beantwoord

Klassewissel 2-->1 met businesscard werkgever

• 19 januari 2015
  • 3 reacties
  • 999 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ik heb een businesscard van mijn werkgever met daarop vrij reizen 2e klasse. Op de businesscard is de mogelijkheid uitgeschakeld om dit up te graden naar 1e klasse.
Toch wil ik graag af en toe, incidenteel, een klassewissel doen, waarbij ik dus feitelijk een overgangskaartje van 2e klasse naar 1e klasse met korting wil.
Omdat ik via mijn werkgever op mijn businesscard al vrij reizen 2e klasse heb, wil ik graag op eigen kosten dit overgangskaartje met korting kopen.
Hoe is dit mogelijk? Ik kwam er bij de automaat niet uit.
icon

Beste antwoord door Gert-Jan G 19 januari 2015, 22:57

Het overgangskaartje bestaat niet meer.

Je zou mogelijk wel na het scannen van je pas bij de kaartautomaat kunnen kiezen voor wijzig klasse en vervolgens voor een 1e klas toeslag dagkaart voor 25, 15 of 10 euro die je dan direct af moet rekenen waardoor dit niet op de rekening van je werkgever verschijnt.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge
Het overgangskaartje bestaat niet meer.

Je zou mogelijk wel na het scannen van je pas bij de kaartautomaat kunnen kiezen voor wijzig klasse en vervolgens voor een 1e klas toeslag dagkaart voor 25, 15 of 10 euro die je dan direct af moet rekenen waardoor dit niet op de rekening van je werkgever verschijnt.
Beste B24,

Welkom op het NS Serviceforum. Ik zie dat Gert-Jan G jouw vraag al heeft beantwoord. Een klassewissel is inderdaad nog mogelijk bij de NS Kaartautomaat.
Het topic heb ik verplaatst naar het subforum 'abonnementen', omdat het daar beter tot zijn recht komt.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Wow. en de kosten zijn daarmee dus van 6 euro naar 25 euro gegaan op werkdagen?? Drama

Reageer