beantwoord

Klopt deze opzet voor variabel jaargebruik?

Reputatie 2
Een eerste vraag, nadat ik al veel nuttige informatie via dit forum het opgestoken.
Situatie: wens geen abonnement in de winter, enkel weekendvrij in voor+najaar en dalvrij in de zomer. Dat zou erg simpel zijn met dat nieuwe FLEX, maar als senior 65+ betaal ik dan de volle mep en dat lijkt me niet nodig. Mijn plan is nu:
op x maart start weekendvrij als jaar ABO 65+.
per x mei of juni waardeer ik op tot dalvrij, dat kan allemaal online.
Op een willekeurige dag rond sept/okt. met 7 dagen vooraf switch ik dan naar NS-FLEX, enkel weekend. Kost me weliswaar wat meer dan, maar ik bespaar door:
dat na 2-3 maanden op te zeggen en lekker te gaan overwinteren ver weg.
in het voorjaar 2020 start dit alles weer opnieuw.
Bijkomend voordeel is dat ik nu alles online kan regelen en niet meer uren in de wacht moet voor dat ''service''callcenter waar ik dan meestal iemand tref die vervolgens blijkt de regels niet te kennen.
Tot heden startte ik meestal weekendvrij in sep/okt, betaalde dat door in de winter, hoewel niet gebruikt en waardeer dan op naar dalrvij rond mei/juni. Maar dat lukt me dus voor start nu niet.
Ik heb momenteel 2 chipkaarten, op de andere staat nog het VDU oude stijl+ keuzedagen 60+, dat moet ik dan voor goedkoper reizen per bus gebruiken, wegens de beperkingen met dat flex, ik wil dat zeker wel aanhouden.
Vraag: klopt deze opzet? Zo niet,. waar liggen mijn denkfouten? Hoe kan ik die eventueel omzeilen?
Het is me niet duidelijk of dat Flex met geheel aparte chipkaarten werkt (vanwege andere incasso) of dat het op de bestaande kaart kan. En is het inderdaad mogelijk dit al na 2-3 maand stop te zetten, dus anders als bij de bestaande met minimaal 1 jaar?
icon

Beste antwoord door Emma NS 4 maart 2019, 10:14

Beste bahnrider, welkom bij onze Community!

Volgens mij denk je iets te ingewikkeld! 😉 Het komt helemaal goed en alles wat je wil is mogelijk.

Je kunt je Voordeelurenabonnement behouden op kaart nummer één. Op kaart twee kun je gebruik maken van onze NS Flex producten. Je kunt na de eerste contractmaand je NS Flex abonnement ten alle tijde wijzigen of beëindigen. Ik zie geen denkfouten, maar mocht je nog aanvullende vragen hebben lees ik dat natuurlijk graag!

Bekijk origineel

1 reactie

Beste bahnrider, welkom bij onze Community!

Volgens mij denk je iets te ingewikkeld! 😉 Het komt helemaal goed en alles wat je wil is mogelijk.

Je kunt je Voordeelurenabonnement behouden op kaart nummer één. Op kaart twee kun je gebruik maken van onze NS Flex producten. Je kunt na de eerste contractmaand je NS Flex abonnement ten alle tijde wijzigen of beëindigen. Ik zie geen denkfouten, maar mocht je nog aanvullende vragen hebben lees ik dat natuurlijk graag!

Reageer