beantwoord

Korting NS en Arriva

• 22 januari 2015
  • 6 reacties
  • 265 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ik reeks wekelijks tussen den haag en Emmen. Op zondag naar Den haag van Emmen en Donderdags terug naar Emmen. Op Donderdag begint mijn reis rond 15:00 uur.
Welke abonnement kan ik nu het beste afsluiten om het maximale rendement te kunnen krijgen. is Altijd Voordeel een goede keus?
Als ik mijn reis start om 15:00 in Den Haag (naar Emmen) wordt mijn gehele reis als dal gezien of is mijn reis van uit zwolle naar emmen in Spits tijd
icon

Beste antwoord door Dennis 22 januari 2015, 13:16

De hele reis tegen vol tarief is zelfs iets goedkoper.

Voor de zondag is Weekend Vrij voordelig.

Dus op donderdag reis je dan met een OV-chipkaart zonder abonnement (of een e-ticket), niet met de kaart waarop Weekend Vrij staat (het scheelt overigens maar € 0,65, maar vreemd is het wel).
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Ik reeks wekelijks tussen den haag en Emmen. Op zondag naar Den haag van Emmen en Donderdags terug naar Emmen. Op Donderdag begint mijn reis rond 15:00 uur. (..)
Als ik mijn reis start om 15:00 in Den Haag (naar Emmen) wordt mijn gehele reis als dal gezien of is mijn reis van uit zwolle naar emmen in Spits tijd

Het laatste. De hele reis tegen vol tarief is zelfs iets goedkoper.

Altijd Voordeel is niet lonend.
Reputatie 6
Badge +1
Allereerst: de prijs van uw reis wordt berekend aan de hand van het moment van inchecken. Moet u onderweg uitchecken en daarna inchecken bij een andere vervoerder (zoals in uw geval), dan wordt opnieuw het moment van inchecken bepalen. Ligt dit moment in dezelfde tariefperiode als de incheck bij start van de reis (zoals bij u op zondag), dan telt de langeafstandskorting door. Bij een andere tariefperiode begint de prijs opnieuw bij 0.

Uitgewerkte voorbeelden, onder aanname dat u 4x per maand de door u genoemde reizen maakt:
Bij een Altijd Voordeel abonnement betaalt u 20 (abonnement) + 4x15,08 (Gvc-Emn met 40% korting op zondag) + 4x 12,60 (Gvc-Zl met 40% korting op donderdag) + 4x 10,50 (Zl-Emn met 20% korting op donderdag) = 172,72/maand

Bij een Weekend Vrij abonnement betaalt u 29 (abonnement) + 4x0 (Gvc-Emn met 100% korting op zondag) + 4x 12,60 (Gvc-Zl met 40% korting op donderdag) + 4x 13,13 (Zl-Emn met 0% korting op donderdag) = 131,92/maand

Zonder abonnement: 8x 25,08 = 200,64/maand (Gvc-Emn zonder korting).

Conclusie: volgens mij bent u goedkoper uit met een Weekend Vrij abonnement. Reden: dit abonnement is maar 9 euro per maand duurder dan Altijd Voordeel, terwijl u uw hele zondagse reis gratis krijgt. Dit weegt duidelijk op tegen het hogere tarief op donderdag.
Reputatie 6
Badge +2

Dus op donderdag reis je dan met een OV-chipkaart zonder abonnement (of een e-ticket), niet met de kaart waarop Weekend Vrij staat (het scheelt overigens maar € 0,65, maar vreemd is het wel).
Welkom op het NS Serviceforum HAWA. Ik zie dat Keuzereiziger het correcte antwoord heeft gegeven.
Reputatie 6
Badge +1

Je hebt gelijk Dennis, vanwege de het niet doortellen van de langeafstandskorting is het goedkoper om op donderdagen met e-ticket (zonder korting) te reizen dan het weekend vrij abonnement te gebruiken.
Reputatie 6
Badge +2
Op Donderdag begint mijn reis rond 15:00 uur.
Welke abonnement kan ik nu het beste afsluiten (..)?

Als je geld wilt besparen en flexibel bent laat je de tijd van reizen afhangen van de daluren.

Reageer