Als ik voor 16.00 uur incheck, reis ik dan het hele traject daarna met korting terwijl er ook een gedeelte van mijn reis buiten de dal uren valt?
Groet Miranda
Beste antwoord door Anonymous
https://www.ns.nl/abonnementen/dal-voordeel.html
Beste antwoord door Anonymous
Bij een treinreis geldt de korting die hoort bij de tijd van de eerste check-in.
Een treinreis eindigt met terugwerkende kracht bij een check-uit als er daarna 35 minuten verlopen zonder nieuwe check-in, en tevens bij de check-uit voorafgaand aan een check-in die 6 uur of meer na de eerste check-in plaatsvindt.
Enig idee hoe het zit met de 6 uur regel bij Flex?
201901 6 21:03
Bij het klassieke Dal Vrij is of was de werking per vervoerder verschillend. De software van de ene niet-NS vervoerder werkte anders samen met de software van NS dan die van de andere niet-NS vervoerder, waarbij volgens NS de ene niet-NS vervoerder zich niet aan de afspraken hield.
Om te beginnen is de vraag of bij NS Flex de vervoerders niet uitmaken. Het zou kunnen zijn dat de andere vervoerders alleen maar de tijden en stations correct hoeven te registreren, en dat voor de rest NS de correcte werking zelf in de hand heeft. Dit zou het uittesten van de werking sterk vereenvoudigen.
201912 6 17:51
De algemene hypothese dat de vervoerder bij NS Flex niet uitmaakt blijkt niet te gelden vóór correctie op verzoek van de reiziger. Er zijn namelijk topics waarin afwijkingen worden gemeld, en al zeer lang aanhoudende berichten dat het nog niet verholpen is.
Bij Dal Vrij Klassiek heb ik geconstateerd dat bij Arriva Gelderland en bij Blauwnet de timer voor de zes uur doorloopt.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.