Korting?

• Intercity
  • 6 reacties
Stel ik ga rijzen met mijn kinderen waar zij recht hebben op 40 % korting. Nu hoor ik dat hun ov kaarten gevuld moten worden met 20 euro alvorens je de kaart kunt gebruiken.

Als ik de kaart met 20 euro gaat vullen, hoe kan de 40% korting geactiveerd worden?
Volgens mij wordt dan de normale tarief zonder de korting afgeschreven toch?

kortom: hoe gaat dit in zijn werk?

15 reacties

- Kinderen tot 11 jaar kunnen nog steeds met een railrunner reizen. Die kosten 2,50 en kunnen als eenmalige OV-chipkaart uit de automaat gehaald worden. Ook kan een Railrunner op een OV-chipkaart geladen worden.

- Kinderen boven de 11 jaar hebben geen recht op 40% korting.
Reputatie 7
Badge +4
Uw kind gaat met zijn ov-chipkaart naar de automaat en laadt er samenreiskorting op, dat is gratis. Vervolgens checkt hij in en reist met 40 procent korting. Die is uiteraard alleen geldig als hij met u meereist. Er moet uiteraard wel eerst saldo op de kaart staan maar als u dit doet, gaat het automatisch. Na uitchecken is de korting nog 35 minuten geldig. Er wordt een tarief met 40 procent korting afgeschreven.
Als u langer wacht met inchecken moet de samenreiskorting er weer opgezet worden.

Als uw kinderen jonger zijn dan elf kunnen ze de Railrunner er op zetten voor 2,50. die wordt geldig als u ermee incheckt. Dat is feitelijk een dagkaart kind en die is de hele dag geldig, ongeacht uitchecken. Kinderen tot en met 4 jaar reizen gratis.
De samenreiskorting is natuurlijk alleen geldig als 'nee' een abonnement van NS heeft. Heeft 'nee' geen abonnement heeft, dan kan er ook geen samenreiskorting genoten worden.
En bij volwassenen dan die mee willen reizen met korting?
Reputatie 7
Badge +4
Voor de NS geldt vanaf 12 jaar het volwassenentarief. Het kan dan alleen met 40 procent korting reizen. Het is inderdaad naar analogie van de opmerking van Luchtmacht wel van belang of u een abonnement heeft of niet. Met een gewoon kaartje kunt u wel railrunners meenemen maar geen kinderen ouder dan 12 met samenreiskorting. Als u inderdaad met een aantal mensen wilt gaan reizen dan is een dalvoordeelabonnement van 29 euro een goede investering. Dan kunt u namelijk mensen met korting meenemen en reist u zelf in de daluren ook met 40 procent korting. Dat kan heel snel uit. Mogelijk is het groepsretour een alternatief als u maar een keer reist.
Ik heb wel een dal vrij abonnement hoor. Vraag was op welk manier wordt de 40 % geactiveerd op de ov chipkaart van de mee reizigers?
Reputatie 7
Badge +4
Dat meende ik ook te lezen. Ik heb het bij nr.2 uitgelegd, is het voldoende helder? De samenreiskorting op de ovchipkaart zetten en dan staat hij er automatisch op bij het inchecken, dan wordt de 40 procent korting automatisch meegenomen. Neem de opmerking over het uitchecken wel even mee 😉
Moet ik eerst op de automaat de traject kiezen met 40% korten betalen en daarna de kaart opladen?
moet het ook zo met een retour kaart met korting? (of retour dagkaart met korting)
Ik denk dat het nu duidelijk is... gewoon eerst je product kiezen op de automaat en dan opladen.

Bedankt voor uw geduld en uitleg!!

Grt. nee.
Hier wordt uitgelegd hoe samenreiskorting op de kaarten van uw meereizigers moet worden geladen, met rechts een oefenfilmpje. Overigens hoeft er bij de meereizigers geen 20, maar slechts 10 euro aan saldo op de kaart te staan op het moment van inchecken om te kunnen reizen.
- Samenreiskorting is geldig door de week vanaf 9:00 uur en in het weekend de hele dag.
- Je moet eerst saldo (dus niet eerst het product, maar eerst het saldo) op het kaart van de meereizende laden. Minimaal 10 euro indien je met samenreiskorting wilt reizen.
- Je hoeft voor vertrek geen traject te kiezen.
- Op de automaat laad je het product 'samenreiskorting'.
- Je checkt in op het vertrekstation.
- Je checkt uit op de bestemming.
- Het saldo van de reis wordt automatisch van het beginsaldo (10 euro) afgeboekt.
- Bij een volgende reis met samenreiskorting moeten de handelingen weer worden verricht.
10 euro? en als de traject duurder is dan 10 euro dan zegt automaat saldo te laag?
- Je hoeft vooraf geen traject op te geven dus dat zegt de automaat niet, hooguit de zuil of het poortje voor de check uit.
- Je kunt 4 euro in het rood staan.
- Als je verwacht een traject af te leggen waarvoor 10 euro (of 14 euro) niet genoeg is, moet je vooraf zorgen dat er meer saldo op de kaart staat.
ok bedankt...
Welkom op het NS Service Forum nee! Ik zie dat 'de luchtmacht' en 'Thom' je goed op weg hebben geholpen. Is het zo duidelijk genoeg? Indien je nog nieuwe, extra informatie nodig hebt helpen we je graag.

Ik heb je topic verplaatst naar 'Abonnementen' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.

Reageer