beantwoord

klassewissel

  • 12 January 2024
  • 2 reacties
  • 112 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik heb een dal vrij abonnement 1e klasse. Nu reis ik soms in de spits en zet ik deze om naar 2e klasse, dan betaal je gewoon voor je rit, das prima.

maar nu moet ik dagelijks de klassewissel naar 1e klas weer aanzetten, de klassewissel blijft zo staan tot 4.00 de volgende ochtend. Voorheen had je de keuze: deze dag of blijvend tot ik anders aangeef. Kan die keuze terug komen??

icon

Beste antwoord door Tomas NS 12 January 2024, 10:20

Bekijk origineel

2 reacties

Hoi Lusa, welkom bij onze Community.

Ik zie inderdaad dat deze mogelijkheid is veranderd. Ik vraag me echter wel af welke wijziging je doet naar de 2e klas. NS Flex Dal Vrij met 1e klas buiten de spits staat standaard ingesteld op 2e klas in de spits. De klassewissel hoef je in de praktijk alleen te doen als je in de spits 1e klas wil reizen. Doe je dat niet, dan reis je met een incheck in de spits standaard 2e klas.

Badge +3

Snap er niets van, want ik krijg gewoon de keuze (met Flex Basis en Weekend Voordeel), zowel via de Mijn NS website als de NS app. Zie niet in waarom dat met Dal Vrij niet zou werken 🤔

App versie 7.25.3 - 17569p (Android)

Er is ook al een ander topic over, maar kan die zo gauw niet vinden (zal 12 januari geweest zijn want toen heb ik de screenshot gemaakt).

Hoe dan ook, de ingestelde reisklasse is niet van toepassing op je vrij reizen periode dus bij Dal Vrij alleen van toepassing in de spits. En op zich is het een kleine moeite om die elke dag dat je in de spits 1e klas witlt reizen even aan te zetten, toch?

Reageer