beantwoord

Klassewissel 2->1 Dal Vrij

• 27 juni 2019
  • 1 reactie
  • 119 Bekeken

Goedemiddag,

Ik ben in bezit van een Dal Vrij abonnement voor de tweede klas. Aankomend weekend wil ik echter graag een dagje eerste klas gaan reizen. Ik vraag mij af of hoeveel geld dit mij kost.

Op de website van de NS staat dat het 5 euro kost om in het weekend in een andere klasse te reizen (bron: https://www.ns.nl/klantenservice/wijzigen/klasse-wisselen.html). Zojuist ben ik naar de kaartautomaat gegaan om deze klassewissel alvast op mijn pas te zetten, maar toen kreeg ik een prijs van 9 euro voorgeschoteld. Wat is nu de correcte prijs?

Alvast bedankt!

Edit: na de website nog eens doorgenomen te hebben, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik de prijs van 9 euro waarschijnlijk kreeg omdat ik daluren had aangevinkt. Bij het alleen selecteren van de datum kreeg ik echter een prijs van 25 euro (ondanks dat deze datum in het weekend viel). Hoe krijg ik de prijs van 5 euro te pakken?
icon

Beste antwoord door Maxime NS 27 juni 2019, 12:50

Hallo Fruitvliegje, en welkom terug op de NS Community.

Je laadt de klassewissel op de dag dat je er gebruik van maakt. Als je vandaag de 5,- euro Toeslag 2-1 Weekenddag neemt (die zou doordeweeks niet beschikbaar moeten zijn), dan is die dit weekend niet meer geldig. Als je komend weekend voor je reis op die dag de toeslag koopt, dan kan je dan voor 5,- euro de hele dag in de eerste klas reizen met je tweede klas Dal Vrij abonnement!
Bekijk origineel

1 reactie

Hallo Fruitvliegje, en welkom terug op de NS Community.

Je laadt de klassewissel op de dag dat je er gebruik van maakt. Als je vandaag de 5,- euro Toeslag 2-1 Weekenddag neemt (die zou doordeweeks niet beschikbaar moeten zijn), dan is die dit weekend niet meer geldig. Als je komend weekend voor je reis op die dag de toeslag koopt, dan kan je dan voor 5,- euro de hele dag in de eerste klas reizen met je tweede klas Dal Vrij abonnement!

Reageer