korting op ander traject automatisch verrekend? | NS Community
beantwoord

korting op ander traject automatisch verrekend?

  • 16 December 2022
  • 2 reacties
  • 76 Bekeken

Hoi, 

ik heb een abonnement ‘traject vrij’ dus kan onbeperkt reizen op een vast traject. Nu wil ik naar een andere stad en heb ik dus recht op 40% korting als ik in het weekend (en daluren) reis, ook mag ik 3 mensen meenemen met 40% korting. Mijn vraag is: Hoe krijg ik dit voor elkaar? Check ik gewoon in en uit en betaal ik achteraf voor 40%? Moet ik een papieren kaartje met 40% korting kopen en dan mijn chipkaart laten zien als ik gecontroleerd wordt? Is er een andere manier?
Ik kan op de website niet duidelijk vinden hoe ik dit moet doen. Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen. Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Tochjo 16 December 2022, 07:49

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

U checkt simpelweg in en uit met de OV-chipkaart waar uw abonnement op staat, net zoals u doet als u op uw vaste traject reist. Ritten buiten het afgekochte traject worden achteraf in rekening gebracht op de factuur. Als u in de daluren incheckt, dan is dat met 40 procent korting.

Op deze pagina kunt u lezen hoe u maximaal drie anderen met korting kunt meenemen en wat zij daarvoor moeten doen (u hoeft niets anders te doen dan in- en uitchecken met de OV-chipkaart waar het abonnement op staat).

Reputatie 7
Badge +3

Er zijn geen papieren kaartjes met 40% korting waarmee je als abonnementhouder kunt reizen. De kaartjes met 40% korting zijn voor samenreizigers. Wil je gebruik maken van de korting van jouw abonnement, dan check in met de kaart waar het abonnement op staat.

Reageer