beantwoord

Klassewissel hoe zit dat?

Ik heb een vraag over het klasse wissel die je in Mijn NS kunt regelen. Als ik mijn Traject Vrij Jaar voor het 1e jaar omtover van 2e klasse naar 1e klasse dan is het wel aardig dat je in de 1e klasse kunt zitten. Maar als je bijvoorbeeld over paar maanden spijt hebt en je vind achteraf gezien eigenlijk te duur om voor de 1e klasse te blijven betalen, kun je Traject Vrij voor de 2e keer weer een klassewissel doen, maar dan van de 1e klasse naar de 2e klasse? Of is dat niet mogelijk? Ik hoor namelijk verschillende verhalen hierover. Maar zo kan ik blijven affirmeren.........
icon

Beste antwoord door Stijn NS 14 augustus 2017, 21:42

Goedenavond Brantasdelta. Een abonnement upgraden (wijzigen van 2e klas naar 1e klas) is altijd mogelijk, ongeacht hoe lang je het abonnement al hebt. Het downgraden van een abonnement (van 1e klas naar 2e klas) is echter maar een keer per contractjaar mogelijk, nadat je het contractjaar al een jaar hebt gehad. Tijdens het eerste contractjaar is het niet mogelijk om een abonnement te downgraden.

Volgens de situatie die jij schetst, zilt je op het moment nog in het eerste contractjaar. Je kunt de klasse gewoon wijzigen van 2e klas naar 1e klas. Echter, terug wijzigen van de 1e klas naar 2e klas zal pas kunnen wanneer het eerste contractjaar is afgelopen.

Bekijk origineel

2 reacties

Goedenavond Brantasdelta. Een abonnement upgraden (wijzigen van 2e klas naar 1e klas) is altijd mogelijk, ongeacht hoe lang je het abonnement al hebt. Het downgraden van een abonnement (van 1e klas naar 2e klas) is echter maar een keer per contractjaar mogelijk, nadat je het contractjaar al een jaar hebt gehad. Tijdens het eerste contractjaar is het niet mogelijk om een abonnement te downgraden.

Volgens de situatie die jij schetst, zilt je op het moment nog in het eerste contractjaar. Je kunt de klasse gewoon wijzigen van 2e klas naar 1e klas. Echter, terug wijzigen van de 1e klas naar 2e klas zal pas kunnen wanneer het eerste contractjaar is afgelopen.
Ok, Stijn hartelijk dank hiervoor. Ik ga eens eerst over nadenken of het 1e klasse wel mogelijk is. Over een maand hoor ik of dit nut heeft of niet. Of dat ik misschien een andere abonnement moet gaan nemen zoals bijvoorbeeld Dal Vrij.

Reageer