beantwoord

klassenwissel 2 x in 1 weekend?

• 10 december 2020
  • 4 reacties
  • 159 Bekeken

Hoi,

Komend weekend reis ik van Den Haag naar Assen en de dag erna weer terug. Nu heb ik een trajectvrij abonnement (ander traject) waarmee ik dus 40% korting heb buiten mijn traject (2e klas). Nu wil ik graag dit weekend heen en terug (dus verspreid over 2 dagen) 1e klas reizen m.b.v. klassewissel. Kan ik twee keer in 1 weekend van klasse wisselen? 
De prijs enkele reis 2e klas met 40% korting is 16,20, daar komt dan 5 euro bij voor de wissel, toch?

Alvast bedankt voor het reageren!

icon

Beste antwoord door MoDe 10 december 2020, 18:02

Kort antwoord: ja je kunt op 2 verschillende weekenddagen een klassewissel op jouw kaart laden van €5.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Kort antwoord: ja je kunt op 2 verschillende weekenddagen een klassewissel op jouw kaart laden van €5.

Badge +3

Apart dat je met Traject Vrij een afgekochte klasswissel voor een dag kunt doen, terwijl je (helemaal) niet op je taject reist.

Maar goed, ik zie dat hetzelfde in het weekend nu ook kan met de klassieke versies van Dal Voordeel, Altijd Voordeel en het Voordeelurenabonnement (en Weekend Vrij natuurlijk, maar niet op vrijdagavond, ook al reis je dan vrij).

Dat is wezenlijk anders dan voorheen, want toen betaalde je (net als doordeweeks) gewoon per rit het verschil tussen 2e en 1e klas bij.

Nog een reden om een klassiek Dal Voordeel niet te laten ‘verflexen’.

https://www.ns.nl/klantenservice/wijzigen/klassewissel-laden.html

Hoi, is klassewissel van 2 naar 1 ook voor €5 geldig voor Hemelvaartsdag? Telt dat als weekend?

Badge +3

Hoi, is klassewissel van 2 naar 1 ook voor €5 geldig voor Hemelvaartsdag? Telt dat als weekend?

In principe zou dat inderdaad zo moeten zijn, maar dan moeten de kaartautomaten die optie wel tonen op Hemelvaartsdag.

Reageer