Komt een minderjarige MBO-student in aanmerking voor studentenreisrecht?

• 25 juli 2015
  • 3 reacties
  • 868 Bekeken

Mijn dochter is 16 jaar en gaat in september een MBO-opleiding volgen in Enschede, we wonen zelf in Almelo, nu moet zij met het openbaar vervoer reizen, maar het is me niet duidelijk of e.e.a. volgens de nieuwe normen van de studiefinanciering wordt vergoed, waar moet ik deze ovchipkaart aanvragen ??

3 reacties

www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/middelbaar-beroepsonderwijs/vraag-en-antwoord/heb-ik-als-minderjarige-mbo-student-recht-op-een-studenten-ov-chipkaart.html
Welkom op het forum Perry Agerbeek!

janjan heeft je al van antwoord voorzien, waarvoor dank! Nog even een aanvulling: als je dochter 4/5 dagen per week gaat reizen tussen Almelo en Enschede, dan is het te overwegen om een Traject Vrij abonnement aan te schaffen. Ze kan dan onbeperkt reizen tussen Almelo en Enschede en krijgt bij reizen buiten het vaste traject 40% korting als ze in daluren incheckt. Het Traject Vrij maandabonnement kost €144,70 voor 1 maand en het Traject Vrij jaarabonnement kost €116,20 per maand, 12 maanden lang.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Reputatie 1
Badge
Dat duurt dus nog 1,5 jaar.
Overigens is de situatie nu hetzelfde voor HAVO etc scholieren. En inderdaad is het zo, dat voor reizen met bus/tram er wel volop goedkopere ABOs zijn, maar dat juist NS dit enkele jaren gelden heeft afgeschaft-Uw dochter verkeert dus in dezelfde situatie als een gewone forens.
Dat KAN (mogelijk) veranderen als Syntus de stoptreintjes gaat rijden op die lijn-maar ik denk dat dat ook niet voor dec. 16 is, dus niets oplevert naar 1/1/17.

Reageer