd al 2 keer overkomen. Ik scheld niet maar blijf mijn vraag herhalen waar zij geen antwoord op willen geven.
Mijn voormalig werkgever is schijnbaar door NS als contracthouder geregistreerd en alleen hij kon het abonnement beëindigen. MAAR IK WIL NIET BEËINDIGEN!!!

Waarom wilde jij niet dat een abonnement dat op naam staat van, én betaald wordt
door de contractant (jouw ex-werkgever) niet zou worden beëindigd?

Jouw ex-werkgever heeft toch alle recht om een abonnement te beëindigen?

En wat is/was het probleem om als consument zelf een nieuw abonnement af te sluiten?

Het contract/abonnement heb ik zelf afgesloten, NS heeft het op eigen initiatief omgezet naar mijn voormalig werkgever en ik kan het niet terugzetten omdat zij beweren dat zijn NOOIT de contracthouder wijzigen van een abonnement. wat dus nonsens is, want dat is bij mij wel gebeurd.
Mijn contract/abonnement moet niet beeindigd worden, omdat ik het nog steeds gebruik. De betalingen lopen inmiddels wel weer via mijn eigen rekening maar bij de verlenging blijkt dat mijn exwerkgever nog steeds contracthouder is.

Omdat ik met de NS niet verder kwam, heb ik vorige week het abonnement dan maar beeindigd. Gisteren heb ik een nieuwe afgesloten. Waarom zoveel rompslomp en wordt er niet even meegedacht, klantonvriendelijk en nodeloos.
ja BrianNS ik lees het verhaal van 1 kant, maar ik probeer het kennelijke probleem te signaleren, aangezien daar wat verwarring over was.

Nee, zijn rekeningnummer is alleen doorgegeven, de eerste maandelijkse incasso's van mijn Altijd Vrij liepen via mijn eigen rekening, zoals al die jaren ervoor ook het geval was met de OV-jaarkaart..
NS beweert dat zij NOOIT de naam van een contracthouder wijzigen. Dat hebben ze dus wel gedaan maar blijkbaar kennelijk kunnen ze het niet weer tergzetten op mijn naam. Terwijl ik toch echt de contracthouder ben en was.

Wellicht beweren zij dat er geen sprake is van een gewijzigde contracthouder omdat die naam pas is geïntroduceerd bij het nieuwe abonnement Altijd Vrij.

edit: dat lijkt echter in tegenspraak met uw bericht hierboven waarin u stelt dat de eerste incasso's van uw eigen rekening plaatsvonden.

Nee, zijn rekeningnummer is alleen doorgegeven, de eerste maandelijkse incasso's van mijn Altijd Vrij liepen via mijn eigen rekening, zoals al die jaren ervoor ook het geval was met de OV-jaarkaart..

Dit snap ik niet zo. Het rekeningnummer van je ex-werkgever heb je bij het afsluiten van een Altijd Vrij abonnement doorgegeven, maar jij zelf betaalde de maandelijkse incasso's?

Ja dat zou mooi zijn en dat wilde ik ook. Maar dat gaat zomaar niet.

Uit het verhaal kun je opmaken, dat naam en rekeningnummer is gewijzigd van de ex-werkgever naar de gebruiker:

Eindelijk afgelopen januari was het zover: de eerste incasso werd weer via mijn eigen rekening gedaan. Hoera dacht ik...... maar dat was te vroeg gejuicht. Het vernieuwen van het abonnement kwam eraan. En jawel, mijn voormalig werkgever kreeg in september een brief....... Hij stuurde die terug met de mededeling dat het abonnement op naam van mij moest komen. Ik was in de veronderstelling dat dat ook gewoon zo was teruggezet. Maar nee, NS wisselt nooit van contracthouder, zeggen ze.

De naam en het rekeningnummer is weer teruggezet ja, de contracthouder bleef mijn exwerkgever.

Wat uit het verhaal ook naar voren komt, dat er blijkbaar een strikte scheiding is tussen NS Business en NS Consumenten. I.v.m. de privacy kunnen medewerkers van de ene afdeling niet in de systemen kijken van de andere afdeling.
Wat heb je dan aan een brief met een klantcontact nummer dat je moet vermelden als je gaat bellen naar het telefoonnummer dat vermeld staat in de brief waar vervolgens niks mee kan worden gedaan omdat zij de gegevens niet in kunnen zien? Slaat helemaal nergens op.

en na veel heen en weer gepraat kreeg ik het voor elkaar. Het abonnement werd beëindigd. Ik moest nog even bij de automaat het product beëindigd ophalen en daarna kon ik opnieuw weer een product op mijn OV kaart zetten. Ik heb het product beëindigd diezelfde dag en dat lukt wonderwel. So far so good (althans wat je ongeveer kunt verwachten). De volgende dag kreeg ik 2 brieven: 1 waarop stond dat mijn abonnement is beëindigd en 1 waarop ik weer hartelijk welkom wordt geheten en dat op 9 oktober de eerste incasso gaat plaatsvinden van mijn eigen, helemaal van mijzelf en op mijn naam, Altijd Vrij abonnement.

Verklaarbaar: De beëindigingsbrief komt van NS Business en de Welkomstbrief van NS Consumenten.
Dat slaat nergens op! De beeindigingsbrief snap ik wel, ik had beeindigd vorige week. De welkomstbrief vond ik bijzonder. Ik heb namelijk pas gisteren een nieuw abonnement aangevraagd, daar zit een week tussen. Neem aan dat de NS niet in de toekomst kan kijken?? Enthousiast wil ik het product gaan opladen bij de automaat. Helaas .... er staat geen product klaar.

Ook verklaarbaar: Als de consument heeft gekozen voor een nieuwe OV-Chipkaart, wordt deze nieuwe pas binnen 2 weken opgestuurd. Er staat dan inderdaad géén nieuw product klaar in de NS automaat.

Ook dat slaat nergens op. Er is NIET gekozen voor een nieuwe kaart, mijn OV kaart is nog geldig tot 2016 en het nieuwe product moet alleen nog worden opgeladen. Ik had alleen nog geen nieuw product aangevraagd vorige week. Toch krijg ik een brief waarin wordt gezegd dat ik een nieuw abonnement heb. Ik dacht heel even dat iemand van de NS die service had verleend en had meegedacht toen ze zagen dat ik had beeindigd, zoals afgesproken in de brief. Zodat ik alleen nog maar het product hoefde op te laden. Vandaar dat ik even enthousiast was over de NS, maar dat duurde niet zo lang want ik moest het product weer helemaal zelf op nieuw aanvragen. Belachelijk.
ja BrianNS ik lees het verhaal van 1 kant, maar ik probeer het kennelijke probleem te signaleren, aangezien daar wat verwarring over was.
Het is gewoon belachelijk dat dit een jaar heeft moeten duren en het einde van het liedje was dat alles werd beeindigd en opnieuw weer aangevraagd. 2 x naar de automaat, eerst om je beeindiging op te halen en dan weer om je nieuwe product op te laden. Waarom zo moeilijk? Waarom is er niet 1 persoon bij de NS wakker en regelt dat gewoon even. Ze hebben alle gegevens. Je moet bedenken dat als NS een bedrijf was die afhankelijk was van haar klanten, zij dit toch heel anders op zou pakken. Typiche klachten die horen bij al die bedrijven als NS, Essent, telefoonaanbieders en nem maar op. Je krijgt niemand te spreken die er echt verstand van heeft alleen call center medewerkers die hun protocol voorlezen en het verder geen bal interesseert. Kijk naar Radar, Kassa e.d.

Reageer