beantwoord

Klassewissel tijdens een reis met Dal Vrij

• 19 januari 2015
  • 7 reacties
  • 614 Bekeken

Regelmatig maak ik een reis, die bestaat uit Sprinter - Intercity - Sprinter. Dan wil ik bij drukte nog wel eens het intercity gedeelte in de 1e klas reizen. Tot voor kort kon je dan een los '2-1- kaartje' voor dat intercity gedeelte kopen. Nu moet je op de OV chipkaart middels de automaat de klasse-wissel veranderen, maar dan voor de gehele dag en tegen een hoge prijs.
Ik heb nog geen methode gevonden om dat soepel (dwz alleen voor het intercity gedeelte) op te lossen. Wie weet raad?
icon

Beste antwoord door Marjan NS 19 januari 2015, 17:31

Met het Dal Vrij abonnement kan je inderdaad alleen de hele dag van klasse wisselen. Meer informatie over een klassenwissel vind je hier.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 1
Badge
die is er dus niet.
Reputatie 6
Badge +1
Inderdaad, waarschijnlijk heeft u een Traject Vrij abonnement, en NS heeft er voor gekozen bij dat nieuwe abonnement geen overgang 2-1 voor een bepaald traject meer aan te bieden...
Met welk abonnement reis je Brijanko?
Met Dal Vrij..
Met het Dal Vrij abonnement kan je inderdaad alleen de hele dag van klasse wisselen. Meer informatie over een klassenwissel vind je hier.
Dat is toch belachelijk? Ik moet straks van Sloterdijk naar Alkmaar, met een reisgenoot. Ik weet nu al dat het veel te druk zal zijn in de 2e klas, dus ik wil alleen maar dit stukje reis 1e klas reizen. Ik toch gewoon een beetje bij moeten kunnen leggen?
Reputatie 7
Badge +4
U zult ook niet blij zijn met mijn antwoord maar er zijn mensen die het hebben opgelost met een Dalvoordeelurenabonnement naast Dalvrij en dan het kaartje eerste klas met korting kopen. Dan zou u 6,80 kwijt zijn als u met 40 procent korting reist. U betaalt dan het tweedeklasdeel in theorie dubbel, u heeft overigens geen kosten met Dalvrij, maar het is wel goedkoper dan een dagkaart voor 15 of 25 euro. Zonder korting is het in uw geval 11,40.

Het is een pragmatische 'oplossing', maar wie weet helpt het.

Reageer