beantwoord

Klassewissel

  • 13 september 2014
  • 3 reacties
  • 478 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Lees het volgende email met daarin mijn vraag.

- - - - Origineel bericht - - - -
Van: V.E. J
Datum: 12-09-2014
Betreft: Klasse verandering

Ik heb gebeld met de klantenservice omdat ik mijn klasse permanent op klasse 1 wil hebben.
Ik kreeg toen als antwoord dat dit niet nodig was omdat als je eenmaal van klasse veranderd bent dit zo blijft to je het weer veranderd.
Nou ben ik van de week gereist van Oldenzaal naar Schiphol en wat schertst mijn verbazing dat toen ik incheckte bij de NS op station Hengelo er op het paneel stond dat ik 2de klasse incheckte.
Waarom is dit zo terwijl mij duidelijk gezegd werd dat dit niet zo kon.
========================================================================================================
Antwoord klantenservice OV chipkaart.

Geachte heer/mevrouw J,


Op 12-09-2014 heeft u ons een e-mail gestuurd. Daarin geeft u aan dat u moeite heeft met het Reizen op Saldo van NS. Dit vind ik vervelend voor u.

Wanneer u problemen ondervindt met het Reizen op Saldo (klasse product) van de NS, dan wil ik u adviseren om dit te bespreken met de NS zelve. Het nummer van de NS is 030-7515155. Helaas kan ik uw vraag niet beantwoorden omdat wij puur de producent van de OV-chipkaart zijn. Dit soort producten vallen onder de verantwoordelijkheid van de vervoerder. Ik hoop dat dit duidelijkheid biedt.

Ik vertrouw erop dat u hiermee voldoende informatie heeft. Heeft u nog aanvullende vragen, neem dan gerust contact met ons op. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 7.00 tot 21.30 uur, op zaterdag en zondag van 10.00 tot 16.00 uur op telefoonnummer 0900-0980 (€ 0,50 p.g.).


Met vriendelijke groet,

Joost Verwoerd
Klantenservice OV-chipkaart




====================================================================================================

Ik zou nu graag een antwoord van de NS hebben??
icon

Beste antwoord door Susan NS 13 september 2014, 14:15

Beste VEJ, Welkom op het NS Serviceforum! Bedankt voor je post. Goed om te zien dat jij ook je weg naar het forum hebt gevonden. In dit geval dien je niet bij de klantenservice van de OV-Chipkaart te zijn, maar bij ons. 🙂 Ik help je graag. Je kunt je klasse wisselen (Reizen Op Saldo (ROS)) via deze link: http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/reizen/klassewissel.html. Alles spreekt voor zich, je kunt via deze link de klasse permanent wijzigen. Veel succes. Ik heb je topic verplaatst naar 'OV-Chipkaart' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Een tijdelijke klassewissel is voor een dag. Die blijft niet staan en als dat is verteld, is dat niet juist. Een permanente klassewissel kunt u normaal via de Klantenservice aanvragen maar ik zou in uw geval even wachten tot een NS-medewerker het hier zal oppakken.
Beste VEJ, Welkom op het NS Serviceforum! Bedankt voor je post. Goed om te zien dat jij ook je weg naar het forum hebt gevonden. In dit geval dien je niet bij de klantenservice van de OV-Chipkaart te zijn, maar bij ons. 🙂 Ik help je graag. Je kunt je klasse wisselen (Reizen Op Saldo (ROS)) via deze link: http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/reizen/klassewissel.html. Alles spreekt voor zich, je kunt via deze link de klasse permanent wijzigen. Veel succes. Ik heb je topic verplaatst naar 'OV-Chipkaart' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.
Reputatie 6
Badge +2
Op http://www.ns.nl/kaartautomaatdemo/Op_saldo_reizen_in_een_klasse_anders_dan_uw_standaard_klasse.html staat het goed: "Indien u geen abonnement op uw OV-chipkaart heeft staan, toont de automaat de mogelijkheid om 'Voortaan altijd' van klasse te wisselen." Op http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/reizen/klassewissel.html wordt gedaan of dit niet kan.

Reageer