beantwoord

Klasse wijzigen ns flex abonnement

  • 19 January 2024
  • 4 reacties
  • 77 Bekeken

Momenteel heb ik een 1e klas DalVrij abonnement via ns flex lopen. Ik zou hiervan de klasse willen wijzigen naar 2e klas. Moet dat echt via wijzig abonnement, zodat ik daarna pas een maand later weer een wijziging kan doen? Of is er een andere manier? Het "klassewissel" knopje staat namelijk al op 2e klas, omdat ik buiten mijn abonnement om wel 2e klas reis. 

icon

Beste antwoord door MoDe 19 January 2024, 17:27

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je hebt een abonnement dal vrij 1e klas. Wil je eenmalig 2e klas reizen, dan kun je gewoon 2e klas zitten. Wil je de klasse voor meerdere reizen of langere tijd wijzigen dan zul je dat inderdaad moeten doen door het abonnement in zijn geheel te wijzigen naar dal vrij 2e klas.

Reputatie 4

Je hebt een abonnement dal vrij 1e klas. Wil je eenmalig 2e klas reizen, dan kun je gewoon 2e klas zitten. Wil je de klasse voor meerdere reizen of langere tijd wijzigen dan zul je dat inderdaad moeten doen door het abonnement in zijn geheel te wijzigen naar dal vrij 2e klas.

dat mag niet ik had is een keer gedaan had weekendvrij 1 klasse en reis toen iemand mee toen mag ik niet in de 2 de klasse zitten omdat ik 1 klasse abonnement had 

Reputatie 7
Badge +3

Je hebt een abonnement dal vrij 1e klas. Wil je eenmalig 2e klas reizen, dan kun je gewoon 2e klas zitten. Wil je de klasse voor meerdere reizen of langere tijd wijzigen dan zul je dat inderdaad moeten doen door het abonnement in zijn geheel te wijzigen naar dal vrij 2e klas.

dat mag niet ik had is een keer gedaan had weekendvrij 1 klasse en reis toen iemand mee toen mag ik niet in de 2 de klasse zitten omdat ik 1 klasse abonnement had 

Je hebt gelijk. Officieel moet je plaats nemen in de klasse waarvoor je een vervoersbewijs hebt. Al denk ik dat je niet zo snel een boete krijgt als je met een 1e klas vervoersbewijs 2e klas zit.

Badge +3

dat mag niet ik had is een keer gedaan had weekendvrij 1 klasse en reis toen iemand mee toen mag ik niet in de 2 de klasse zitten omdat ik 1 klasse abonnement had 

Je hebt gelijk. Officieel moet je plaats nemen in de klasse waarvoor je een vervoersbewijs hebt. Al denk ik dat je niet zo snel een boete krijgt als je met een 1e klas vervoersbewijs 2e klas zit.

Wat een onzin, natuurlijk mag je met een 1e klas vervoerbewijs gewoon 2e klas reizen, of moet je bij een volle 1e klas dan staan?

Voor @treinreiziger404 na een abonnementswijziging naar 2e klas kan je inderdaad zelf een maand niet (terug) wisselen naar 1e klas, maar via de Klantenservice kan het wel omdat het om een upgrade gaat. Daar zit je dan wel weer een maand aan vast.

Reageer